نکات مهم سرمایه‌گذاری در NFT + مراحل و مزایا

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 27 دی، 1401 تاریخ آپدیت: 27 دی، 1401 نویسنده: زینب قرائتی

توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT‌ها ثابت کرده‌اند که یک توکن هیجان‌انگیز در دنیای ارز‌های دیجیتال برای سرمایه گذاری هستند. NFT‌ها امکان تبدیل دارایی‌های فیزیکی و دیجیتالی به توکن را فراهم می‌کنند و یک اکوسیستم جدید پر جنب و جوش است که در آن فعالان بازار می‌توانند هنر، موسیقی، آیتم‌های درون بازی و موارد دیگر را مبادله کنند. 

در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم که nft چیست. همچنین نحوه سرمایه‌گذاری در NFT‌ها را به تفصیل مورد بحث قرار می‌دهیم و مزایای سرمایه گذاری در NFT را بیان می‌کنیم. 

 

 

NFT چیست؟

اگر سرمایه‌گذاری در NFT‌ها برای شما جذاب به نظر می‌رسد، عاقلانه است که ابتدا درک درستی از چیستی NFT‌ها و نحوه سرمایه‌گذاری در آن‌ها را به دست‌آورید. NFT مخفف «non-fungible token» به معنای توکن غیر قابل تعویض است. ان اف تی به یک توکن دیجیتالی اشاره دارد که به وسیله آن می‌توان مالکیت یک دارایی خاص را اثبات کرد. اگرچه بیشتر حجم معاملات NFT مربوط به هنر دیجیتال، موسیقی و آیتم‌های بازی بلاک چین است اما دارایی مورد نظر می‌تواند هر چیزی باشد.

NFT‌ها بر بستر بلاک چین قرار دارند. بلاکچین، شبکه‌ای غیرمتمرکز است که خرید و فروش ارز‌های دیجیتال نیز بر بستر آن انجام می‌شود. بیت‌کوین اولین شبکه‌ای بود که باعث رونق گرفتن فناوری بلاک چین شد. از آن زمان تا کنون، به منظور برطرف کردن نقص‌های شبکه بیت‌کوین، شبکه‌های بسیار دیگری به وجود آمدند. اتریوم، سولانا، کاردانو، زنجیره هوشمند بایننس از دیگر شبکه‌ها هستند. اما پس از بیت کوین، اتریوم بیشترین استفاده از بلاک چین را دارد و در شکل‌گیری NFT‌ها نقش مهمی داشته است.

 

 

سرمایه‌گذاری در nft

اگر علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در NFT هستید، می‌توانید این کار را از طریق بازار ان اف تی (NFT marketplace) انجام دهید. بازار NFT یک پورتال آنلاین با کاربری آسان را فراهم می‌کند که سرمایه‌گذاران می‌توانند در آن ان اف تی‌هایی را ببینند که توسط سایر کاربران ایجاد شده‌اند. سپس در صورت تمایل، می‌توانند آن‌ها را خریداری کنند. در بیشتر مواقع، NFT‌ها با قیمت ثابت یا از طریق یک مزایده ارائه می‌شوند. سرمایه‌گذاران شرکت‌کننده در مزایده، می‌توانند پیشنهاد قیمت خود را تا زمانی که شخصی برنده NFT شود، ارائه دهند.

در نهایت، از آنجایی که NFT‌ها در اکوسیستم ارز‌های دیجیتال قرار دارند، برای نگهداری آن‌ها و ارز‌های دیجیتال خریداری شده و همچنین تسهیل تراکنش‌ها، باید یک کیف پول رمزنگاری تهیه کنید. کیف پول‌های رمزنگاری می‌توانند با بازار‌های NFT ارتباط برقرار کنند. همچنین به کاربران کمک کنند تا خرید‌های خود را انجام دهند و دارایی‌های خود را با امنیت بالایی نگهداری کنند.

 

 

مراحل سرمایه‌گذاری در NFT

آیا به دنبال کسب درآمد از NFT و شروع سرمایه‌گذاری در آن هستید؟ اگر چنین است، ما در ادامه مراحل سرمایه‌گذاری بر روی یکی از بهترین NFT‌ها را به شما می‌گوییم. اینکه چگونه یک Lucky Block NFT را در خانه خود خریداری کنید. اما قبل از آن توضیح می‌دهیم که این نوع توکن nft چیست؟

Lucky Block NFTs یک توکن غیر قابل تعویض است که در بازی‌های لاتاری کاربرد دارد. اکوسیستم Lucky Block از طریق اپلیکیشن موبایل یا نرم‌افزار دسکتاپ قابل دسترسی است. این اکوسیستم، به بازیکنان از سراسر جهان اجازه می‌دهد به بازی‌های بخت آزمایی به شیوه‌ای ایمن و شفاف دسترسی داشته باشند. دارندگان این نوع توکن به طور مادام العمر می‌توانند در این بخت آزمایی روزانه شرکت کنند. هر جایزه می‌تواند 10000 دلار را برای شما به ارمغان بیاورد که به مرور زمان افزایش خواهد یافت.

حال که متوجه اهمیت و ارزش این NFT شدید، در ادامه مراحل خرید و سرمایه‌گذاری در NFT را به شما می‌گوییم.

 

مرحله 1: راه‌اندازی کیف پول MetaMask

اولین کاری که برای خرید Lucky Block NFT باید انجام دهید، راه‌اندازی کیف پول متامسک است. می‌توانید این کار را با مراجعه به وب سایت MetaMask و دنبال کردن دستورالعمل‌های آن انجام دهید.

مرحله 2: خرید BNB Wrapped (wBNB)

در مرحله بعد، باید مقداری wBNB را از یک صرافی معتبر ارز دیجیتال خریداری کنید. سپس wBNB خریداری شده را به کیف پول MetaMask خود منتقل کنید.

مرحله 3: کیف پول را به NFT LaunchPad متصل کنید

در ابتدا بگوییم که NFT LaunchPad چیست؟ لانچ‌پد‌های NFT پلتفرمی هستند که سازندگان، هنرمندان و سازمان‌ها می‌توانند پروژه‌های خود را در آن پیش فروش و منتشر کنند. با کمک لانچ‌پد‌ها، سازندگان می‌توانند برای ساخت، راه‌اندازی پروژه‌ها یا بازاریابی پروژه‌های خود بودجه جمع‌آوری کنند. لانچ پد‌ها همچنین به سازندگان کمک می‌کنند تا پروژه‌های خود را به دست مخاطبان برسانند.

بنابراین برای خرید NFT مورد نظر خود باید به لانچ پد NFT بروید. سپس روی « Connect Wallet» کلیک کنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا کیف پول MetaMask خود را به این پلتفرم معاملاتی متصل کنید. nftlaunch، یکی از بهترین لانچ پد‌های NFT است.

مرحله 4: خرید Lucky Block NFT

 مجموعه Lucky Block NFT را بررسی کنید، روی NFT مورد نظر خود که می‌خواهید بخرید، کلیک کنید و برای تایید تراکنش روی « Buy Now» ضربه بزنید.

برای خرید دیگر NFTها نیز باید همین مراحل را طی کنید. با توجه به صرافی که میخواهید توکن مورد نظر خود را از آن خریداری کنید، ممکن است لازم باشد به جای wBNB، اتریوم خریداری کنید.

 

 

 

آیا سرمایه‌گذاری در NFT خوب است؟

سرمایه‌گذاران دلایل زیادی برای خرید این نوع دارایی دارند. برخی از مزایای سرمایه‌گذاری در NFT عبارتند از:

·         هر کسی می‌تواند در NFT‌ها سرمایه‌گذاری کند

دارایی‌های توکن شده برای همه قابل دسترس و سرمایه‌گذاری در آن امکان‌پذیر است. مالکیت دارایی‌هایی که به یک NFT تبدیل می‌شود، می‌تواند آسان‌تر و کارآمدتر بین مردم در هر نقطه از جهان منتقل شود.

·         مالکیت NFT توسط یک بلاک چین تضمین می‌شود

استفاده از فناوری بلاک چین برای نشان دادن مالکیت دیجیتالی، می‌تواند دارایی‌های سرمایه‌گذار را ایمن‌تر کند. همچنین فناوری بلاکچین مالکیت دارایی‌ها را شفاف‌تر می‌کند.

·         سرمایه‌گذاری در NFT، فرصتی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فناوری بلاک چین است

سرمایه‌گذاران می‌توانند با تخصیص مبلغ کمی به دارایی‌های توکن‌شده، ضمن تنوع بخشیدن به پرتفوی‌های خود، اطلاعات بیشتری در مورد بلاک چین کسب کنند.

 

منابع:  investopedia | infostor | web3

جمع بندی:

NFT یک توکن غیر قابل تعویض است. کاربرد NFT در جلوگیری از جعل اسناد باعث اهمیت زیاد آن شده است. از آنجایی که این توکن منحصر به فرد بر بستر بلاکچین است، سرمایه‌گذاری در NFT باعث ایجاد مالکیتی شفاف و ایمن می‌شود. بهترین حرکت شما به عنوان یک سرمایه‌گذار این است که دارایی‌های با کیفیتی را که بیشتر دوست دارید در اختیار داشته باشید، شناسایی کنید. سپس آنچه را که برای به دست آوردن آن‌ها لازم است، انجام دهید. همچنین می‌توانید از آموزش رایگان NFT شروع کنید.

سوالات متداول

دلایل زیادی برای سرمایه‌گذاری در NFT وجود دارد. برخی به شدت علاقه‌مند به مالکیت این نوع دارایی‌ها هستند. در حالی که برخی دیگر ممکن است به دلیل دانستن ارزش دارایی‌هایی را که به یک NFT تبدیل می‌شود، در این فناوری سرمایه گذاری کنند. دیگران ممکن است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فناوری بلاک چین، در NFT‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

سرمایه‌گذاری روی یک دارایی فقط به این دلیل که به یک NFT تبدیل شده است، ایده خوبی نیست. باید قبل از خرید، مطمئن شوید که ارزش دارایی را که می‌خرید، می‌دانید.

می‌توانید دارایی‌هایی را که به NFT تبدیل شده‌اند، از طریق بازار NFT و برخی صرافی‌های ارز‌های دیجیتال خریداری کنید. بسیاری از مارکت پلیس‌های NFT، مانند OpenSea، بر روی پلتفرم اتریوم قرار دارند و ممکن است لازم باشد که برای خرید NFT در کیف پول خود ارز دیجیتال اتر (ETH) داشته باشید.  

برچسب ها:

زینب قرائتی

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

نظرات