آموزش رایگان وب 3 + معرفی 4 دوره

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 08 آبان، 1401 تاریخ آپدیت: 08 آبان، 1401 نویسنده: زینب قرائتی

آموزش رایگان وب 3 + معرفی 4 دوره

ماهانه 195000 بار عبارت وب 3 در گوگل جستجو می‌شود. همین یک جمله نشان‌دهنده اهمیت وب 3 در عصر تکنولوژی کنونی است. افراد بسیاری به اهمیت این فناوری پی برده است و شرکت‌های زیادی تا کنون به سرمایه‌گذاری در وب 3 پرداخته‌اند و سود بسیاری کسب کرده‌اند.

438 شرکت وب 3 تاکنون بیش از 4.5 میلیارد دلار سرمایه جذب کرده‌اند. (Dove Metrics)

بنابراین بسیاری از افراد با یادگیری تکنولوژی وب 3 وارد دنیای این فناوری می‌شوند. ما در ادامه به شما می‌گوییم که وب 3 چیست، چه اهمیتی دارد، چرا باید به آموزش وب 3 بپردازید و در نهایت چند دوره برای آموزش رایگان وب 3 را به شما معرفی می‌کنیم. با انجام مراحل گفته شده و شرکت در دوره‌ها شما به یک توسعه‌دهنده حرفه‌ای وب 3 تبدیل خواهید شد.

 

 

وب 3 چیست؟

وب 3 نسل بعدی اینترنت است. از ویژگی‌های وب 3 می‌توان به پروتکل‌های منبع باز و غیر متمرکز آن اشاره کرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این نسخه از اینترنت، متفاوت بودن نوع مالکیت آن است. در نسل قبل یعنی وب 2، اینترنت در دست شرکت‌های فناوری بود. اما در وب 3 اطلاعات و داده‌هایی که در اینترنت قرار داده می‌شود، در مالکیت کاربران است.

Web3 شامل طیف وسیعی از خدمات و محصولات است. چند کاربرد وب 3 عبارتند از:

همچنین، در برنامه‌های Web3، کاربران از اهمیت بالایی برخوردارند و می‌توانند با داده‌های خود به کسب درآمد از وب 3 بپردازند. علاوه بر این، کاربر محور بودن این نسل از اینترنت، باعث شده است که کاربران فقط تبلیغاتی را می‌بینند که خودشان می‌خواهند.

 

 

 

چرا آموزش وب 3؟ چه مزایایی دارد؟

صنعت Web3 هنوز کاملاً جوان است. بنابراین آموزش وب 3 می‌تواند آینده شغلی خوبی را برای شما فراهم و زندگیتان را متحول کند. 

اگر می‌خواهید پیشرفت بزرگی داشته باشید، آموزش وب 3 می‌تواند شما را در خط مقدم یک انقلاب مالی و فناوری قرار دهد. شما با ایجاد برنامه‌ها و محصولات مبتنی بر این وب مردمی و حافظ حریم خصوصی، می‌توانید افراد را به سمت یک محیط اینترنتی عادلانه، عاری از سانسور، بدون فساد و با حفظ منافع کاربران هدایت کنید.

همچنین، اگر به آموزش Web3 بپردازید، به شما این امکان را می‌دهد که هر روز، خود را با روش‌های جدیدی به چالش بکشید و با طیف متنوعی از افراد از سراسر جهان کار کنید.

 توسعه‌دهندگان بلاک چین و وب 3 به حل برخی از بزرگترین چالش‌های جامعه امروزی کمک می‌کنند. دسترسی به ابزار‌ها و خدمات مالی را برای کاربران آسان می‌کنند. مشاغلی منصفانه و پایدار را با حفظ حریم خصوصی افراد ارائه می‌دهد.

زمان را از دست ندهید و با آموزش رایگان وب 3 شروع به یادگیری کنید. توسعه‌دهندگان بلاک چین و وب 3 درآمد بسیار بالایی دارند. همچنین بسیاری از پروژه‌های Web3، درصدی از توکن‌ها را به توسعه‌دهندگان اختصاص می‌دهند. بر این اساس، می‌توانید دستمزدی حتی بالاتر از دستمزد یک توسعه‌دهنده Web3 داشته باشید.

وب 3 با تغییرات و پیشرفت‌های قابل توجهی همراه است. توجه به این نکته ضروری است که web3 از مجموعه فناوری‌های جدیدی از جمله AI، Iot و AR/VR تشکیل شده است. اما مهم‌ترین این فناوری‌ها، بلاک چین است. این یکی دیگر از عواملی است که باعث می‌شود، آموزش وب 3 و تکنولوژی‌های مرتبط با آن اهمیت پیدا کند.

بلاکچین به تمرکز زدایی وب 3 کمک می‌کند و فضایی را برای فرصت‌های جدید در اینترنت به وجود می‌آورد.

 از آنجایی که کل سیستم غیرمتمرکز است، یک سرور و یک مکان ثابت برای ذخیره داده‌ها وجود ندارد. داده‌ها به طور مساوی در گره‌های مختلف توزیع می‌شوند و در انحصار هیچ کس نیست. بنابراین، افراد قادر به دستکاری داده‌ها نیستند. وب 3 به جای یک شرکت، توسط تمام کاربران حاضر در بلاکچین اداره می‌شود و به افراد اجازه کنترل داده‌های خود را می‌دهد. در واقع قدرت را به مردم باز می گرداند.

 

 

به گفته استر کرافورد (Esther Crawford)، مدیر ارشد پروژه در توییتر: این بدان معناست که ارزشی که در وب 3 ایجاد می‌شود می‌تواند به افراد بیشتری برسد، نه فقط به مالکان، سرمایه‌گذاران و کارمندان.

 وب 3 راهی برای دور زدن شرکت‌های بزرگ فناوری است که داده‌های شما را نگه می‌دارند و میلیارد‌ها دلار از آن سود می‌برند.

 

 

مراحل آموزش وب 3

هر کسی که به این فناوری علاقه‌مند است واز آن لذت می‌برد، می‌تواند به یک توسعه‌دهنده Web3 تبدیل شود. دوره‌های رایگان و پولی زیادی وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. ما در ابتدا مراحل تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده وب 3 را به شما می‌گوییم و سپس چند دوره را معرفی می‌کنیم. برای آموزش وب 3 به صورت اصولی باید تمامی مراحل زیر را طی کنید.

·         یک زبان برنامه‌نویسی فرانت‌اند (front end) مانند جاوا اسکریپت را یاد بگیرید.

·         SDK Moralis را برای رفع نیاز‌های بک‌اند (backend) خود یاد بگیرید. به عنوان مثال بیاموزید که چگونه با مورالیس می‌توان قسمت لاگین را طراحی کرد.

·         اگر نیاز به قرارداد‌های هوشمند منحصر به فرد وجود دارد، یاد بگیرید که چگونه قرارداد‌های هوشمند ایجاد کنید.

 

 

 

از کجا می‌توان وب 3.0 را یاد گرفت؟ (دوره‌های آموزش رایگان وب 3)

بسیاری از شرکت‌های فناوری اطلاعات، آموزش‌هایی را در مورد Web3 ارائه می‌دهند. اما ممکن است این آموزش‌های وب 3 منسجم نباشند. بنابراین ما در اینجا تعدادی دوره منسجم از آموزش رایگان وب 3 را به شما معرفی می‌کنیم.

1. آموزش رایگان وب 3 به صورت عملی با نقشه راه در youtube

 وب 3 و بلاک چین این پتانسیل را دارند که اینترنت را برای همیشه تغییر دهند. شما در مراحل اولیه ساختن برنامه‌های بلاک چین و پروژه‌های وب 3، با آموزش رایگان وب 3 شروع کنید.

 از آنجایی که دنیای وب 3 کاملاً جدید است، این ویدئوی آموزشی، نقشه راهی برای یادگیری گام به گام وب 3 در اختیار شما قرار می‌دهد. این دوره از ساخت بلوک‌های اصلی بلاکچین تا ایجاد و آزمایش قرارداد‌های هوشمند را آموزش می‌دهد.

2. آموزش برنامه‌نویسی Web3 و نحوه ساخت dapp با Internet Computer در youtube

این آموزش، با توضیحاتی در مورد وب 3 و بلاکچین آغاز می شود و در نهایت شما را قادر می‌سازد تا اولین برنامه دیفای خود را بنویسید. در این آموزش چه چیز‌هایی را یاد می‌گیرید؟

** بخش اول: توسعه DApp (اپلیکیشن غیرمتمرکز Web3)

·         Web3 چیست؟

·         بلاک چین واقعاً چگونه کار می‌کند؟

·         اپلیکیشن غیرمتمرکز چیست و چگونه آن‌ها را توسعه دهید؟

·         کامپیوتر اینترنتی (ICP) چیست؟

·         نصب و راه‌اندازی برنامه‌های لازم برای توسعه وب 3 + کاربران مک

·         نصب و راه‌اندازی برنامه‌های لازم برای توسعه وب 3 + کاربران ویندوز

** بخش دوم: اولین برنامه Defi خود را بسازید

·         شروع ساخت DBANK

·         مقدمه‌ای بر زبان موتوکو (Motoko)

·         توابع Motoko و رابط کاربری Candid

·         شرط‌ها در Motoko و نوع Annotations

·         کوئری در مقابل روش‌های به روز‌رسانی

·         پایداری متعامد (Orthogonal Persistence)

·         پیگیری زمان (Tracking Time) و محاسبه سود مرکب (Compound Interest)

·         استفاده از HTML و CSS برای قسمت Frontend برنامه DBANK

·         اتصال Motoko Backend به JS Frontend

اگر علاقه‌مند به این آموزش شدید و میخواهید به یادگیری ادامه دهید، می‌توانید بوت کمپ کامل توسعه وب را از udemi خریداری کنید.

3- آموزش رایگان وب 3 از صفر تا 100 در learnweb3

LearnWeb3 یک پلتفرم آموزشی جامع و با کیفیت بالا است که شما را به عنوان یک توسعه‌دهنده وب 3 همراهی می‌کند. این پلتفرم در چهار قدم، شما را از یک کاربر عادی و بدون هیچ دانشی در زمینه برنامه‌نویسی، به یک متخصص وب 3 تبدیل می‌کند.

بخش اول حدود 1.5 ساعت است که در این دوره مطالب زیر به شما آموزش داده می‌شود:

1 - مقدمه برنامه‌نویسی

2 - بلاک چین چیست؟

3 – وب 3 چیست؟

4 - ETH چیست؟

5 - راه‌اندازی کیف پول رمزنگاری

6 - راه‌اندازی Remix IDE

7 - مقدمه‌ای بر Solidity

8 - اولین dApp خود را بسازید

9 - ارز دیجیتال خود را بسازید

10 - NFT ساده خود را بسازید

بخش دوم بسته به سرعت یادگیری شما حدود 30 تا 60 ساعت طول می‌کشد. این دوره به مفاهیم gass، استخراج، و نحوه عملکرد Proof of Work می‌پردازد و در نهایت شما می‌توانید dApps کاملی را در زمینه‌های Tokens، DeFi، DAOs و NFT بسازید!

بخش سوم که حدود 20 تا 30 ساعت طول می‌کشد، به شما این امکان را می‌دهد که فراتر از Solidity حرکت کنید و شروع به کاوش در ابزار‌ها، پروتکل‌ها و برنامه‌های سیستمی کنید تا زندگی خود را به عنوان یک توسعه‌دهنده بهبود دهید.

در نهایت بخش چهارم است که بین 15 الی 30 ساعت زمان لازم دارد و از شما در زمینه توسعه وب 3، یک حرفه‌ای می‌سازد. به شما آموزش می‌دهد که چگونه میلیون‌ها دلار کسب درآمد داشته باشید و از ماینر‌ها بخواهید که طبق اصول شما ارز‌های دیجیتال را استخراج کنند. همچنین یاد می‌گیرید که چگونه قرارداد‌های هوشمند را ایمن سازید.

4- آموزش رایگان وب 3 در web3.university

این آموزش در 3 مرحله انجام می‌شود:

1. نقشه راه وب 3

یک برنامه 10 هفته‌ای است که شما را به عنوان یک توسعه‌دهنده بلاک چین Web3 از مبتدی به حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

2. چگونه اولین قرارداد هوشمند خود را ایجاد کنید

اگر در توسعه وب 3 تازه کار هستید، این یک نقطه شروع است. قرارداد‌های هوشمند اساس همه dApp‌های ساخته شده بر بستر بلاک چین هستند و معمولاً به زبان‌های سفارشی مانند Solidity (برای Ethereum) یا Cadence (برای Flow) نوشته می‌شوند.

 آن‌ها بسیار ساده هستند، اما ریسک زیادی دارند. زیرا یک اشتباه در قرارداد هوشمند می‌تواند منجر به از دست دادن میلیون‌ها دلار در چند دقیقه شود!

3. چگونه اولین NFT خود را بسازیم

در این مرحله یاد می‌گیرید که چگونه NFT خود را بسازید، قرارداد‌های هوشمند Solidity را کدگذاری کنید، در شبکه اصلی قرار بگیرید و قیمت NFT خود را مشخص کنید.

جمع بندی:

فناوری web 3 با سرعت زیادی در حال رشد است. بنابراین باید هرچه زودتر، شنا در دریای عظیم این فناوری را یاد بگیرید. آموزش وب 3 باعث پیشرفت شما در دنیای اینترنت نسل بعدی می‌شود و توسعه آن شما را به درآمد بالایی می‌رساند.

سوالات متداول

Web3 بر بستر بلاک چین است و احتمالاً به استانداردی برای امنیت در وب تبدیل خواهد شد. به همین دلیل ارزش یادگیری را دارد.

اصول اولیه بلاک چین و اتریوم را بشناسید. Solidity را یاد بگیرید. قرارداد‌های هوشمند بنویسید. برنامه‌نویسی فرانت‌اند را یاد بگیرید.

طبق تحقیقات Market Research Future، بخش فناوری بلاک چین وب 3 در سال 2023، بیش از شش تریلیون دلار ارزش خواهد داشت.

برچسب ها:

زینب قرائتی

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات