تحول دیجیتال چیست؟ 8 مثال مهم از تغییر و تحولات دیجیتالی برندها

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 06 شهریور، 1400 تاریخ آپدیت: 01 آبان، 1401 نویسنده: نسرین نجفی پور

تحول دیجیتال چیست؟ 8 مثال مهم از تغییر و تحولات دیجیتالی برندها

 

همه ما کمابیش در دو سال اخیر درگیر اپیدمی کرونا بوده‌ایم و تاثیر آن را بر مشاغل دیده‌ایم. خیلی از مشاغل با به وجود آمدن این شرایط دیگر نمی‌توانستند ادامه دهند و مجبور شدند از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند یا وب‌سایت اختصاصی خودشان را تاسیس کنند. به هر حال کسب و کارها برای فروش محصول و خدمات خود به فضایی غیر از فروشگاه فیزیکی خود احتیاج داشتند و این کانال‌ها فضای مناسبی برای رشد بیزنس‌ها ایجاد کردند. در واقع کسب و کارها از تحول دیجیتال یا digital transformation برای تغییر چشم‌انداز خود استفاده می‌کنند و توانسته‌اند موفقیت‌های بزرگی هم به دست آورند. البته این موضوع کاملا به اپیدمی کرونا ارتباط ندارد و قبل از آن هم برندهای بزرگ دنیا از تغییر و تحولات دیجیتالی استفاده کرده‌اند. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم و موارد موفق تحول دیجیتال را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

تحول دیجیتال یا دگردیسی دیجیتالی چیست ؟

 

digital transformatio | مقاله تحول دیجیتال

 

تحول دیجیتال (DT) به معنی ادغام فناوری‌های دیجیتال در همه زمینه‌های مختلف یک کسب و کار است که شیوه کار و ارائه ارزش به مشتریان را تغییر می‌دهد. این در واقع یک تغییر فرهنگی است که سازمان‌ها را مجبور می‌کند تا وضعیت موجود را به طور مداوم به چالش بکشند، آزمایش کنند و با روبه‌رویی با شکست‌ها، راه همواری برای موفقیت و رشد شرکت به وجود آورند. تحول دیجیتالی برای همه مشاغل از کوچک گرفته تا بزرگ، ضروری است.

تحول دیجیتالی مشاغل به چالش‌ها و خواسته‌های خاص سازمان بستگی دارد و معمولا تفاوت‌ زیادی بین تحول دیجیتال شرکت‌های مختلف دیده می‌شود. با این حال چند مورد مشترک وجود دارد که همه مشاغل باید در زمان شروع به کار به آن توجه کنند. این مفهوم خیلی گسترده است و عوامل متعددی میزان دیجیتالی بودن کسب و کار شما را تعیین می‌کند. مواردی مانند:

برخی از رهبران احساس می‌کنند اصطلاح "تحول دیجیتال" بسیار گسترده است و نمی‌توان به سادگی آن را اجرا کرد! حتی برخی از این اصطلاح می‌ترسند. اما عملی کردن آن اهمیت زیادی دارد. به هر حال سازمان‌های امروزی در نقاط مختلف در مسیر تحول دیجیتال قرار دارند. اگر احساس می‌کنید در این زمینه گیر کرده‌اید، اصلا نگران نباشید، چون تنها نیستید. یکی از سخت‌ترین سوالاتی که در مورد تحول دیجیتالی وجود دارد این است که چگونه می‌توان از چالش‌های اولیه عبور کرد و به مرحله اجرا رسید.

بسیاری از CIO ها و سازمان‌ها فکر می‌کنند که در تحول دیجیتالی نسبت به بقیه بسیار عقب هستند، در حالی که اینطور نیست. در دو سال اخیر و با وجود اپیدمی COVID-19، فوریت جدیدی برای تحقق اهداف تحول دیجیتال به وجود آمده است و بسیاری از سازمان‌ها خود به خود مجبور به ورود در این زمینه شده‌اند. با این حال رهبران فناوری اطلاعات با چالش‌هایی از جمله بودجه، درگیری با استعدادها و تغییرات فرهنگی دست و پنجه نرم می‌کنند. به هر حال سواد دیجیتال اهمیت زیادی در این زمینه دارد. در این مقاله به همین موضوع می‌پردازیم و خیلی از سوالات و ابهامات ذهنی شما را رفع می‌کنیم.

کریستین مت و توماس هس در مورد تحول دیجیتال چنین می‌گویند:

تحول دیجیتال شامل اقدامات سازمان‌ها برای استفاده از تکنولوژی های جدید دیجیتال و بهره برداری از منافع آن‌ها است.

 

عناصر کلیدی تحول دیجیتال: بستر اصلی تحول دیجیتالی چیست؟

 

عناصر کلیدی تحول دیجیتال

 

تا به اینجا در مورد تحول دیجیتالی صحبت کردیم و دیدیم که یک سازمان برای اینکه از رقبا عقب نماند و بتواند نوآوری و تغییر و تحولات جدید و سازنده‌ای داشته باشد، باید روی فناوری و تکنولوژی حساب ویژه‌ای باز کند. هر سازمان به یک سری عناصر مهم نیاز دارد تا به یک الگو و نمونه خوب از تحول دیجیتال تبدیل شود. در ادامه ویژگی‌های کلیدی ایجاد نمونه‌های خوب تحول و به عبارتی مراحل تحول دیجیتال را معرفی کرده‌ایم:

جورج وسترمن، دانشمند دانشگاه MIT در این باره می‌گوید:

تحول دیجیتال نشان دهنده یک بازاندیشی اساسی درباره چگونگی استفاده سازمان‌ها از تکنولوژی، اشخاص و فرآیندها به منظور ایجاد تغییرات اساسی در عملکرد کسب و کار است.

 

پنج حوزه تحول دیجیتال

تحول دیجیتال معمولا در 5 مورد کلی دسته‌بندی می‌شود. این موارد عبارتند از:

اما این تحول معمولا در 3 مورد مهم اتفاق می‌افتد:

 

تحول دیجیتال چگونه بر مشاغل تأثیر می‌گذارد؟

 

تحول دیجیتال چگونه بر مشاغل تأثیر می‌گذارد؟

 

تحول دیجیتال مزایای زیادی برای کسب و کارها دارد. مثلا باعث افزایش نرخ تبدیل و مشارکت مشتری می‌شود و مزایای رقابتی خوبی برای کسب و کار شما به وجود می‌آورد. با این حال زمینه‌های کلیدی متفاوتی وجود دارد که تاثیر تحول دیجیتال بر مشاغل را نشان می‌دهد. مواردی مانند:

افزایش درآمد با تحول دیجیتال

یکی از مزایا و تاثیرات اصلی استفاده از فناوری‌های دیجیتال این است که تغییرات زیادی در روند فروش ایجاد می‌کند. فناوری دیجیتال باعث می‌شود که بازارهای وسیع‌تری به راحتی به کسب و کار شما دسترسی داشته باشند و مشاغل مختلف با اندازه‌ها و زمینه‌های مختلف از وجود کسب و کار شما مطلع شوند.

داده‌های یکپارچه مشتریان در عصر دیجیتال

ساده‌سازی تجربه مشتری، یکی از اصلی‌ترین هدف‌های مهم و مشترک برای مدل کسب و کار تحول دیجیتال است. وقتی همه داده‌های موجود جمع‌آوری و به صورت یکجا متمرکز شوند و مورد استفاده قرار بگیرند، نمایندگان پشتیبانی مشتری، بهتر و آسان‌تر می‌تواند درخواست‌های مشتری را حل کند.

گردش کار بهینه

تحول دیجیتال بیشتر در مورد افزایش کارایی و افزایش ارتباطات با دیگران است. مشاغلی که از استراتژی تحول دیجیتال استفاده می‌کنند، شاهد زمینه‌های بهبود مانند افزایش همکاری بین کارکنان در سطوح مختلف و بهبود مدیریت عملکرد خواهند بود.

بهبود تجربه مشتری

مشتریان مهم‌ترین ذینفعان هر سازمان هستند. تحول دیجیتال به مشاغل کمک می‌کند تا تجربه‌ای عالی برای مشتریان به وجود بیاورند و خدمات بهتری به آنها ارائه دهند. DT به سهولت اتصال داده‌های مشتری در سراسر سازمان کمک می‌کند.

کاهش هزینه‌های عملیاتی

شرکت‌ها دائما در حال جستجو برای بهبود کارایی فرایندهای خود هستند. با وجود مدل کسب و کار تحول دیجیتال، هزینه‌های عملیاتی کاهش پیدا می‌کند؛ و این به دلیل کاهش زمان اجرای فرایندها، حذف وظایف جزئی و ترکیب ویژگی‌های جدید است.

 

8 مورد از بهترین راه‌حل‌های کلیدی و نمونه‌های تحول دیجیتال

وقتی تحول دیجیتالی درست انجام شود، مشاغل سطح جدیدی از رشد و پیشرفت را تجربه می‌کنند. اگر هیچ ایده‌ای برای تحول دیجیتال بیزنس خودتان ندارید، به برخی از بهترین نمونه‌های موجود نگاه کنید و یاد بگیرید که چگونه با این کار، همیشه در سطوح بالای رقابت جهانی قرار بگیرید. بسیاری از شرکت‌ها با استقبال از جدیدترین فناوری برای دستیابی به اهداف تجاری، مثال‌های خوبی از فناوری دیجیتال تعریف کرده‌اند. در ادامه 8 مورد از معروف‌ترین و موثرترین مثال‌های تحول دیجیتال در سطح جهانی را بررسی می‌کنیم.

1. BFSI: استفاده از چت تصویری توسط بانک تجاری کویت (CBK)

 

تحول دیجیتال با چت تصویری |  موارد موفق تحول دیجیتال

 

چت تصویری در بانک کویت، یکی از اصلی‌ترین مثال‌هایی است که در این زمینه وجود دارد. تحول دیجیتال بازی را برای بخش‌های بانکی، خدمات مالی و بیمه (BFSI) تغییر داده است و همکاری تصویری و ارتباط از این طریق برای ایجاد روابط بلندمدت بسیار عالی بوده است.

این بانک از چت تصویری رو در رو REVE Chat برای افزایش تعامل کاربران از طریق عملیات بانکی آنلاین و ارائه یک تجربه پیشرفته از بانکداری دیجیتال استفاده کرده است. به این صورت میزان مشارکت آنلاین افزایش پیدا کرده است و مشکلات سریع‌تر و راحت‌تر حل می‌شوند. این چت تصویری باعث ایجاد یک ارتباط دوستانه با مشتریان شده است و پاسخ‌های سریع‌تر و در زمان واقعی ارائه می‌دهد.

2. همکاری مجازی: استفاده از مرور همزمان برای بهبود CX

استفاده از راه‌حل پیشرفته مرور همزمان یا مشترک (Co-browsing)، به نمایندگان کمک می‌کند تا از سوالات خسته‌کننده رفت و برگشتی برای فهمیدن اینکه مشتری دقیقا به دنبال چه چیزی است، دوری کنند. لینک‌ها ایراد دارند؟ صفحات مشکل دارند؟ یا کلا سایت مشکل دارد؟

Cobrowsing به نمایندگان و مشتریان این امکان را می‌دهد که به طور مشترک وبسایت، برنامه اینترنتی یا برنامه تلفن همراه را در زمان واقعی مرور کنند.

در ادامه آخرین ترندهای توسعه یافته در دامنه مرور مشترک را آورده‌ایم:

3. تحول دیجیتال در صنعت غذا و نوشیدنی: اجرای چت بات دومینو (Domino’s chatbot)

 

Domino’s chatbot | تحول دیجیتال

 

چت‌بات‌های دارای هوش مصنوعی (AI) به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا به سطوح بالای ایمنی، بهبود قابلیت ردیابی و کاهش هزینه‌ها در مراحل مختلف پردازش غذا برسند. صنعت غذا و نوشیدنی با بهره‌گیری از مزایای تحول دیجیتالی می‌تواند به حداکثر چشم اندازی که پیش روی خود می‌بیند، برسد.

Domino’s Pizza یکی از برترین برندهای پیتزای آماده در جهان است که یک نمونه تحول دیجیتال عالی را به نمایش می‌گذارد. هدف این برنامه ارائه پیتزای داغ و تازه و ارائه مستقیم آن به مصرف‌کنندگان است.

آنها از هوش مصنوعی و فناوری چت بات و ماهیت پیام‌رسان فیس بوک در هر مکان و زمان استفاده می‌کنند. کاربرانی که قبلاً یک حساب پیتزا دومینو درست کرده‌اند، می‌توانند از مسنجر فیسبوک برای سفارش مجدد پیتزای قبلی استفاده کنند یا یک نوع پیتزای دیگر سفارش دهند. همچنین کاربران اطلاعات دقیق و به روزی در مورد نحوه تهیه پیتزای خود دریافت می‌کنند و می‌توانند روند کامل را از زمان آماده‌سازی تا تحویل پیگیری کنند.

کسب و کارها می‌توانند با سرمایه‌گذاری در این نوع چت‌بات‌ها، خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه دهند؛ زیرا این برنامه‌ها مجموعه جدیدی از قابلیت‌ها را برای ارائه خدمت به مشتریان ارائه می‌دهند. استفاده از این ربات‌ها که خدمات 24 ساعته در 7 روز هفته ارائه می‌دهند، رضایت کاربران را افزایش می‌دهد.

4. خرده‌فروشی: استراتژی تجارت الکترونیکی نایک

تغییر و تحولات در صنعت خرده‌فروشی به معنای خدمات جدید و بهبود عملکرد سیستم موجود با استفاده از فناوری است. خرده‌فروشان باید چیزی فراتر از پیشرفت‌های حاشیه‌ای و فرایندهای جدیدی تعریف کنند تا استراتژی مشارکت مشتریان با استفاده از فناوری به وجود بیاید.

همانطور که سفر مشتری تکامل پیدا می‌کند، خرده‌فروشان هم باید خود را وفق دهند و تکامل پیدا کنند. تحول دیجیتالی در خرده‌فروشی به ساده‌سازی فرایندها، کاهش هزینه‌ها و بهبود بهره‌وری در چرخه معاملاتی کمک می‌کند.

نایک یکی از بهترین نمونه‌های تحول دیجیتال است. چند سال پیش این برند احساس می‌کرد که روند رو به رشدی ندارد و در حال پسرفت است! اما با اعمال تغییر و تحولات دیجیتالی، نه تنها تغییراتی در طرز فکر، بلکه در زنجیره تامین و نام تجاری شرکت ایجاد کرد و توانست ارتباط بهتری با مشتریان خود برقرار کند.

این شرکت بر تجزیه و تحلیل داده‌های قوی‌تر تمرکز کرد، استراتژی تجارت الکترونیکی خود را به روز کرد و کمپین‌های بازاریابی دیجیتال قوی‌تری ایجاد کرد. استفاده موثر از داده‌های دیجیتالی مصرف‌کنندگان به نایک کمک کرد تا فروشگاه‌های مفهومی (concept stores) را باز کند، فرصت‌های عضویت بیشتری ایجاد کند و تجربه مشتری را هم به صورت آنلاین و هم برای برنامه‌ها بهبود ببخشد.

تغییرات مهمی با تجزیه و تحلیل داده‌ها و تمرکز مستقیم بر مشتری ایجاد شد. این موضوع منجر به چرخه سریع‌تری از توسعه محصول، پاسخ‌های سریع‌تر و ایجاد روندهای جدید شده است. از طرفی طی دو سال قیمت سهام آن را از 52 دلار به تقریبا 88 دلار رسانده است.

از تلاش‌های این برند متوجه می‌شویم که برای گرفتن تصمیم‌های آگاهانه و ارائه تجربه بهتر به مشتری، به بینش‌های به دست آمده از تجزیه و تحلیل تکیه کنید. حتما از فناوری دیجیتال در کسب و کار خود استفاده کنید تا فروش بیشتری داشته باشید.

برای آشنایی کامل با روند رشد و تحول برند نایک، مقاله تحول دیجیتال نایک را مطالعه کنید.

5. پروژه تحول دیجیتال در مراقبت‌های بهداشتی: استفاده از واقعیت مجازی (VR) برای مراقبت از بیمار

 

واقعیت مجازی در تحول دیجیتال | دگردیسی دیجیتالی چیست

 

فناوری‌های دیجیتالی باعث تغییر چشم انداز صنعت مراقبت‌های بهداشتی شده‌اند و رشد پایدار و مراقبت‌های شگفت‌انگیز را برای بیماران به وجود می‌آورند. پیاده‌سازی استراتژی تحول دیجیتال، فرایندها و سیستم‌های به هم پیوسته‌ای را برای کارکنان ایجاد کرده است و به آنها کمک می‌کند تا فرآیندها را با دقت و کارایی بیشتری انجام دهند. تأثیر مثبت ایده‌های تحول دیجیتال بر صنعت این است که مزایای زیادی را برای کارکنان و بیماران ارائه می‌دهد.

واقعیت مجازی کاربرد ویژه‌ای در صنعت مراقبت‌های بهداشتی پیدا کرده است و از کلینیک گرفته تا اتاق‌های پزشکی، همه بخش‌ها در حال استفاده از این فناوری هستند. احتمالا در سال‌های آینده هم رشد بیشتری خواهد داشت. تحقیقات GlobeNewsWire می‌گوید که بازار واقعیت مجازی در مراقبت‌های بهداشتی تا سال 2026 به 7 میلیارد دلار خواهد رسید!

مثلا بیماری که برای درمان سرطان به مدت 6 سال هر هفته شیمی‌درمانی انجام می‌دهد، طی 4.5 ساعتی که جلسه شیمی درمانی ادامه پیدا می‌کند، به مطالعه کتاب، چت یا تماشای تلویزیون می‌پردازد. به طور مثال واقعیت مجازی محیطی شبیه به ساحل شبیه‌سازی می‌کند و بیمار احساس می‌کند در ساحل نشسته است و آرامش خوبی به دست می‌آورد.

واقعیت مجازی (VR) چگونه به بخش مراقبت‌های بهداشتی کمک می‌کند؟

6. تجارت الکترونیکی: استراتژی همه کاره Sephora

 

Sephora | بستر اصلی تحول دیجیتالی چیست

 

Sephora، یک فروشگاه زنجیره‌ای چند ملیتی فرانسوی است که در زمینه مراقبت‌های شخصی و زیبایی، تجربه بی عیب و نقصی ارائه می‌دهد. تحول دیجیتال این غول آرایشی و بهداشتی باعث شده است که فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین خود را به طور یکپارچه پیوند دهد. ابتکاری که این برند ارائه داده است، کانال بین پلتفرمی آن یعنی Happening at Sephora است که همه رویدادها، راه‌اندازی‌ها و فعالیت‌های فروشگاه‌های فیزیکی را در کانال دیجیتالی خود نمایش می‌دهد.

به همین ترتیب تجربه‌ای که آنها در فروشگاه ابزارهای دیجیتالی ارائه می‌دهند، مشتریان را به کانال دیجیتال باز می‌گرداند. بهترین راه‌حل‌هایی که omnichannel ارائه می‌دهد، شامل معرفی چندین روش نوآورانه برای ضبط داده‌ها در فروشگاه‌ها و استفاده از آن برای شخصی‌سازی آنلاین است.

علاوه بر این برند زیبایی Sephora با Google همکاری می‌کند تا محتوای ویدئویی خود را در فروشگاه Google Home Hub پخش کند و به کاربران کمک می‌کند تا جستجوی راحت‌تری در زمینه محتوای صوتی و تصویری داشته باشند. همچنین یک تجربه زنده سه بعدی در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد. هنگامی که تصویری را در برنامه Sephora Virtual Artist بارگذاری می‌کنید، تجربه‌ای سه بعدی از ظاهر افراد با طیف وسیعی از محصولات آرایشی Sephora ارائه می‌دهد.

7. تحول دیجیتال در مشاغل کوچک: استفاده از فناوری و داده‌ها

 

تحول دیجیتال در مشاغل کوچک

 

خیلی از مشاغل کوچک از اجرای تحولات دیجیتال می‌ترسند و تصور می‌کنند که این کار هزینه زیادی برای آن‌ها به همراه دارد. اما 42% از SMBها (small and midsize business) تحول دیجیتالی را جزء اصلی استراتژی سازمانی خود می‌دانند.

در حال حاضر بسیاری از SMB ها به دلیل مزایای زیاد فناوری‌ها، تا حدی از تحول دیجیتالی استفاده می‌کنند. این به بهبود کارایی، کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری، بهبود تجربه مشتری و در نهایت افزایش سود کمک می‌کند. در ادامه چند آیتم مهم و برجسته در این زمینه ارائه می‌دهیم:

8. تحول دیجیتال در صنعت اتومبیل: نمایشگاه نوآورانه AUDI

دیجیتالی شدن صنایع خودرو ارزش قابل توجهی برای این صنعت و جامعه ایجاد می‌کند. تحول دیجیتالی می‌تواند با شکستن قالب کل زنجیره ارزش خودرو برای این صنعت ارزش ایجاد کند و باعث افزایش کارایی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود.

آئودی به عنوان یکی از معروف‌ترین و باکیفیت‌ترین برندهای صنعت خودروسازی، وارد دنیای دیجیتال شده و خدمات جدیدی ارائه داده است؛ و در نهایت به یکی از موفق‌ترین نمونه‌های تحول دیجیتال تبدیل شده است. این شرکت کانسپت نمایشگاه ابتکاری خود را با نام شهر آئودی (Audi City) معرفی کرده است. این دستگاه کاربران را با کاتالوگی از مدل‌های این برند در نمایشگاه‌های کوچک آشنا می‌کند.

جالب است بدانید که شهر AUDI در مقایسه با نمایشگاه های سنتی، فروش را تا 60% افزایش داده است.

 

برای آشنایی با نمونه‌های جذاب تحول دیجیتال، مقالات زیر را هم مطالعه کنید:

 

نکات کلیدی 

 

منبع: enterprisersproject | revechat | behasun

 

 

سوالات متداول

تحول دیجیتال یعنی ادغام فناوری‌های دیجیتال در همه زمینه‌های مختلف یک کسب و کار که شیوه کار و ارائه ارزش به مشتریان را تغییر می‌دهد. این موضوع از نقش‌های سنتی مانند فروش، بازاریابی و خدمت‌رسانی به مشتریان فراتر می‌رود.

ارزش‌های مشترک سیستم‌ها و فرآیندها نیروی انسانی برند و سبک مدیریت تکنولوژی

1. استراتژی و رهبری 2. تغییر فرهنگ و ارتباطات 3. بهینه‌سازی فرآیندها 4. داده‌ها 5. فناوری‌ها 6. ساختار تیم 7. نتایج

تحول دیجیتالی به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با خواسته‌های نوظهور مشتریان همگام باشند و بنابراین در مواجهه با مسائل غیر قابل پیش‌بینی در آینده جان به در ببرند. این امر به شرکت‌ها اجازه می‌دهد در محیط اقتصادی که به دلیل تحولات فناوری دائما در حال تغییر است، بهتر رقابت کنند.

برچسب ها:

نسرین نجفی پور

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات

امیردشتی
2 سال پیش
اصولا چقد زمان میبره تاثیر تحول دیجیتال رو در کسب و کارمون ببینیم؟
من با یک جایی کار میکنم ولی نمیدونم تیم کار درستی هستن یا نه.
پاسخ دهی
ادمین عظیم مدیا
2 سال پیش
سلام دوست عزیز
شما در این مورد نباید منتظر یک نتیجه ی سریع باشین. باید صبر کنین و زمانی حدود 6 ماه رو برای دیدن نتایج در نظر بگیرین.
در مورد مشاوره هم میتونین در مقاله ی <a href="https://www.azim.media/%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85-%d9%85%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1%d9%87-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d9%85%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%aa%db%8c%d9%86%da%af-%da%a9%d9%85%da%a9-%d8%a8%da%af/">از کدام مشاوره دیجیتال مارکتینگ کمک بگیریم</a> اطلاعات خوبی در مورد اینکه یک مشاور خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشه کسب کنین.
پاسخ دهی
کیارستمی
2 سال پیش
سلام روز بخیر. یک سوال داشتم از خدمتتون. از کجا باید بفهمیم که الان وقت ایجاد تحول دیجیتال در کسب و کارمون هست؟ به نظرتون در بعضی شرایط هزینه ای که برای تحول دیجیتال میشه بیشتر از بازگشت و سودی که به همراه داره نیست؟
پاسخ دهی
ادمین عظیم مدیا
2 سال پیش
سلام دوست عزیز
برای شروع هر چقدر زودتر شروع کنید بهتر هست ولی برای تصمیم گیری بهتر و بررسی دقیقتر می تونید برای دریافت مشاوره با <a href="https://www.azim.media/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/">ما</a> در تماس باشین. شما هزینه ای که برای این کار میکنید رو نباید در کوتاه مدت ببینید و مطمئن باشید اگر <a href="https://www.azim.media/%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F-8-%D9%85%D8%AB%D8%A7%D9%84-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%DB%8C/">تحول دیجیتال</a> شما به درستی انجام بشه به مقدار زیادی به نفع کسب و کارتون هست.
برای اینکه بدونید چه مشاوره ای میتونه بهتر در این مسیر به کسب و کار شما کمک کنه می تونید مقاله ی <a href="https://www.azim.media/%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85-%d9%85%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1%d9%87-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d9%85%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%aa%db%8c%d9%86%da%af-%da%a9%d9%85%da%a9-%d8%a8%da%af/">از کدام مشاوره دیجیتال مارکتینگ کمک بگیریم</a> ما رو مطالعه کنین.
پاسخ دهی
کارآفرین
2 سال پیش
در مورد برندسازی و پرسونال برند هم خوب میشه اگه صحبت کنین. چون به نظر من در پروسه ی دیجیتالی شدن روی این موضوع هم باید کار بشه که کمتر بهش می پردازن شرکت ها
پاسخ دهی
ادمین عظیم مدیا
2 سال پیش
سلام دوست عزیز
اتفاقا در مقاله <a href="https://www.azim.media/%d9%be%d8%b1%d8%b3%d9%88%d9%86%d8%a7%d9%84-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af%db%8c%d9%86%da%af-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%9f-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%aa%da%98%db%8c-%d9%88-%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c/">پرسونال برند</a> چیست به طور مفصل به این موضوع پرداختیم.
پاسخ دهی
رزا ملک زاده
2 سال پیش
درود  بر شما
تحول دیجیتال را بهتر است از کدام قسمت آغاز کنیم؟ درون سازمانی شروع بشود بهتر است یا در مدل کسب و کار یا ...؟
پاسخ دهی
ادمین عظیم مدیا
2 سال پیش
سلام دوست عزیز
قانون خاصی در این رابطه وجود نداره. شما با توجه به شرایطتون و نوع کارتون از هر قسمتی که امکانش هست شروع کنین. برای اینکه بهتر بتونین تصمیم بگیرین و مسیر درستی رو شروع کنین بهتر هست که از یک مشاوره دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرین. برای انتخاب بهترین مشاور هم می تونین مقاله <a href="https://www.azim.media/%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85-%d9%85%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1%d9%87-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d9%85%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%aa%db%8c%d9%86%da%af-%da%a9%d9%85%da%a9-%d8%a8%da%af/">از کدام مشاوره دیجیتال مارکتینگ کمک بگیریم</a> رو مطالعه کنین.
پاسخ دهی