بلاکچین چیست؟ + هر آنچه که باید در مورد فناوری بلاک چین بدانید

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 17 آبان، 1399 تاریخ آپدیت: 25 مهر، 1401 نویسنده: تیم تولید محتوا

بلاکچین چیست؟ + هر آنچه که باید در مورد فناوری بلاک چین بدانید

 

امروزه بلاک چین در صنایع مختلف، رشته‌ها و شاخه‌های کاری زیادی شناخته شده است و به کار می‌رود. این فناوری که زنجیره‌ای از بلوک‌های حاوی اطلاعات است، برای ارسال اطلاعات از متد خاصی پیروی می‌کند که امنیت آن را چندین برابر می‌کند.

ویژگی‌های جالب این فناوری منجر به محبوبیت سریع آن در بین متخصصان شده است. اما بلاکچین چیست؟ چطور کار می‌کند؟ چه مشکلاتی را حل می‌کند؟ و چطور این فناوری مشاغل مختلف را تحت تاثیر قرار داده است؟ برای پاسخ به این سوالات تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

چگونگی شکل گیری فناوری بلاکچین

ساتوشی ناکاموتو، که هویت واقعی او هنوز ناشناخته باقی مانده است،  برای اولین بار مفهوم بلاک چین را در سال 2008 معرفی کرد. این طراحی با استفاده از روشی شبیه Hashcash به پیشرفت و تکامل ادامه داد.

 در نهایت به یکی از اجزای اصلی بیت کوین تبدیل شد، شکل محبوبی از ارز دیجیتال، جایی که به عنوان دفتر کل عمومی برای تمام تراکنش‌های شبکه عمل می‌کند.

 اندازه فایل‌های بلاک چین بیت کوین، که شامل تمام تراکنش‌ها و سوابق موجود در شبکه بود، به رشد قابل توجهی ادامه داد.  تا آگوست 2014، به 20 گیگابایت رسید و در نهایت تا اوایل سال 2020 از 200 گیگابایت گذشت.

اما واقعا بلاکچین چیست؟ راه‌های استفاده از بلاکچین چیست؟ چه کاربردهایی دارد و چه شغل‌هایی را ایجاد کرده است؟

 

بلاکچین (Block chain) چیست؟

 

بلاک چین چیست

 

بلاک چین در واقع یک دفترچه توزیع‌شده عمومی و غيرمتمركز است؛ كه از دو كلمه Block و Chain تشكيل شده و به‌معنی زنجیره بلوک است. منظور از زنجیره بلوک، زنجیره‌ای از اطلاعات دیجیتال ذخیره شده در یک بلاک است. بلاک‌چین امکان ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند. در پاسخ به سوال بلاکچین چیست باید گفت که در واقع فناوری بلاک چین نوعی سیستم ثبت اطلاعات و گزارشات است که اطلاعات آن بین همه اعضای یک شبکه به اشتراک گذاشته می‌شود.

جعل این فناوری ایمن بدلیل رمزنگاری قوی امکان‌پذیر نیست. پس از ثبت داده در یک بلاک تغییر آن امکان‌پذیر نیست و داده‌های ذخیره شده در اختیار همه اعضای شبکه قرار می‌گیرد؛ بنابراين برای تغییر آن‌ها نیاز به تغییر در بلاک‌های دیگر موجود در شبکه است.

فرآیند صدور مالکیت در بلاکچین توسط ترکیبی از کلیدهای عمومی و خصوصی انجام می‌شود. از ویژگی‌های بلاک چین این است که به‌صورت متن باز است و هیچ مالکی ندارد؛ ویژگی‌ دیگر آن مدیریت و تنظیم شبکه به‌صورت اتوماتیک است.

فناوری بلاك چين به‌صورت بالقوه امكان حذف مقادیر زیادی از ثبت سوابق، صرفه‌جویی در هزینه، ساده‌سازی زنجیره‌های تامین و ... را دارد.

 

بلاکچین چگونه استفاده می‌شود؟

بلاکچین‌ها اطلاعات مربوط به تراکنش‌های پولی را با استفاده از ارز‌های دیجیتال ذخیره می‌کنند، اما انواع دیگری از اطلاعات مانند ردیابی محصول و سایر داده‌ها را نیز ذخیره می‌کنند.

به عنوان مثال، محصولات غذایی را می‌توان از لحظه ارسال، در تمام طول سفر و تا تحویل نهایی ردیابی کرد.  این اطلاعات می‌تواند مفید باشد زیرا اگر شیوع آلودگی وجود داشته باشد، می‌توان منبع شیوع را به راحتی ردیابی کرد. بنابراین بلاک چین‌ها می‌توانند داده‌های مهم را برای سازمان‌ها ذخیره کنند.

 

فناوری بلاکچین چگونه کار می‌کند؟

در سال‌های اخیر، ممکن است متوجه شده باشید که بسیاری از کسب‌وکار‌ها در سراسر جهان از فناوری بلاکچین استفاده می‌کنند.  اما فناوری بلاکچین چیست و دقیقاً چگونه کار می‌کند؟  آیا این یک تغییر قابل توجه است یا یک فناوری ساده و اضافه است؟  فناوری بلاکچین هنوز جوان است و پتانسیل انقلابی شدن در آینده را دارد. بنابراین، بیایید این فناوری را بیشتر بشناسیم.

بلاک چین ترکیبی از سه فناوری پیشرو است:

  1. کلید‌های رمزنگاری
  2. یک شبکه همتا به همتا حاوی یک دفتر کل مشترک
  3. وسیله‌ای برای محاسبات برای ذخیره تراکنش‌ها و سوابق شبکه

کلید‌های رمزنگاری از دو کلید تشکیل شده است: کلید خصوصی و کلید عمومی. این کلید‌ها به انجام معاملات موفق به دو طرف معامله کمک می‌کنند. هر فردی که این دو کلید را دارد، از آن‌ها برای تولید یک مرجع هویت دیجیتال امن استفاده می‌کند.

این هویت امن مهمترین جنبه فناوری بلاکچین است. در دنیای ارز‌های دیجیتال، این هویت به عنوان «امضای دیجیتال» شناخته می‌شود و برای مجوز و کنترل تراکنش‌ها استفاده می‌شود.

امضای دیجیتال با شبکه همتا به همتا ادغام شده است. تعداد زیادی از افرادی که به عنوان مقامات عمل می‌کنند، از امضای دیجیتالی برای دستیابی به اجماع در مورد تراکنش‌ها، از جمله مسائل دیگر، استفاده می‌کنند.

هنگامی که آن‌ها اجازه معامله را می‌دهند، با تأیید ریاضی تأیید می‌شود که منجر به یک تراکنش ایمن موفق بین دو طرف متصل به شبکه می‌شود. بنابراین به طور خلاصه، کاربران بلاک چین از کلید‌های رمزنگاری برای انجام انواع مختلف تعاملات دیجیتالی در شبکه همتا به همتا استفاده می‌کنند.

 

بلاکچین اتریوم چیست؟

پس از درک این سوال که بلاکچین چیست به سراغ بلاکچین اتریوم می‌رویم. سازمان‌ها و استارت‌آپ‌های استاندارد بلاک چین در حال بررسی سازوکارهای جدیدتر برای ایجاد کارآیی بيشتر هستند.

اتریوم یک پلتفرم آزاد بر پایه فن‌آوری بلاک چین است که توسعه‌دهندگان، برنامه‌های غیرمتمرکز خود را روی آن پیاده‌سازی می‌کنند. در واقع اتریوم مانند بیت کوین، یک Bloch chain توزیع شده عمومی است. سال گذشته اتريوم شروع به کشف راه‌هایی برای افزایش عملکرد خود (پس از اینکه دفتر بلاک چین به بیش از یک میلیون تراکنش در روز رسید) نمود.

اتریوم به دو اصلاحیه پیشنهادی رسیدگی کرد. یکی از آن‌ها مکانیسم "لایه 2" بود كه پردازش معاملات خارج از زنجیره در یک پایگاه داده استاندارد بود. راه حل دیگر خرد کردن بود که امکان پردازش همزمان و موازی بسیاری از معاملات را فراهم می‌کرد. با توجه به گستردگی بلاک چین، این فناوری در برگیرنده تراکنش‌های مالی است و امكان بکارگیری در هر صنعتی را دارد.

 

بلاك چين اتريوم

 

کاربرد بلاکچین در صنایع مختلف

بلاک چین در صنایع مختلف از جمله حمل و نقل دريایی، انرژی، نفت و گاز، بانکداری، غذايی و طیف گسترده‌ای از کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به عنوان مثال در حمل و نقل، بارنامه حمل بار به‌صورت كاغذی تهیه می‌شود كه قبل از تحویل كالا نیاز به ثبت چندگانه توسط بازرسان و گیرنده‌ها دارد. حتی زمانی که این سیستم الکترونیکی باشد، هنوز روند اداری طولانی‌ برای تحویل کالاها مورد نیاز است. اما کاربرد بلاکچین در صنایع مختلف از جمله صنعت حمل و نقل، باعث تحول در آن شده است.

 

کاربرد بلاک چین در صنایع مختلف

 

در آزمایشی از سیستم ردیابی بار مبتنی بر‌ Block chain با 94 شرکت‌کننده، از جمله بیش از 20 اپراتور بندر و ترمینال مشخص شد که فناوری قرارداد هوشمند، دمای کانتینرها را با استفاده از فناوری IoT (اینترنت اشیا) ردیابی می‌کند؛ زمان خروج آن‌ها از بنادر و رسیدن به مقصد گزارش می‌دهد.

هر یک از شرکت‌کنندگان در زنجیره تامین حمل و نقل در حالی که کانتینر در حال حمل و نقل بود می‌توانستند پیشرفت کالاها را از طریق دفتر بلاک چین مشاهده کنند. همچنین وضعیت اسناد گمرکی، بارنامه‌ها و سایر داده‌ها را بلافاصله (Realtime) مشاهده کنند.

وضعیت اسناد گمرکی، بارنامه‌ها و سایر داده‌ها نیز به‌صورت آنی و بلافاصله قابل مشاهده است. از آنجایی که این رکورد غیرقابل تغییر است، هیچ یک از طرفین نمی‌توانستند یکی از بلاک‌ها را بدون توافق دیگران در شبکه تغییر، حذف یا حتی بلاکی به آن اضافه کنند.

بلاک چین حجم عظیمی از ثبت داده را از بین می‌برد؛ حجم زیادی از داده‌ها که در صورتی که چندین طرف در یک معامله درگیر باشند، گیج کننده خواهد بود. بنابراین فناوری بلاکچین و دفترهای توزیع شده در نهایت ممکن است روشی برای ادغام ثبت تمام تجارت جهانی در آینده نزدیک باشد.

 

فرصت‌های شغلی بلاکچین چیست؟

همزمان با کشف مشاغل بیشتر در حوزه بلاک چین، مشاغل توسعه دهندگان بلاک چین در حال رشد روزافزون است. «توسعه دهنده بلاک چین» در بین پنج شغل برتر نوظهور، رتبه اول را دارد و تقاضا برای این موقعیت شغلی بیش از دو برابر شده است.

تمام مشاغل باید هنگام استفاده از بلاک چین رویکردی عملی داشته باشند ولی نمی‌توانند کورکورانه یک فن‌آوری جدید را به‌کار بگیرند. فناوری‌هایی که قابلیت تغییر فعالیت‌های تجاری جهان را دارند، تبديل به مشاغلی می‌شوند که متقاضیان زیادی دارند؛ مشاغل مرتبط با بلاک چین در صدر قرار دارد.

از جمله مشاغل برتر حوزه بلاک چین می‌توان به توسعه‌دهنده بلاک چین، معمار فناوری بلاك چين، مدیر محصول بلاک چین، تحلیلگر ریسک بلاک چین، مدیر تحلیلگر روابط عمومی بلاک چین، مهندس نرم افزار نهایی و مشاور حقوقی بلاک چین اشاره كرد.

 

فرصت‌های شغلی بلاک چین

 

در شکل پنج شغل برتر نوظهور مورد تقاضا در لینکدین در سال ۲۰۱۸ قابل مشاهده است که در صدر آن توسعه‌دهنده بلاک چین رویت می‌شود که تقاضای آن ۳۳ برابر شده است. و رتبه دوم مربوط به  مهندسان یادگیری ماشین است.

 

فرق بیت کوین و بلاکچین چیست؟

بیت کوین، ارز دیجیتال و بلاک چین، همه این‌ها به یک معناست؟ بیایید با چند تعریف ساده شروع کنیم. بلاکچین چیست؟ بلاک چین فناوری است که امکان وجود داشتن ارز‌های دیجیتال را فراهم می‌کند.

بیت کوین چیست؟ بیت کوین نام شناخته شده‌ترین ارز رمزنگاری شده است که فناوری بلاک چین برای آن اختراع شد. ارز دیجیتال یک وسیله مبادله است، مانند دلار آمریکا، اما دیجیتال است و از تکنیک‌های رمزگذاری جهت کنترل و تولید واحد‌های پولی و همچنین تأیید انتقال آن استفاده می‌کند.

اما همانطور که گفته شد، بلاک چین یک دفتر کل غیرمتمرکز است که تمام تراکنش‌های این شبکه همتا به همتا در آن ذخیره می‌شود. با استفاده از این فناوری، شرکت‌کنندگان می‌توانند تراکنش‌ها را بدون نیاز به هیچ مرجع مرکزی تسویه حساب و تایید کنند. افراد در بستر بلاکچین می‌توانند انتقال وجه، تسویه معاملات و کار‌های بسیاری انجام دهند.

بلاک چین همچنین کاربرد‌های بالقوه‌ای فراتر از بیت کوین و ارز‌های دیجیتال دارد. از منظر کسب و کار، در نظر گرفتن این فناوری به عنوان یک تکنولوژی جدید برای بهبود فرآیند‌های کاری بسیار مفید است.

بلاکچین یک نوع فناوری مشارکتی است که توانایی بهبود فرآیند‌های تجاری بین شرکت‌ها را ممکن می‌سازد و هزینه اعتمادسازی (cost of trust) را به شدت کاهش می‌دهد. به همین دلیل، به ازای هر دلار سرمایه‌گذاری در آن، بازدهی بسیار بالاتری نسبت به اکثر سرمایه‌گذاری‌های داخلی سنتی وجود دارد.

مؤسسات مالی در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه می‌توانند از فناوری بلاک چین برای بهبود همه چیز، از تسویه حساب گرفته تا بیمه استفاده کنند.

 

آیا بلاکچین برای همه در دسترس است؟

بلاک چین‌ها چندین سال است که در سطح سازمانی و برای مدیریت داده‌ها وجود داشته‌ است. با این حال، آن‌ها جدیدا با توسعه رمز ارز‌ها، محبوب و جالب شده‌اند.

محتوای ذخیره شده در بلوک‌های بلاک چین و فعالیت‌های انجام شده توسط شرکت‌کنندگان مختلف، بسته به نحوه پیکربندی بلاک چین قابل کنترل است. به طور کلی، بلاک‌چین‌ها برای اهداف خاصی طراحی می‌شوند و کاربران انواع مختلفی از دسترسی‌ها یا وظایف را دارند.

در بلاک چین‌های عمومی (Public Blockchain) به هر کسی اجازه دسترسی داده می‌شود. بلاک چین‌های خصوصی (Private Blockchain) فقط کاربران منتخب اجازه دسترسی دارند. بلاک‌چین‌های مجاز (Permissioned Blockchain) نیز ترکیبی از بلاک‌چین‌های عمومی و خصوصی هستند که هر کسی می‌تواند تا زمانی که از مدیران برای انجام یک کار مجوز داشته باشد، به آن دسترسی داشته باشد.

بلاک چین عمومی چیست؟

بلاک چین عمومی، بلاکچینی است که در آن هر کسی می‌تواند آزادانه به فعالیت‌های اصلی شبکه بلاک چین بپیوندد و در آن شرکت کند. هر کسی می‌تواند فعالیت‌های جاری شبکه بلاک‌چین عمومی را ببیند و در آن فعالیت کند؛ که این امر باعث ایجاد ویژگی غیر متمرکز بودن آن می‌شود. افراد درون شبکه می‌توانند تمام فعالیت‌های آن را مدیریت کنند.

بلاک چین خصوصی چیست؟

شرکت‌کنندگان تنها از طریق دعوت‌نامه‌ای که هویت یا سایر اطلاعات مورد نیاز آن معتبر بوده و تأیید شده باشد، می‌توانند به شبکه بلاک چین بپیوندند. اعتبارسنجی توسط اپراتور‌های شبکه یا توسط یک پروتکل مشخص که از طریق قرارداد‌های هوشمند یا سایر روش‌های تأیید خودکار پیاده‌سازی شده است، انجام می‌شود.

بلاک چین مجاز چیست؟

بلاک چین‌های مجاز ترکیبی بین بلاک چین‌های عمومی و خصوصی هستند و از گزینه‌های زیادی برای سفارشی‌سازی پشتیبانی می‌کنند.

 

مزایای بلاکچین‌ها

پیش از این در مورد انواع بلاکچین‌ها و تفاوت‌های آن‌ها گفتیم. در ادامه مزایای هر کدام از بلاکچین‌ها را توضیح می‌دهیم.

مزایای بلاکچین‌های عمومی

 یک شبکه عمومی، شرکت‌کنندگان جدید را تشویق می‌کند تا به شبکه بپیوندند و آن را فعال نگه دارند. بلاک چین‌های عمومی غیر متمرکز هستند و بدون نظارت هیچ سازمان و ارگانی فعالیت می‌کنند.

بلاک چین‌های عمومی بسیار ارزشمند هستند زیرا می‌توانند به عنوان ستون فقرات تقریباً هر راه حل غیرمتمرکزی عمل کنند. علاوه بر این، تعداد زیادی از مشارکت‌کنندگان شبکه که به یک بلاک چین عمومی امن می‌پیوندند، آن را در برابر نقض داده‌ها، تلاش‌های هکر‌ها یا سایر مسائل امنیت سایبری ایمن نگه می‌دارند. هر چه تعداد شرکت‌کنندگان بیشتر باشد، بلاک چین ایمن‌تر است.

مزایای بلاکچین‌های خصوصی

یک بلاک چین خصوصی غیرمتمرکز نیست. یک دفتر کل توزیع شده است که به عنوان یک پایگاه داده محصور و ایمن به رفع نیاز‌های سازمان کمک می‌کند. فقط کسانی که مجوز دارند می‌توانند تراکنش‌ها را انجام دهند یا تغییرات بلاک چین را تایید و احراز هویت کنند.

بلاک چین‌های خصوصی با کاهش تمرکز بر هویت کاربران، کارایی و تغییر ناپذیری را در اولویت قرار می‌دهند. این‌ها ویژگی‌های مهمی در سیستم‌های تأمین کنندگی، تدارکات، حقوق و دستمزد، امور مالی، حسابداری و بسیاری دیگر از حوزه‌های سازمانی و تجاری هستند.

مزایای بلاکچین مجاز

مزایای استفاده از بلاک چین مجاز این است که عضویت در آن نیاز به طی کردن مراحل تایید هویت دارد. پس از آن به کاربران برخی مجوز‌های خاص و تعیین شده را برای انجام فعالیت‌ در شبکه می‌دهد. بلاکچین مجاز به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد تا کار‌های خاصی مانند خواندن، دسترسی یا وارد کردن اطلاعات در بلاک چین را انجام دهند.

بلاک‌چین‌های مجاز کاربرد‌های زیادی دارند، اما یکی از جالب‌ترین موارد برای کسب‌وکار‌ها، Blockchain-as-a-Service (BaaS) است. زنجیره‌ای بلوکی که برای نیاز‌های بسیاری از شرکت‌ها طراحی شده است و ارائه‌دهندگان، آن را به سایر مشاغل اجاره می‌دهند. در واقع، نقش یک ارائه‌دهنده BaaS شبیه به یک ارائه‌دهنده میزبانی وب (Web Hosting) است.

 

پتانسیل رشد بسیار زیاد در بلاکچین

حال که دانستید بلاکچین چیست و تا حدودی با نحوه شکل‌گیری و کاربرد‌های آن آشنا شدید، بیایید بررسی کنیم که پتانسیل رشد بلاکچین چقدر است. پیش‌بینی می‌شود، بازار بلاکچین تا سال 2025 با نرخ رشد %67.3 به 40 میلیارد دلار برسد. این رشد بازار به دلیل افزایش تعداد سرمایه‌گذاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در بلاک چین است. فناوری بلاک چین با توجه به خدمات مالی که ارائه می‌کند، روز به روز در حوزه‌های کاربردی جدیدی وارد می‌شود و گسترش می‌یابد.  

انتظار می‌رود در پنج ساله آینده، بلاک چین نقش مهمی در صنعت خرده فروشی و زنجیره تأمین (supply chains) ایفا کند. تا کنون، این دو بخش حوزه‌های سودآوری برای سرمایه‌گذاری بوده‌اند. از سوی دیگر، کاربرد بلاک چین در صنعت مالی همچنان در حال افزایش است. در نتیجه این تحولات، یک فضای سرمایه‌گذاری حاصلخیز از جمله ارز‌های دیجیتال، پیشنهادات اولیه سکه (ICO) و سرویس‌های تراکنش با سرعت بالا بوجود آمده است.

اگرچه بلاک چین‌ها در ابتدا بستری برای تراکنش‌های ارز‌های دیجیتال بودند، اما هم اکنون جایگاه خود را در انتقال ارز‌های فیات نیز پیدا کرده‌اند. بانک‌ها و شرکت‌های خدمات مالی از فناوری بلاک چین برای ایمن‌سازی تراکنش‌های آنلاین مشتریان، ایجاد سازگاری بین فیات و ارز دیجیتال استفاده کرده‌اند.

 

سازگاری بلاک چین با فناوری‌های نوظهور

فناوری‌های مدرن مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و فناوری‌های فراگیر (AR/VR/MR) نقشی دگرگون‌کننده در زندگی انسان‌ها در دهه آینده ایفا خواهند کرد. هنگامی که این فناوری‌ها با بلاک چین ترکیب شوند، ارزش بیشتری پیدا خواهند کرد. سازگاری این فناوری‌های نوظهور با یکدیگر باعث افزایش کارایی آن‌ها در حوزه‌های مختلف می‌شود. از نقطه نظر سرمایه‌گذاری، مشارکت بین این فناوری‌های نوظهور، فرصت‌هایی با ریسک کم و سود بالا را به وجود می‌آورد.

 

پذیرش فناوری بلاک چین توسط برترین برند‌ها و دولت‌ها

تعداد زیادی از شرکت‌ها و دولت‌ها از فناوری بلاک چین برای افزایش کارایی مدیریتی خود استفاده می‌کنند. برخی از شرکت‌های پیشرو که از این فناوری استفاده کرده‌اند عبارتند از

این شرکت‌ها می‌دانند که سرمایه‌گذاری در بلاک چین به آن‌ها مزیت رقابتی (competitive edge) می‌دهد. از سوی دیگر، بسیاری از دولت‌ها در سراسر جهان (آمریکا، آلمان، کانادا و استونی) در حال پیاده‌سازی بلاک چین برای انواع فعالیت‌های خود هستند. افراد باید سریعاً این فرصت سرمایه‌گذاری را که توسط شرکت‌ها و دولت‌های بزرگ ایجاد و حمایت می‌شود را تشخیص دهند.

 

سرمایه‌گذاری در بلاک چین با بازدهی بالا

روش‌های سرمایه‌گذاری در بلاکچین چیست؟ هنگامی که به سرمایه‌گذاری در بلاک چین فکر می‌کنید، اغلب ارز‌های دیجیتال، اولین چیزی است که به ذهن خطور می‌کند. بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال 2022 چیست؟

بهترین کریپتو برای خرید در سال 2022 برای رسیدن به سود بالا عبارتند از:

ارز دیجیتال الگورند (ALGO): یکی از بهترین ارز‌های رو به رشد شبکه اتریوم.

ارز دیجیتال اوالانچ (AVX): توکنی بسیار امن.

سولانا (SOL): یک دارایی عالی برای سرمایه‌گذاری.

ارز دیجیتال کرو (CRV): یکی از بهترین پروژه‌های DeFi.

با این حال، در زمینه‌های دیگر مانند سهام و ETF و… نیز می‌توان سرمایه‌گذاری کرد.

 

راه‌های آموزش بلاکچین چیست؟

با توجه به کاربرد زیاد بلاکچین در صنایع مختلف، آموزش و یادگیری آن به یک امر حیاتی و مهم تبدیل شده است. اهمیت زیادی که امروزه بحث توسعه بلاکچین دارد به دلیل شرکت های مختلفی است که در زمینه امور مالی، املاک و مستغلات، مراقبت‌های بهداشتی و سایر بخش‌ها وجود دارند و بسیار مشتاق هستند تا در مورد بلاکچین‌ها بیاموزند و با این فناوری کار کنند.

بنابراین برای رفع این نیاز کاربران، آموزش رایگان آن به زبانی ساده و کاربردی تدوین شده است و از مفاهیم ساده و اولیه بلاکچین چیست تا مباحث پیشرفته را در برمی‌گیرد. ما در مقاله آموزش رایگان بلاکچین به معرفی چند دوره رایگان پرداخته ایم.

 

چگونه یک کسب و کار خدمات بلاک چین راه‌اندازی کنیم

یکی از راه‌های کسب درآمد از بلاکچین، راه‌اندازی خدمات بلاکچین است. خدمات بلاک چین، یک دفتر کل عمومی برای شرکت‌هایی فراهم می‌کند که می‌خواهند راه بهتری برای سازماندهی پروژه‌ها، امور مالی و اطلاعات خود داشته باشند. به این دلیل که بلاکچین با ارز دیجیتال مرتبط است، می‌توان از آن برای هر نوع تراکنش تجاری، استفاده کرد.

با دنبال کردن این 10 مرحله، می‌توانید کسب و کار خدمات بلاک چین خود را راه‌اندازی کنید:

·         کسب و کار خدمات بلاک چین خود را برنامه‌ریزی کنید.

·         آن را به یک شخصیت حقوقی تبدیل کنید.

·         کسب و کار خود را برای پرداخت مالیات آن ثبت کنید.

·         یک حساب بانکی تجاری و کارت اعتباری باز کنید.

·         حسابداری خود را راه‌اندازی کنید.

·         مجوز‌های لازم برای کسب و کار خدمات بلاک چین را دریافت کنید.

·         بیمه تجاری خدمات بلاک چین را دریافت کنید

·         برند تجاری خود را تعریف کنید.

·         وب سایت خود را ایجاد کنید.

·         سیستم تلفن کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید.

برای هریک از مراحلی که در انجام آن دچار سردرگمی شدید می‌توانید از سایت  howtostartanllc کمک بگیرید.

 

نکات کلیدی

بلاکچین چیست:

فرصت‌های شغلی بلاکچین:

فناوری بلاکچین فرصت‌های شغلی منحصر به فردی را در قالب توسعه‌دهنده بلاک چین، معمار فناوری بلاك چين، مدیر محصول بلاک چین، تحلیلگر ریسک بلاک چین، مدیر تحلیلگر روابط عمومی بلاک چین، مهندس نرم افزار نهایی و مشاور حقوقی بلاک چین ایجاد کرده است.

 

 

سوالات متداول

بلاک‌چین یک سیستم ثبت اطلاعات است که اطلاعات آن بین همه اعضای شبکه به اشتراک گذاشته می‌شود، مانند این که دفترچه‌هایی حاوی اطلاعات یکسان بین همه اعضای گروه پخش شود و همه به اطلاعات آن دسترسی داشته باشند.

جعل فناوری بلاک چین و نفوذ به آن عملا امکان ندارد! بعد از اینکه اطلاعات در بلاک‌ها ذخیره می‌شوند، دیگر نمی توان آن‌ها را تغییر داد و همه اعضای شبکه به داده‌های ذخیره شده دسترسی دارند. در واقع برای تغییر اطلاعات یک بلاک باید اطلاعات بلاک‌های دیگر شبکه را هم تغییر داد. از طرف دیگر احراز هویت در بلاک چین از طریق دو کلید عمومی و خصوصی انجام می‌شود.

بلاک چین در صنایعی مثل حمل و نقل دريایی، انرژی، نفت و گاز، بانکداری، صنایع غذايی و بسیاری از صنایع دیگر کاربرد دارد.

توسعه‌دهنده بلاک چین، معمار فناوری بلاك چين، مدیر محصول بلاک چین، تحلیلگر ریسک بلاک چین، مدیر تحلیلگر روابط عمومی بلاک چین، مهندس نرم افزار نهایی و مشاور حقوقی بلاک چین.

برچسب ها:

تیم تولید محتوا

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات