سئو کلاه سیاه چیست ؟

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت، 1400 تاریخ آپدیت: 24 مهر، 1401 نویسنده: نسرین نجفی پور

سئو کلاه سیاه چیست ؟

 

همه می‌دانیم که حضور در نتایج اول موتور جستجو چقدر برای رشد کسب و کار حیاتی است؛ اما برای رسیدن به این هدف روش‌های درست و غلطی وجود دارد. همانطور که از قوانین سئو داخلی و خارجی (سئو کلاه سفید) برای گرفتن رتبه بهتر استفاده می‌کنیم، هنر تاریک سئو کلاه سیاه هم یک روش اشتباه برای دریافت نتیجه در موتورهای جستجو است. سئو کلاه سیاه چیست ؟ سئو کلاه سیاه به جای اینکه مشکل کاربر را حل کند و جوابی برای سوال‌های او داشته باشد، به دنبال پیروی از الگوریتم‌های موتور جستجو و بازی با آن‌ها است.

بلک سئو به جای اینکه از روش‌های درست برای کسب رتبه بالا استفاده کند، از روش‌های سیاه برای رساندن شما به اهدافتان استفاده می‌کند. استفاده مداوم از تکنیک‌های کلاه سیاه، به جای کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو، به حضور شما در این نتایج آسیب می‌زند. در واقع سئو کلاه سیاه یا Black hat SEO در برابر راهنمایی‌ها و قوانین به دست آوردن رتبه بهتر، قرار می‌گیرد. این تاکتیک‌های غیراخلاقی معمولا فایده‌ای ندارد و اغلب به مجازات موتورهای جستجو ختم می‌شود. تکنیک‌های کلاه سیاه شامل استفاده زیاد از کلمات کلیدی (keyword stuffing)، پنهان‌کاری (cloaking) و استفاده از شبکه‌های لینک خصوصی است. خب این همه از Black SEO گفتیم؛ اما آن را دقیقا توضیح ندادیم. اگر می‌خواهید بدانید سئو سیاه چیست با من تا انتهای این مقاله و آموزش سئو کلاه سیاه همراه باشید.

 

اهمیت سئو برای کاربران موتورهای جستجو

 

تکنیک های سئو کلاه سیاه

 

اگر به تازگی وارد فضای موتور جستجو و سئو شده‌اید، باید بدانید که هدف موتورهای جستجو مانند گوگل، ارائه بهترین نتیجه برای کاربرانی است که کلمه کلیدی خاصی را جستجو می‌کنند. موتور جستجو می‌خواهد افراد تجربه‌ای عالی از جستجوی یک مورد خاص داشته باشند و دقیقا به همان چیزی برسند که مدنظر آن‌ها است. به همین خاطر الگوریتم‌هایی دارد که می‌تواند افرادی که از این قوانین استفاده نمی‌کنند و به سئو سیاه روی آورده‌اند را شناسایی کند.

الگوریتم‌ موتورهای جستجو با گذشت زمان پیچیده‌تر شده‌اند و در حال حاضر دوری از سئو کلاه سیاه اهمیت خیلی زیادی دارد. در مقابل هم سئو کلاه سفید اهمیت زیادی دارد و باید از آن برای بهینه‌سازی موتور جستجو استفاده کرد. اگر از سئو کلاه سفید استفاده کنید، محتواهایی با کیفیت و تجربه کاربری بهتری تولید می‌کنید و افرادی که به سایت شما وارد می‌شوند را راضی‌ نگه می‌دارید.

 

سئو کلاه سیاه در مقابل سئو کلاه سفید

سئو کلاه سیاه در مقابل دستورالعمل‌های تنظیم شده توسط موتورهای جستجو قرار می‌گیرد و برخی از افراد از آن برای به دست آوردن رتبه‌های بالاتر استفاده می‌کنند. در واقع این روش الگوریتم‌های سئو را دستگاری می‌کند تا صفحات وب را به نتایج بالاتر برساند. اما این موضوع می‌تواند باعث از بین رفتن موقعیت‌های مناسب در نتایج گوگل شود یا کلا صفحات وب‌سایت شما را از نتایج گوگل پاک کند. در بهترین حالت گوگل وب‌سایت شما را در صفحات چندم نتایج قرار می‌دهد. از طرف دیگر سئو کلاه سفید روشی اخلاقی برای رسیدن به نتایج بالا در گوگل است. در ادامه این مقاله یاد می‌گیرید که تکنیک‌های سئو کلاه سیاه چیست تا در زمان نوشتن مقالات و طراحی استراتژی جستجوی ارگانیک خود از آنها دوری کنید.

 

تکنیک‌های سئو کلاه سیاه چیست ؟

 

تکنیک‌های سئو کلاه سیاه چیست

 

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (Keyword Stuffing)

Keyword Stuffing به معنی استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی به صورت بی معنی در متن و تلاش برای رسیدن به نتایج بالا در موتور جستجو است. اگر از کلمات کلیدی در جاهایی که هیچ دلیلی برای حضور آن‌ها وجود ندارد، استفاده کنید، حس بدی به کاربران می‌دهید و ممکن است صفحه موردنظر شما جزء کوئری‌های بی ربط رتبه‌بندی شود. Keyword Stuffing از نظر گوگل به این معنی است:

مثالی از Keyword Stuffing برای وب‌سایتی که در زمینه "فروش نرم افزار بازاریابی دیجیتال" فعالیت می‌کند، در متن زیر آورده شده است:

"ما در زمینه فروش نرم افزار بازاریابی فعالیت می‌کنیم. فروش نرم افزار بازاریابی مهم‌ترین وظیفه ما و راهی برای رساندن خدمات به شرکت‌هایی است که به این نرم افزار نیاز دارند. اگر به فکر تهیه این نرم افزار هستید با یکی از مشاوران فروش نرم افزار بازاریابی شرکت ما تماس بگیرید."

حتما شما هم با این موافق هستید که استفاده بیش از حد از کیووردها در متن چقدر می‌تواند کسل‌کننده و زننده باشد. گوگل هم به راحتی این موضوع را تشخیص می‌دهد و شما را تنبیه می‌کند. نکته مهم دیگر این است که کلماتی که در یک متن می‌نویسید کاملا به هم مرتبط باشند و ارتباط معنای بین آن‌ها وجود داشته باشد. پس قرار نیست که فقط کلمات کلیدی را در متن جای دهید و به زیبایی و رسایی متن کاری نداشته باشید.

سعی کنید برا نوشتن در مورد هر کلمه کلیدی تحقیق کنید و ببینید که کاربران به دنبال چه چیزی هستند؟ چه سوالاتی در ذهن دارند و می‌خواهند در چه موردی تخصصی‌تر بدانند. بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده نکنید و به مفموم متن و ارتباط معنایی بین کلمات و جملات و مهم‌تر از همه مفهوم کلی متن دقت کنید. چگالی مناسب برای حضور کلمات کلیدی در متن بین 0.5-3% است. لازم نیست برای رسیدن به صفحه اول گوگل، از تکنیک‌های بلک سئو استفاده کنید. 

پنهان کردن (Cloaking) در سئو کلاه سیاه چیست ؟

 

Black hat SEO | سئو کلاه سیاه چیست

 

پنهان کردن یا پوشاندن به معنی نمایش یک محتوای خاص به کاربران و محتوایی متفاوت به موتورهای جستجو است. وب‌سایت‌هایی که بیشتر روی سئو کلاه سیاه تمرکز می‌کنند، این کار را انجام می‌دهند تا رتبه‌های بالایی برای محتوا‌هایی با کلمات کلیدی بی‌ربط به دست آورند. معمولا هم وب‌سایت‌های اسپم این کار را انجام می‌دهند تا از این موضوع که ربات موتور جستجو پی به نوشتن محتوای اسپم و بی ربط ببرد، جلوگیری کنند.

مورد دیگری که وجود دارد، متناسب کردن محتوا با گروه‌های مختلف کاربران است. مثلا اینکه شما وب‌سایت خود را برای موبایل بهینه کنید یا زبان یک صفحه را براساس زبان بازدیدکننده تغییر دهید. حتی ممکن است تبلیغاتی را که در یک صفحه نمایش داده می‌شود تغییر دهید تا بودجه محتوای خود را تامین کنید. این موارد قابل قبول هستند؛ به شرطی که محتوای ظاهر شده برای خزنده‌های موتور جستجو را تغییر ندهید.

البته هیچ قانون سخت و صریحی برای محتوای قابل قبول و غیرقابل قبول وجود ندارد؛ اما بهترین توصیه این است که در زمان تهیه یک محتوا یا مطلب برای وب‌سایتتان از خود بپرسید: آیا چیزی که ارائه می‌دهید، پاسخ خوبی برای سوالات و مشکلات کاربر محسوب می‌شود؟ اگر به نظر خودتان این محتوا چیزی برای ارائه به مخاطب دارد، پس از سمت موتورهای جستجو هم قابل قبول خواهد بود.

ریدایرکت‌های اشتباه و بی ربط در Black SEO

 

ریدایرکت‌ های اشتباه و بی ربط در Black SEO | سئو کلاه سیاه چیست

 

ریدایرکت شامل هدایت کاربر به یک URL متفاوت است. مثلا زمانی که لینک موردنظر خراب است و ارور ۴۰۴ می‌دهد، کاربر را به سمت یک لینک درست دیگر هدایت می‌کنید. اما سئو کلاه سیاه از این روش به نفع خود استفاده می‌کند. یعنی کاربر موضوعی را جستجو می‌کند و در نتایج گوگل به وب‌سایت شما می‌رسد؛ اما زمانی که روی لینک کلیک می‌کند، به صفحه‌ای با موضوع بی ربط هدایت می‌شود.

مثال دیگری که در این زمینه وجود دارد، ریدایرکت یک صفحه کاملا معتبر با تعداد زیادی بک لینک به یک صفحه بی‌ربط دیگر است؛ که تنها هدف این کار، تقویت موقعیت آن در نتایج جستجو است. اما تغییر مسیر 301 (که درست و دائمی است)، اکثر اختیارات را از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل می‌کند. تغییر مسیرها باید برای یک هدف خاص مورد استفاده قرار بگیرند؛ مثلا تغییر دامنه وب‌سایت یا تلفیق دو محتوا. علاوه بر این در برخی موارد استفاده از JavaScript برای هدایت مجدد کاربران قابل قبول است. پس حتما از ریدایرکت‌های اشتباه خودداری کنید؛ زیرا ناقض الگوریتم‌ها و دستورالعمل‌های موتورهای جستجو مانند Google و Yandex هستند.

محتوای بی‌کیفیت، یکی از روش‌های بلک سئو 

محتوای بی کیفیتی که هیچ ارزشی برای جستجوکنندگان ندارد، یکی دیگر از روش‌های متداول سئو کلاه سیاه است. مثلا ممکن است محتوایی کپی از یک سایت دیگر بردارید یا محتوایی بسیار کوتاه بنویسید. موتورهای جستجو مانند گوگل در زمینه تشخیص محتوای کپی شده از وب‌سایت‌های دیگر بسیار قوی شده‌اند و این کار ضربه بدی به وب‌سایت شما وارد می‌کند. قبلا که چنین الگوریتمی وجود نداشت و گوگل در تشخیص محتوای کپی ناتوان بود، بسیاری از سایت‌ها با محتوای تکراری در رتبه‌های بالایی قرار می‌گرفتند. اما خوشبختانه این موضوع حل شده است و فعلا کیفیت محتوا و یونیک بودن آن در اولویت قرار دارد.

مورد دیگری که ممنوع شده است، استفاده از کلمات کلیدی نامرئی به محتوا است. این کار با رنگ‌آمیزی متن و پس‌زمینه صفحه انجام می‌شود و کاری می‌کند که کلمات کلیدی دیده نشوند. یعنی ممکن است این صفحه در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی نامرئی نشان داده شود ولی هیچ محتوایی در آن مورد در صفحه وجود نداشته باشد. باز هم تاکید می‌کنم! مواظب باشید این کار را انجام ندهید تا کاربر از ورود به سایت شما رضایت داشته باشد و الگوریتم‌های گوگل هم شما را تنبیه نکنند.

"طعمه و سوئیچ" یا bait and switch، یکی دیگر از موارد سئو کلاه سیاه است که موتورهای جستجو را گمراه می‌کند. به این صورت که شما برای یک کیوورد خاص رتبه خوبی به دست می‌آورید و بعد محتوا را تغییر می‌دهید. مسلما این کار تجربه‌ای منفی برای کاربران ایجاد می‌کند و خاطره بدی از وب‌سایت شما در ذهنشان باقی می‌گذارد.

پس بهتر است که از اصول بهبود سئو سایت به صورت اصولی و حرفه‌ای پیروی کنید و محتوایی با کلمات کلیدی مرتبط، باکیفیت و منحصربه‌فرد بنویسید. این کار نه تنها شما را از مجازات موتورهای جستجو در امان نگه می‌دارد، بلکه وب‌سایتتان را به مرجعی رسمی، مستند و حرفه‌ای تبدیل می‌کند. در ضمن احتمال تبدیل کاربران به مشتری هم بیشتر می‌شود.

لینک‌های پولی در سئو کلاه سیاه چیست ؟

موتورهای جستجو به خصوص گوگل خرید و فروش لینک‌ها را به شدت ممنوع کرده‌اند. طبق قانون آن‌ها، هر لینکی که برای دستکاری رتبه‌بندی صفحات یا رتبه‌بندی یک سایت در نتایج جستجوی گوگل در نظر گرفته شده باشد، دستورالعمل‌های Google’s Webmaster را نقض می‌کند. در این مورد هیچ مبادله‌ای نباید انجام شود. مثلا برخی از افراد در ازای ارائه محصولاتشان به سایت‌های دیگر، از آن‌ها بک‌لینک می‌گیرند. سعی کنید پول هم برای گرفتن لینک پرداخت نکنید؛ در غیر این صورت توسط گوگل جریمه می‌شوید. این هم یک روش سئو کلاه سیاه است که بهتر است از انجام آن خودداری کنید.

سوء استفاده از داده‌های ساختار یافته (Structured Data) یا اسنیپت‌های غنی (Rich Snippets)

 

سوء استفاده از داده‌های ساختار یافته | سئو کلاه سیاه چیست

 

داده‌های ساختاریافته به عنوان الگوها و اسنیپت‌های غنی نیز شناخته می‌شوند که به شما این امکان را می‌دهد که نحوه نمایش محتوای خود را در صفحات نتایج موتور جستجو تغییر دهید. این باعث می‌شود محتوای شما امتیازات بیشتری نسبت به رقبا داشته باشد و همچنین جایگاه بهتری در صفحات نتایج به دست آورد. شما می‌توانید داده‌های ساختاریافته را به صفحه‌ای که پادکست، دستور‌العمل‌های مختلف مانند روش پخت غذا یا یک کتاب را در میان محصولات و خدمات دیگر نشان می‌دهد، اضافه کنید.

نقش سئو کلاه سیاه در این مورد این است که اطلاعات نادرستی در داده‌های ساختاریافته ارائه می‌دهد تا موتورهای جستجو و کاربران را گول بزند. مثلا شخصی که Black SEO را انجام می‌دهد، ممکن است از یک سایت بررسی جعلی به خودش امتیاز پنج ستاره بدهد و داده‌هایی اضافه کند تا در نتایج جستجو برجسته شود. این روش خیلی خطرناک است؛ چون معمولا موتورهای جستجو مانند گوگل کاربران را به گزارش سوء استفاده وب‌سایت‌ها از داده های ساختاریافته تشویق می‌کند و ممکن است به ضرر شما تمام شود.

اما این نباید شما را از ثبت اطلاعات دقیق و درست در صفحات وب متعلق به خودتان منصرف کند. در واقع بهتر است که داده‌های ساختاریافته را به روش کلاه سفید اضافه کنید و به این روش کلیک بیشتری هم دریافت کنید. اگر اطلاعات درست و مفیدی به کاربران ارائه دهید، دیگر لازم نیست نگران باشید. گوگل قوانین مربوط به اضافه کردن داده‌های ساختاریافته به وب‌سایت شما را مستند کرده است و از یک ابزار مفید برای آزمایش داده‌های ساختاریافته شما استفاده می‌کند.

نظرات اسپم در وبلاگ و وب‌سایت

همانطور که از تیتر این بخش مشخص است، این روش کلاه سیاه شامل قرار دادن لینک وب‌سایت شما در بخش نظرات است. البته این مورد خیلی کمتر از قبل اتفاق می‌افتد؛ زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل، الگوریتم‌های خود را به روز کرده‌اند و لینک گذاشتن در نظرات وبلاگ کمتر شده است. هم‌اکنون اکثر وبلاگ‌های معتبر به طور پیش فرض لینک‌هایی که در بخش نظرات گذاشته می‌شود را غیرفعال می‌کنند. بنابراین وجود این لینک‌ها هیچ فایده‌ای ندارد و گوگل این لینک‌ها را دنبال نمی‌کند.

با وجود اینکه افرادی که این کار را انجام می‌دادند، خیلی کمتر شده‌اند؛ اما هنوز تعداد زیادی از افراد این کار را تکرار می‌کنند. گذاشتن نظر و لینک وب‌سایتتان در وبلاگ، راه خوبی برای دریافت بک‌لینک نیست و توصیه می‌کنیم این کار را انجام ندهید.

اگر یک نشریه یا انجمن آنلاین دارید که امکان نوشتن نظر در آن وجود دارد، باید مطمئن شوید که بخش نظرات توسط ربات‌ها یا افراد اسپم نمی‌شود. موتورهای جستجو مانند گوگل، رتبه‌های بسیار پایینی به صفحات حاوی اسپم می‌دهد یا ممکن است آن‌ها را به طور کامل حذف کند. البته می‌توانید از ابزارهای رایگان ضد اسپم گوگل مانند ابزار reCAPTCHA هم استفاده کنید.

مزرعه‌های لینک در سئو کلاه سیاه چیست ؟

 

مزرعه‌های لینک در بلک سئو

 

مزرعه لینک یا Link farm، یک وب‌سایت یا مجموعه‌ای از وب‌سایت‌ها است که صرفا برای لینک‌سازی ایجاد شده است. این وب‌سایت‌ها به سایر سایت‌هایی که می‌خواهند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشند لینک می‌شوند. همانطور که می‌دانید موتورهای جستجو وب‌سایت‌ها را با توجه به لینک‌هایی که از وب‌سایت‌های دیگر گرفته‌اند رتبه‌بندی می‌کنند. اما سئو کلاه سیاه با استفاده از مزارع لینک تعداد بک‌لینک‌ها در یک سایت خاص را افزایش می‌دهد.

مزرعه‌های لینک اغلب محتواهای بی‌کیفیت و لینک‌های زیادی دارند. لینک‌ها معمولا حاوی کلمه کلیدی مورد نظر برای رتبه‌بندی وب‌سایت به صورت anchor text هستند. موتورهای جستجو مانند گوگل به راحتی می‌توانند مزارع لینک را تشخیص دهند؛ بنابراین بهتر است از این روش استفاده نکنید. در عوض از سئو کلاه سفید مانند ایجاد محتوای جذاب و کامل، نمودارها، داده‌ها و مصاحبه‌ها استفاده کنید تا به مرور زمان بک لینک بگیرید.

شبکه‌های وبلاگ خصوصی در Black SEO

 

شبکه‌های وبلاگ خصوصی در Black SEO | سئو کلاه سیاه چیست

 

شبکه وبلاگ خصوصی یا private blog network (PBN)، دسته‌ای از وب‌سایت‌های معتبر است که فقط برای لینک‌سازی استفاده می‌شود. این شبکه‌ها شبیه به مزارع لینک هستند و در هر دو از تعداد زیادی لینک استفاده می‌شود. هر سایت PBN به یک سایت دیگر که می‌خواهد رتبه بهتری در نتایج جستجو دریافت کند، لینک شده است؛ اما این لینک‌سازی متقابل نیست.

سئوکارانی که از تاکتیک‌های کلاه سیاه استفاده می‌کنند و می‌خواهند یک شبکه خصوصی ایجاد کنند، معمولا دامنه‌های اکسپایر شده‌ای را که قبلا اعتباری ایجاد کرده‌اند، خریداری می‌کنند. آنها محتواهایی شبیه آن‌هایی که قبلا در همان دامنه وجود داشته است می‌نویسند و لینک‌هایی را به آن سایت‌ها اضافه می‌کنند. این افراد امیدوار هستند که موتورهای جستجو متوجه این موضوع که آن‌ها در حال کنترل شبکه‌ای از وب‌سایت‌ها هستند و وب‌سایت اصلی خود را در نتایج بالاتر موتورهای جستجو قرار می‌دهند، نشوند؛ اما مگر چنین چیزی امکان دارد؟

موتورهای جستجو در شناسایی PBN ها خیلی هوشمند هستند و اگر از PBN برای بهبود وضعیت خود در موتورهای جستجو استفاده کنید، ممکن است با مجازات شدیدی وبه‌رو شوید. به جای این کارها سعی کنید محتوای باکیفیت در دامنه خود تولید کنید تا اعتبار بیشتری به دست آورید. 

 

دلایل دوری از سئو کلاه سیاه چیست ؟

سئو کلاه سیاه کاری غیر قانونی نیست؛ اما قوانین و دستورالعمل‌هایی که موتورهای جستجو تعیین کرده‌اند را نقض می‌کند؛ یعنی به نوعی خلاف مقررات است و برای استفاده از مزایای سئو و قرار گرفتن در نتایج موتور جستجو، نباید از آن استفاده کرد. در غیر این صورت مجازات سنگینی در انتظار شما است؛ مثلا وب‌سایت شما در نتایج خیلی پایین گوگل قرار می‌گیرد و حتی ممکن است حذف شود! و این به معنی نداشتن بازدید و در نهایت ناتوانی در فروش اینترنتی محصولات و خدمات شما است.

با گذشت زمان توانایی موتورهای جستجو در ردیابی تکنیک‌های سئو کلاه سیاه بهتر و بهتر شده است. به همین دلیل در نظر گرفتن این مقررات برای گرفتن نتایج بهتر در موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارد. زیرا محتواهایی که به این نحو تولید می‌شوند، نه پاسخی برای سوالات کاربران دارند و نه نشانه‌های مثبتی از عملکرد شما به موتورهای جستجو می‌دهند. البته ممکن است در طول زمان مزایای کوتاه مدتی از سئو کلاه سیاه ببینید؛ اما بالاخره موتورهای جستجو دست شما را می‌خوانند و سود زیادی از این کار نمی‌برید.

 

سئو کلاه خاکستری چیست ؟

سئو خاکستری بین کلاه سفید و کلاه سیاه قرار می‌گیرد. یعنی اگر یک تاکتیک سئو وجود داشته باشد که نتوان آن را در دسته‌های کلاه سیاه یا سفید قرار داد، در دسته سئو کلاه خاکستری قرار می‌گیرد. تاکتیک‌های سئو خاکستری در مقابل عملکردهای ممنوع موتورهای جستجو قرار نمی‌گیرند و کاملا با آن‌ها مخالف نیستند؛ اما شاید کمی غیراخلاقی باشند و ممکن است در آینده ممنوع شوند. این دستورالعمل‌‌ها معمولا به عنوان روش‌های ممنوع بیان نشده‌اند اما کمی مشکوک هستند. البته با هوشمندتر شدن الگوریتم موتورهای جستجو، بسیاری از اقدامات کلاه خاکستری در طول زمان به شیوه‌های کلاه سیاه تبدیل شده‌اند.

زمانی که تصمیم می‌گیرید برای وب‌سایت خودتان سفارش سئو بدهید، حتما بررسی کنید و ببینید که شرکت موردنظر از روش‌های اصولی استفاده کند و تکنینک‌های سئو کلاه سفید را به کار بگیرد. تیم عظیم مدیا با وجود وبمسترها و کارشناسان کاربلد و با تجربه، بهترین تجربه را در مورد طراحی و سئو سایت برای شما به وجود می‌آورد. 

 

روش‌های جلوگیری از سئو کلاه سیاه چیست ؟

 

روش های جلوگیری از سئو کلاه سیاه

 

تا اینجا در مورد سئو کلاه سیاه، روش‌ها و تاکتیک‌های مختلف آن صحبت کردیم. همانطور که دیدید این موضوع ضررهای زیادی به وب‌سایت شما وارد می‌کند و اصلا ارزش انجام دادن ندارد. اما چکار کنیم که از انجام دادن آن جلوگیری کنیم؟ در ادامه بهترین روش‌های جلوگیری از سئو کلاه سیاه را بررسی می‌کنیم:

 

نکات کلیدی

 

جمع بندی:

در این مقاله به طور کامل با سئو کلاه سیاه آشنا شدید و دیدید که این روش‌ها چه ضررهایی به وب‌سایت شما وارد می‌کنند. اگر به دنبال رساندن وب‌سایتتان به نتایج اول گوگل و افزایش مشتریان خود هستید، حتما از سئو کلاه سفید و قوانین اصولی سئو سایت استفاده کنید. این فعالیت‌ها در نهایت شما را به نتایج بالای گوگل می‌رسانند و هیچ ضرری هم ندارند. نه مجازاتی برای شما دارند و نه قابل برگشت هستند. فقط کافی است همواره در جریان الگوریتم‌های جدید گوگل باشید و طبق آن‌ها تولید محتوا کنید. در این صورت لازم نیست هیچ نگرانی در مورد وب‌سایتتان داشته باشید و با خیال راحت کار خود را ادامه دهید. ممنون که با ما در این مقاله همراه بودید. اگر سوال یا نظری در این رابطه دارید، با ما در میان بگذارید.  

سوالات متداول

سئو کلاه سیاه شامل روش‌ها و تاکتیک‌های غیر اخلاقی و برخلاف مقررات گوگل است که ظاهرا باعث گرفتن نتایج خوب در موتورهای جستجو می‌شود؛ اما در واقعیت گوگل یا سایر موتورهای جستجو وب‌سایت را مجازات می‌کنند.

بازاریابی کلاه سیاه نیز شامل استفاده از استراتژی‌های غیراخلاقی (و گاهی اوقات غیرقانونی) برای ارتقا و تبلیغ تجارت آنلاین است. این موضوع در مقابل استراتژی‌های اخلاقی "کلاه سفید" قرار دارد. در استراتژی‌های کلاه سیاه از فریب و دستکاری برای رسیدن به اهداف استفاده می‌شود.

سئو کلاه سیاه به تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی گفته می‌شود که برای به دست آوردن رتبه‌های بالاتر جستجو و شکستن قوانین موتور جستجو استفاده می‌شوند. سئو کلاه سیاه فقط روی موتورهای جستجو تمرکز دارد و توجهی به کاربران ندارد. اما در عوض سئو کلاه سفید به تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی گفته می‌شود که بیشتر از موتور جستجو، بر راضی نگه داشتن مخاطبین تمرکز دارند.

تکنیک‌های معروف سئو کلاه سیاه شامل keyword stuffing، متن پنهان، مخفی کردن و نظرات وبلاگ اسپم است.

برچسب ها:

نسرین نجفی پور

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات