بهترین تیم مشاوره کسب و کارهای کوچک کیست؟

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 06 آذر، 1400 تاریخ آپدیت: 23 مهر، 1401 نویسنده: نسرین نجفی پور

بهترین تیم مشاوره کسب و کارهای کوچک کیست؟

سالانه کسب و کارهای مختلفی شکل می‌گیرند که برخی از آن‌ها با موفقیت روبه‌رو می‌شوند و رشد و گسترش پیدا می‌کنند؛ برخی دیگر هم شکست خورده و از میدان رقابت کنار گذاشته می‌شوند. یکی از عواملی که در موفقیت یک بیزنس تاثیر دارد، کمک گرفتن از یک تیم مشاوره کسب و کارهای کوچک است. تیمی که به خوبی با بازار و صنعت مربوطه آشنا باشد و در زمینه مشاوره راه اندازی کسب و کار حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

جالب است بدانید آمارها نشان می‌دهد که بازار مشاوره کار در ایالات متحده در سال 2020 بیش از 64 میلیارد دلار بوده است. یعنی این موضوع در کشورهای پیشرفته تا چه حد اهمیت دارد! پس ما هم باید بیشتر از قبل این موضوع را جدی بگیریم و اگر قصد راه‌اندازی یک شغل خانگی یا تولیدی داریم، از یک تیم حرفه‌ای و کاربلد برای دریافت مشاوره کسب و کار خانگی یا مشاوره کار تولیدی کمک بگیریم.

مشاوره اقتصادی کسب و کار در مورد استراتژی، حل مسئله و توسعه مهارت‌ها به کسب و کارها مشاوره می‌دهد. همچنین یک سری منابع و برنامه‌ برای بهبود عملکرد سازمان ارائه می‌دهد.

مشاوره کسب و کارهای کوچک ابزار خوبی برای کسب و کارهای نوپایی است که نمی‌توانند در طول کل سال هزینه‌های مشاوره را تامین کنند. مخصوصا اگر تعرفه مشاوره کسب و کار بالا باشد، با قراردادهای ساعتی و پروژه‌ای، از یک تیم خوب مشاوره کمک می‌گیرند. در ادامه این مقاله در مورد شرح وظایف مشاور کسب و کار و انتخاب یک تیم حرفه‌ای مشاور صحبت می‌کنیم.

 

وظیفه مشاوره کسب و کارهای کوچک چیست؟

مشاوران مشاغل کوچک مسئولیت‌های متنوعی دارند. مثلا ممکن است طراحی مواردی مثل طرح تجاری، استراتژی فروش، طراحی کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ را انجام دهند. همچنین می‌توانند در زمینه‌های خاصی مانند

تخصص داشته باشند.

به هر حال مشاوران کسب و کار در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند و نمی‌توان وظایف و مسئولیت‌هایشان را به موارد خاصی محدود کرد. به خصوص مشاوران توسعه کسب و کار آنلاین که با توجه به توسعه بیزینس‌های اینترنتی، بازار کار فوق‌العاده‌ای پیدا کرده‌اند.

وجه تشابه مشاوران کسب و کارهای کوچک این است که همه یک سری سازمان یا شرکت مستقل هستند که مشاغل کوچک برای انجام فعالیت‌های خاص که خودشان قادر به انجام آن‌ها نیستند، با آن‌ها قرارداد می‌بندند.

در ادامه برخی از مهم‌ترین خدمات شرکت های مشاوره کسب و کار را با هم مرور می‌کنیم.

 

انواع خدمات مشاوره برای راه اندازی کسب و کار

 

انواع خدمات مشاوره برای راه اندازی کسب و کار | مشاوره کسب و کارهای کوچک

1. فروش و بازاریابی، یکی از انواع مشاوره برای کسب و کار

 

مشاوره فروش و بازاریابی، یکی از انواع مشاوره برای کسب و کار

 

بسیاری از مشاوران کسب و کار در زمینه فروش و بازاریابی خدمات خود را ارائه می‌دهند. اگر متخصص هستید یا در زمینه فروش و بازاریابی کار کرده‌اید، به راحتی می‌توانید این دانش را به عنوان یک مشاور کسب و کارهای کوچک انتقال دهید.

یک مشاور کسب و کار کوچک می‌تواند به روش‌های مختلف با تیم‌های فروش و بازاریابی کار کند. مثلا روی یک استراتژی دیجیتال، یک کمپین بازاریابی، توسعه وب‌سایت یا جنبه‌های آموزشی کار کند.

مثلا یک شرکت به دلیل عملکرد نامناسب تیم فروش با مشاور کسب و کار تماس می‌گیرد. سپس مشاوره وارد عمل می‌شود، همه چیز را بررسی می‌کند، مشکلات (اعم از عملیاتی یا آموزشی) را شناسایی می‌کند، یک راه‌حل خاص ارائه می‌دهد، روی آن کار می‌کند و آن را به مرحله اجرا درمی‌آورد. به طور مثال ممکن است یک مشاور راه‌حل‌هایی مثل کمپین‌های تبلیغاتی، نرم افزار crm یا بازاریابی با لینکدین را توصیه کند.

مشاوران کسب و کارهای کوچک کارمندان قراردادی هستند که مشکلات را شناسایی می‌کنند، راه‌حل‌ها را اجرا می‌کنند و شما را به اهدافتان می‌رسانند.

2. مشاوره مدیریت پروژه

یکی از دلایل اصلی استخدام مشاوران مشاغل کوچک توسط شرکت‌ها، مدیریت پروژه است. فرض کنید یک شرکت یک محصول جدید لانچ کرده است یا خدمات جدیدی ارائه می‌دهد، اما برای معرفی یا تبلیغات آن‌ استراتژی خاصی مدنظر ندارد. چون تنها هفت کارمند دارد که هیچ یک هم در زمینه مدیریت پروژه فعالیت نمی‌کنند.

در این زمان اهمیت مشاور کسب کار مشخص می‌شود. مشاور می‌تواند خودش مسئولیت کار را بر عهده بگیرد یا به کارکنان شما در مورد چگونگی مدیریت پروژه آموزش دهد. همچنین امکان فعالیت به صورت مدیر پروژه قراردادی هم وجود دارد. علاوه بر این اگر شرکتی در بلندمدت در برخی از عملیات‌ها ناکارآمد عمل کند، ممکن است به استخدام یک مشاور برای شناسایی این مشکلات و ارائه برنامه‌ای برای بهبود مدیریت پروژه سازمان فکر کند.

3. ارائه گزارش در مشاوره كسب و كار

 

ارائه گزارش در فرآیند مشاوره کسب و کارهای کوچک

یک مشاور از دو طریق به شرکت‌ها گزارش ارائه می‌دهد:

اگر یک شرکت بخواهد به این گزارش‌ها دسترسی داشته باشد، باید به مدت طولانی یک مشاور کسب و کار را در شرکت خود استخدام کند. مشاور با جمع‌آوری و ارائه گزارش‌ها و سپس بررسی داده‌ها به شرکت شما کمک می‌کند تا تصمیم‌های تجاری بهتر و هوشمندانه‌تری بگیرید.

اگر یک شرکت بخواهد این کار را به تنهایی انجام دهد، ممکن است داده‌ها را به اشتباه تفسیر کند یا معنی اعداد را درک نکند. بنابراین وجود مشاوره طرح کسب و کار واقعا برای مشاغل ضروری است.

4. اهمیت پیش بینی در مشاوره برای کار

زمانی که یک کسب و کار کوچک به تازگی شروع به کار می‌کند، باید طرح‌ها و پیش‌بینی‌هایی برای چگونگی پیش رفتن اوضاع در آینده دور و نزدیک داشته باشد. با این حال زمانی که منابع، زمان یا پرسنل کافی برای جمع‌آوری داده‌ها و تجزیه و تحلیل ندارید، پیش‌بینی کمی سخت خواهد بود. در این زمان خدمات مشاوره کسب و کار می‌تواند وارد شود. مشاوران با شرکت کار می‌کنند تا طرح‌ها را کنار هم بگذارند و پیش‌بینی‌های درستی انجام دهند.

5. مشاوره فناوری اطلاعات یا IT

انتخاب فناوری مناسب و راه اندازی یک سیستم کارآمد برای یک کسب و کار کوچک کار آسانی نیست. به همین دلیل شرکت‌ها مشاورانی را برای خدمات فناوری اطلاعات استخدام می‌کنند. یک مشاور می‌تواند کمک کند تا بهترین و مناسب‌ترین فناوری یا تکنولوژی را انتخاب کنید و مطمئن شوید که سیستم‌های فناوری به درستی تنظیم شده‌اند.

اگر شرکتی دارید که مدتی است راه‌اندازی شده است، مشاوره کسب و کارهای کوچک می‌تواند ناکارآمدی‌های تکنولوژیکی را شناسایی کند و در نهایت راه‌حلی برای بهبود سیستم و فرآیندهای شرکت پیدا کند.

6. مشاوره در زمینه حسابداری

حسابداری یکی دیگر از خدماتی است که هر کسب و کار کوچکی نیاز دارد. می‌توان مشاور حسابداری را به مدت کوتاه یا طولانی استخدام کرد. البته اگر کسب و کار خیلی بزرگ نباشد، وجود مشاور حسابداری صرفه اقتصادی ندارد و قابل توجیه نیست. اما به هر حال هر شرکتی به یک متخصص برای مدیریت و بررسی امور مالی نیاز دارد.

یک مشاور کسب ‌و کارهای کوچک که در مدیریت مالی تخصص دارد، می‌تواند بودجه‌ها را برای شرکت شما مشخص کند، لیست حقوق و دستمزد را تنظیم کند یا در امور مالیاتی کمک کند. امور مالی و حسابداری یکی از سخت‌ترین موارد برای مدیریت یک شرکت کوچک است و در عین حال یکی از مهم‌ترین زمینه‌ها برای راه‌اندازی دقیق کسب‌وکار است.

7. فعالیت مشاوره کسب و کارهای کوچک در زمینه برنامه‌ریزی استراتژیک

 

برنامه ریزی و مشاوره کسب و کارهای کوچک

 

یکی از مهم‌ترین اصول مشاوره شروع کسب و کار برنامه ریزی استراتژیک است. یک مشاور کسب و کار کوچک به راه‌اندازی یا برنامه‌ریزی پیام‌های استراتژیک کمک می‌کند.

نقش مشاور شناسایی مشکلات و برنامه‌ریزی راهبردی راه‌حل‌ها است. در اصل راه‌حل‌های خلاقانه‌ای ارائه می‌دهد که به هر زمینه‌ای از کسب و کار ارتباط دارد و به کسب و کارهای کوچک کمک می‌کند تا عملکرد بهتر و پربازدهی داشته باشند.

 

مهم‌ترین ویژگی‌های یک شرکت مشاوره کسب و کارهای کوچک 

یک تیم یا شرکت برای تبدیل شدن به مشاور بیزنس باید یک سری آیتم‌ها را رعایت کند یا مراحل خاص را طی کند. در ادامه عوامل و مراحل مهمی که یک مشاوره کسب و کار آنلاین یا سنتی باید رعایت کند را آورده‌ایم.

1. پیدا کردن جایگاه و تعیین خدمات

در ابتدا باید مشخص کنید که شرکت مشاوره کسب و کار شما قرار است چه کاری انجام دهد؟ هویت شما چیست؟ قرار است در چه جایگاهی قرار بگیرید؟

وقتی نوبت به راه‌اندازی شرکت مشاوره کسب ‌و کار می‌رسد، باید اهداف مشخص‌تری نسبت به "ما برای کسب‌ و کارهای کوچک مشاوره ارائه می‌دهیم" داشته باشید. کسب و کار کوچک ​​شما هم تخصصی و هم چندوجهی است و به احتمال زیاد برای مدیریت هر عنصر از هر کسب و کار و در هر صنعتی مجهز نخواهید بود. مشخص است که شما به تخصص نیاز دارید و این تخصص باید قبل از شروع به گردآوری شرکت به صورت واضح تعریف شود.

2. بازار مرتبط و نقاط ضعف آن را بشناسید

هنگامی که جایگاه خود را مشخص کردید، باید بدانید که چگونه به بهترین نحو با بازار هدف خود روبه‌رو شوید. اگر شرکت مشاوره کسب ‌و کارتان را راه‌اندازی می‌کنید، باید نیازهای جامعه هدف و قوت و ضعف‌هایتان را بشناسید. با این حال، شما نمی‌توانید تنها به تجربه قبلی خود در یک بازار اعتماد کنید. وقتی که می‌خواهید شرکتتان را تشکیل دهید، باید تحقیقات گسترده‌ای در مورد بازار موردنظرتان انجام دهید تا کسب و کارهایی را که می‌خواهید با آنها کار کنید و مسائلی را که به احتمال زیاد با آنها مواجه هستند، درک کنید.

همچنین می‌توانید با صاحبان کسب‌وکار در پلتفرم‌هایی مانند لینکدین تماس بگیرید تا ببینید آیا می‌توانید درباره مشکلات و شکست‌هایی که معمولا با آن‌ها مواجه می‌شوند، اطلاعاتی کسب کنید. سعی کنید مطالبی مانند پست وبلاگ در حوزه خاص خودتان پیدا کنید. ببینید آیا می‌توانید در کنفرانس‌ها شرکت کنید یا وبینارها را دانلود کنید تا دیدگاهی عمیق در مورد نحوه عملکرد صنعت مرتبط داشته باشید. به هر حال شما باید از هر طریقی که می‌توانید مخاطبان هدف و افرادی را که می‌خواهید جلب کنید، شناسایی کنید.

3. مستندسازی طرح تجاری در مشاوره کسب و کارهای کوچک

شاید کنار هم قرار دادن طرح کسب و کار برای راه اندازی یک شرکت مشاوره ضروری نباشد، اما باز هم می‌تواند کمک بزرگی کند و در ضمن وقت زیادی هم از شما نمی‌گیرد. وجود مدارکی که به دقت تقسیم‌بندی شده‌اند و به طور واضح جزئیاتِ کاری که انجام می‌دهید، موقعیت بازار، وضعیت مالی شما، برنامه‌های شما برای آینده و سایر عناصر کلیدی که هویت و دوام شرکت شما را مشخص می‌کنند، به شما نشان می‌دهند، می‌تواند دارایی عظیمی - هم داخلی و هم خارجی - برای شما باشد.

داشتن یک طرح کسب و کار به شما کمک می کند تا نقاط قوت، ضعف و فرصت های خود را بهتر درک کنید و در عین حال سندی را به شما ارائه می دهد که می توانید به مشتریان بالقوه نشان دهید تا ثابت کنید مؤثر و قانونی هستید. باز هم، این مرحله اجباری نیست - اما همچنان می تواند در کوتاه مدت و بلند مدت به شما کمک کند.

4. محکم کردن پایه‌های قانونی شرکت

 

استخدام وکیل، یکی از بخش‌های مهم مشاوره کسب و کارهای کوچک

 

برای شروع هر کسب و کار باید یک سری الزامات قانونی را رعایت کرد تا مشکلات خاصی به وجود نیاید. شرکت مشاوره کسب و کارهای کوچک هم از این قضیه مستثنی نیست. به همین دلیل است که باید وکالت حقوقی محکمی پیدا کنید تا مطمئن شوید که شرکت شما در محدوده قانونی عمل می‌کند و از هیچ مرز قانونی تجاوز نمی‌کند.

استخدام فردی که از لحاظ حقوقی به شما کمک کند، آسان‌تر از آن است که خودتان همه کارها را انجام دهید. برقراری ارتباط با یک وکیل معتبر، با قیمت مناسب و قابل اعتماد که نماینده شرکت شما است، خیلی از عملکردهای حقوقی کسب و کارتان را سریع‌تر پیش می‌برد.

بهترین کار این است که یک بودجه ثابت تعیین کنید، انتظارات خود را مشخص کنید و کارتان را از همین جا شروع کنید. وکیلی را که می‌خواهید انتخاب کنید بررسی کنید تا مطمئن شوید که خدمات خوبی به مشتریان خودشان ارائه داده‌اند. به خصوص وکلایی که ویژگی‌های آنها بیشترین تطابق را با شرکت شما دارند.

وقتی یک وکیل برای کسب و کارتان انتخاب می‌کنید، باید با وی در مورد اینکه قصد دارید چه نوع نهادی ثبت کنید، صحبت کنید. قرار است ساختار کسب و کار قانونی شما چگونه باشد؟ پاسخ شما به این سوال چندین عنصر کلیدی دیگر از عملیات شما را نشان می‌دهد که نحوه پرداخت مالیات یکی از مهم‌ترین آن‌ها است.

5. تحقیق در مورد چشم انداز رقابتی

 

فکر کردن درباره آینده و خدمات مشاوره کسب و کار

 

در صورتی که در زمینه خاصی فعالیت می‌کنید، حتما رقبای خودتان را دارید. به خصوص در زمینه مشاوره آنلاین کسب و کار که هر روز مشتریان بیشتری پیدا می‌کند و تلاش رقبا برای بردن گوی مسابقه بیشتر می‌شود. بنابراین به نفع شماست که در مورد نحوه عملکرد آنها اطلاعات کافی داشته باشید. سعی کنید کسب و کارها و خدماتی را که معمولا به آن‌ها ارائه می‌دهند ببینید.

این کار به شما کمک می‌کند تا ببینید چه سازمان‌هایی به دنبال شرکت‌هایی با تخصص مشاوره بازاریابی و فروش هستند. رقابت شما باید به طور طبیعی چندین جنبه از نحوه انجام کسب و کارتان را نشان دهد. مطمئنا برای خدمات شما مشتریان و بازاری وجود دارد و کافی است که شما در جای مناسب و پرسود فرود بیایید. همه چیز با علم به اینکه با چه چیزی روبه‌رو هستید، شروع می‌شود.

6. وضعیت مالی یک شرکت مشاوره سرمایه گذاری کسب و کار

تامین منابع مالی، یکی از موارد بسیار مهم و ضروری و البته تا حدی استرس‌آور است. وقتی یک شرکت مشاوره پول کافی در اختیار دارد، می‌تواند انواع راه‌حل‌ها را امتحان کند و تجربه بیشتری به دست آورد. در این صورت می‌تواند خدمات بهتری ارائه دهد. در عین حال باید برنامه‌ریزی درستی برای خرج کردن پول داشته باشد و وضعیت مالی خود را به درستی بسنجد. شرکت موردنظر باید بداند که

با استفاده از این اطلاعات هر آنچه برای شرکت نیاز دارد را بررسی و گردآوری می‌کند و به این نتیجه می‌رسد که چگونه قصد جذب و حفظ مشتریان را دارد.

ساختار قیمت‌گذاری مشاوره کسب و کارهای کوچک

ساختار قیمت‌گذاری روی خدمات یک تیم مشاوره کسب و کار باید واقع‌بینانه باشد. این هزینه بر اساس راه‌حل‌هایی که ارائه می‌دهد و نتایجی که در پی دارد، در نظر گرفته می‌شود. مثلا فیمت‌ها می‌تواند پروژه‌ای، ساعتی، ماهانه یا به هر صورتی که شرکت مشاور در نظر گرفته است، تعیین شود.

اگر شرکت آمار درستی از نرخ‌ها و مدل‌های قیمت‌گذاری رقبا داشته باشد، می‌تواند قیمت مناسبی در نظر بگیرد و همگام با رقبا حرکت کند. هزینه‌ها باید به گونه‌ای باشد که مشتریان به گرفتن مشاوره از شرکت موردنظر رغبت داشته باشند و شرکت بتواند از همان ابتدا مشتریان خودش را به دست آورد.

7. آماده بودن برای رسیدگی به امور دفتر و حسابداری

 

اهمیت دفترداری و حسابداری در مشاوره کسب و کارهای کوچک  |مشاوره آنلاین کسب و کار

 

یکی دیگر از عناصر کلیدی راه‌اندازی یک شرکت مشاوره کسب و کارهای کوچک، پوشش جنبه اداری سازمان شما - یعنی دفترداری (bookkeeping) و حسابداری (accounting) است. دفترداری و حسابداری به جنبه‌های حقوقی کسب و کار شباهت دارند و خیلی مهم و ضروری هستند.

8. اهمیت حضور در فضای آنلاین

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر شرکت، توجه به فضای آنلاین و دیجیتال است. اگر یک کسب و کار در هر زمینه‌ای که کار می‌کند، اینترنت را در نظر نگیرد، محکوم به شکست خواهد بود. به خصوص اگر قرار است در زمینه مشاوره کسب و کار اینترنتی فعالیت کند و در همین زمینه به بیزنس‌ها مشورت دهد.

در فضای آنلاین می‌توان لیدهای زیاد و در نتیجه مشتریان بیشتری پیدا کرد، کسب و کار خود را معرفی کرد، تبلیغات انجام داد و محصول و خدمات را به فروش رساند. بنابراین راه‌اندازی یک سایت مشاوره کسب و کار یا بازاریابی در اینستاگرام راه‌حل خوبی برای فعالیت در این زمینه است. در ضمن با توجه به محبوبیت این شبکه در ایران، مشاوره کسب و کار اینستاگرام اهمیت زیادی دارد.

دقیقا مانند تیم مشاوره عظیم مدیا که پیج اینستاگرام خود را راه‌اندازی کرده است و به معرفی خدمات خود می‌پردازد. 

یک تیم و شرکت دیجیتال مارکتینگ در کانال‌ها و پلتفرم‌های مختلف فعالیت می‌کند، پروفایل خود را تکمیل کرده و با تولید محتوای منظم و مناسب، هر چه بیشتر خود را به جامعه هدف معرفی می‌کند.

9. ارزش پیشنهادی هم مهمه!

یکی از ویژگی‌های اصلی یک تیم یا شرکت مشاوره کسب و کار این است که مزایایی نسبت به رقبا داشته باشد. مثلا باید ببینید که تیم موردنظر:

 

چگونه بهترین تیم مشاوره کسب و کارهای کوچک را انتخاب کنیم؟
 

بهترین تیم مشاوره کسب و کارهای کوچک | تیم عظیم مدیا

 

انتخاب یک تیم یا شرکت مشاور اهمیت زیادی دارد و به موفقیت در کسب و کار شما کمک شایانی می‌کند. حتی می‌توان گفت که موفقیت یا عدم موفقیت کسب و کار شما تا حدی زیادی به راهنمایی‌ها و استراتژی‌هایی که مشاور به شما ارائه می‌دهد، بستگی دارد. بهترین مشاور کسب و کار تیمی است که:

تیم مشاوره عظیم مدیا همه خدمات معرفی شده را دارد و با چندین سال تجربه در

هر آنچه از یک سایت مشاوره کسب و کار انتظار دارید، برآورده می‌کند.

خدمات مرکز مشاوره کسب و کار عظیم مدیا شامل موارد زیر است:

برای آشنایی بیشتر با جزئیات، تعرفه مشاوره کسب و کار و دریافت مشاوره تلفنی کسب و کار فرم درخواست را پر کنید یا با شماره تماس مشاوره کسب و کار عظیم مدیا، ۰۲۱۹۱۰۰۴۵۴۳ تماس بگیرید.

آیا تا به حال از تیم خاصی مشاوره گرفته‌اید؟ انتظار شما از مشاوره برای شروع کسب و کار چیست؟ بیشتر در چه زمینه‌ای نیاز به کمک دارید؟ در زمینه مشاوره کسب و کار خانگی بیشتر به چه خدماتی نیاز دارید؟

 

نکات کلیدی

  1. مشاوره فروش و بازاریابی 
  2. مشاوره مدیریت پروژه 
  3. ارائه گزارش 
  4. پیش‌بینی 
  5. مشاوره IT
  6. مشاوره در زمینه حسابداری 
  7. برنامه استراتژیک 
  1. پیدا کردن جایگاه و تعیین خدمات
  2. شناسایی بازار مرتبط و نقاط ضعف آن 
  3. مستندسازی طرح تجاری
  4. محکم کردن پایه‌های قانونی شرکت
  5. تحقیق در مورد چشم انداز رقابتی
  6.  وضعیت مالی یک شرکت 
  7. آمادگی برای رسیدگی به امور دفتر و حسابداری 
  8. اهمیت حضور در فضای آنلاین
  9. ارزش پیشنهادی 

 

منبع

hubspot

جمع بندی:

سوالات متداول

فرد یا تیمی که مشاوره خوبی در زمینه توسعه کسب و کار ارائه دهد، مسلما هزینه بالایی دریافت می‌کند. اما اگر به نکته‌ها و صحبت‌های مشاور به خوبی عمل کنید، نتیجه عالی خواهید گرفت و پولی که هزینه کرده‌اید، برخواهد گشت. مشاور به شما کمک می‌کند تا استراتژی داشته باشید، برنامه‌ریزی کنید و مشکلات را حل کنید. همچنین ممکن است در توسعه مهارت‌های تجاری و رشد علمی و تخصصی به شما کمک کند.

بازار مشاوره کسب‌ و کارهای کوچک فوق‌العاده پرسود است و کار جذاب و ارزشمندی هم محسوب می‌شود. اگر در زمینه کاری خودتان متخصص هستید، چه در زمینه فروش و بازاریابی یا فناوری اطلاعات و حتی امور مالی، می‌توانید به عنوان یک مشاور کسب و کار کوچک، درآمد خوبی کسب کنید.

مشاوران کسب و کار به عنوان مشاوران حرفه‌ای برای کمک به شرکت‌ها در دستیابی به اهداف خود یا ساده‌سازی عملیات در یک حوزه خاص از تجارت مانند فروش، فناوری اطلاعات، امور مالی، بازاریابی، مدیریت زنجیره تامین، منابع انسانی، عملیات، مهندسی و امنیت فعالیت می‌کنند.

برای اینکه بتوانید مشاور شوید، باید مدرک دانشگاهی یا یک مجوز و گواهینامه حرفه‌ای - مثلا حسابدار حرفه‌ای خبره – دریافت کنید، حداقل 3 سال سابقه مشاوره مدیریت در موارد مرتبط را داشته باشید، برنامه‌های آموزش حرفه‌ای مورد نیاز را با موفقیت کامل کنید و یک دوره ارزیابی شفاهی را هم بگذرانید. برای تبدیل شدن به مشاور کسب و کار، می‌توانید مراحل زیر را طی کنید: 1. مدرک لیسانس خود را بگیرید و هوش تجاری خود را افزایش دهید. 2. مدرک فوق لیسانس بگیرید. 3. مجوزها و گواهینامه‌های لازم را به دست آورید. 4. تجربه کسب کنید. 5. شبکه‌سازی کنید. 6. و در نهایت مشاور شوید.

در ادامه 9 گام ساده برای راه‌اندازی مشاوره کسب و کارهای کوچک را آورده‌ایم: 1. ابتدا بفهمید که در چه چیزی مهارت دارید! 2. مجوزهای مورد نیاز را دریافت کنید. 3. مشخص کنید که می‌خواهید در چه زمینه تجاری مشاوره ارائه دهید؟ 4. بازار هدف خود را شناسایی کنید. 5. دلایل مشتریان خود را برای استخدام خودتان ارائه دهید! (ارزش پیشنهادی شما چیست؟) 6. یک مکان مناسب انتخاب کنید. 7. مشاوره کسب و کار خود را به صورت آفلاین تبلیغ کنید. 8. تبلیغات آنلاین انجام دهید! 9. شروع به کار کنید و درآمد و صورتحساب خود را مدیریت کنید.

یک تیم تخصصی مشاوره توسعه آنلاین کسب و کار در زمینه‌های زیر به شما کمک می‌کند: ایجاد زیرساخت‌های توسعه آنلاین 1. آنالیز و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین 2. بررسی صنعت در فضای آنلاین 3. تحلیل و آنالیز آنلاین رقبا 4. طراحی سایت 5. خدمات سئو 6. طراحی کمپین‌های تبلیغاتی 7. آنالیز رقبا و ...

برچسب ها:

نسرین نجفی پور

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات

ساناز فیروزکوهی
2 سال پیش
بسیار مقاله ی خوب یبود ولی ماهنوز در مرحله ی اولش موندیم. هنوز کارمون رو استارت نزدیم.
پاسخ دهی
ادمین عظیم مدیا
2 سال پیش
سلام سرکار خانم فیروزکوهی
ممنون از شما.
اگر هنوز در مرحله ی انتخاب شغلتون شک دارین خوندن مقاله ی <a href="https://www.azim.media/101-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%a9%d9%88%da%86%da%a9-%d9%be%d8%b1%d8%b3%d9%88%d8%af/">بهترین کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی</a> احتمالا میتونه بهتون کمک کنه.
امیدوارم به زودی کسب و کار مناسبتون رو استارت بزنین.
پاسخ دهی
آبشناسان
2 سال پیش
نمیدونستم انقدر تنوع در مسائل وجود داره برای مشاوره کسب و کارهای کوچک. ممنون از مقاله ی خوبتون.
پاسخ دهی
ادمین عظیم مدیا
2 سال پیش
سلام دوست عزیز
ممنون از شما بابت همراهیتون.
پاسخ دهی
وحید
2 سال پیش
سلام وقت شما بخیر
امکانش هست یکسری کسب و کار خونگی خوب بهم معرفی کنین؟ چیزی که بشه ازش بدون امکانات اولیه زیاد پول دراورد.
پاسخ دهی
ادمین عظیم مدیا
2 سال پیش
سلام دوست عزیز
بله حتما
مقاله ای در این مورد داریم که تعداد زیادی از <a href="https://www.azim.media/55-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%a9%d9%88%da%86%da%a9-%d9%be%d8%b1%d8%b3%d9%88%d8%af/">کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی</a> رو معرفی کردیم. حتما به این مقاله سر بزنین.
پاسخ دهی
شادی فروتن
2 سال پیش
تیم مشاوره کسب و کارهای کوچک در راه اندازی یک کسب و کار کوچک هم ممکنه کمک بکنه ما رو؟ من چند ایده در سرم دارم ولی نمیدونم کدام مناسب تر هست.
پاسخ دهی
ادمین عظیم مدیا
2 سال پیش
سلام دوست عزیز
تیم ما برای راه اندازی کسب و کار شما در فضای آنلاین بهتون مشاوره میدن. برای ارتباط با ما اینجا کلیک کنین.
همچنین اگر هنوز تصمیم قطعی در مورد فعالیتتون نگرفتین خوندن مقاله <a href="https://www.azim.media/%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%88%DA%86%DA%A9-%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF/">کسب و کارهای کوچک پرسود با نگاهی به آینده</a> میتونه در انتخابتون کمک بزرگی بکنه.
پاسخ دهی