مشاوره راه اندازی و توسعه کسب و کار آنلاین

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 02 تیر، 1400 تاریخ آپدیت: 24 مهر، 1401 نویسنده: فرنوش لطفی

مشاوره راه اندازی و توسعه کسب و کار آنلاین

 

ممکن است ایده راه اندازی کسب و کار آنلاین به ذهن شما هم رسیده باشد و یا به توسعه کسب و کار سنتی خود در بستر اینترنت فکر کرده باشید اما همچنان درباره شروع، عدم شروع، یا حتی  آن دچار تردید باشید. البته  کم نیستند کسب و کارهای که به دلیل نا آشنا بودن با الزامات و ضروریات فضای آنلاین نتیجه لازم را نگرفته و از ادامه کارمایوس شده اند.

موفقیت در کسب و کارهای آنلاین، شانسی نیست و نیازمند پیروی از یک برنامه و استراتژی مدون است. کسب دانش مربوط به راه اندازی و توسعه  کسب و کار اینترنتی به زمان زیادی نیاز دارد و شاید لازم باشد دوره های تخصصی زیادی را پشت سر بگذارید که منوط به صرف زمان زیاداست و معمولا برای صاحبان کسب و کار روش خوبی نیست، بنابراین شاید بهترین روش این باشد که از یک منتور یا مشاور کمک بگیرید تا بتوانید با استفاده از دانش و تخصص آن‌ها در راه اندازی کسب و کار آنلاین، بعد اینترنتی و آنلاین کسب و کارتان را رونق ببخشید.

 

مشاور راه اندازی کسب و کار آنلاین کیست؟

 

مشاور راه اندازی کسب و کار آنلاین کیست؟

 

مشاور کسب و کار اینترنتی فرد یا شرکتی است که وظیفه طرح‌ریزی استراتژی کار اینترنتی، تحقیق، ارائه توصیه‌های کاری و راه حل هایی برای افزایش سود و بهره‌وری شما از فعالیت مجازی که صاحب آن هستید را دارد.

 

خدمات مشاوره راه اندازی کسب و کار آنلاین چیست؟

خدمات مشاور راه اندازی و توسعه دهنده کسب و کار اینترنتی را می‌توان در چند حوزه خلاصه کرد:

1- پیاده سازی استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ

 

استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ

 

استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ را می‌توان نوعی نقشه مسیر پیشرفت در بهبود کسب و کار اینترنتی دانست که خود شامل شناخت اهداف کاری، برآورد منابع، مدت زمان لازم برای آنالیز، نتیجه‌گیری و استفاده از کانال‌های مارکتینگ و ... است. توسط این استراتژی‌ها است که می‌توان مخاطبان اصلی کسب و کار آنلاین را شناخت و توسط کانال‌های مختلف، آنها را به سمت خود کشاند.

می‌توان تعدادی از انواع استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ را در لیست زیر خلاصه کرد:

2- برند سازی برای توسعه کسب و کار اینترنتی

 

برند سازی برای توسعه کسب و کار اینترنتی

 

منظور از برندسازی، فقط استفاده از لوگو، طرح‌های رنگی و فونت‌های مختلف نیست. برندسازی شامل شیوه‌های خاص فروش، انتقال حسی که می‌خواهید در مورد خود و محصولات به مشتری انتقال دهید و شخصیت کاری شما است.

مشاور توسعه کسب و کار آنلاین برای برند سازی چه کارهایی انجام می دهد؟

3- برنامه ریزی محتوا

 

برنامه ریزی محتوا

 

یک مشاور کسب و کار آنلاین باید تقویم محتوایی مناسبی را بر اساس استراتژی‌های تولید محتوا تنظیم کند. این تقویم کمک می‌کند تا تمرکز و جهت تولید محتوا به سمتی پیش برود که برای کسب و کار آنلاین شما سازنده باشد.

انواع رایج تقویم های تولید محتوا عبارت اند از:

مزیت‌های استفاده از این اسناد تقویمی:

4- داستان سرایی

 

داستان سرایی برای کسب و کار اینترنتی

 

یک مشاور راه اندازی یا توسعه دهنده کسب و کار آنلاین به خوبی می‌داند که گاهی لازم است بین شما و مشتریانی که دارید رابطه احساسی مناسبی ایجاد کند تا به این وسیله، اعتماد سازی صورت گرفته و ارتباطات بتواند یک مرحله جلوتر رود. وقتی یک داستان به خوبی بیان شود، هورمون اکسی توسین در مغز ترشح شده و احساس اطمینان را ایجاد می‌کند. بیشتر مردم موقع خرید، تحت تاثیر واکنش‌های احساسی هستند تا تبلیغ موضوع خود آگهی. فایده دیگر داستان گویی این است که خیلی سریع می‌تواند مخاطب را جذب کرده و آنها را متقاعد کند که با برند شما ارتباط برقرار کنند.

روش‌های مختلفی برای داستان سرایی وجود دارد و باید قبل از آن به نکات زیر توجه کرد:

5- استفاده از تکنیک های سئو

 

تکنیک های سئو

 

فرض کنید سایتی دارید که مطالب زیادی هم در آن نوشته شده است ولی با کمال تعجب می بینید که آمار بازدید آن بسیار کم است. وقتی آمار بازدید کم باشد قاعدتا میزان فروش هم به خاطر دسترسی کم کاربران به سایت، پایین است. مشاور برای توسعه کسب و کار آنلاین می تواند توسط تکنیک‌های سئو، کاری کند که سایت شما بیشتر دیده شود و مخاطبین بیشتری جذب کند. سپس می توان برای تبدیل مخاطب به مشتری، برنامه ریزی کرد. اگر با سئو آشنایی ندارید به طور خلاصه می‌توان گفت که سئو، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو از جمله گوگل است چون بیشتر افرادی که قرار است محصولات و خدماتی را از داخل سایت‌های اینترنتی جستجو کنند از همین موتورهای جستجو استفاده می‌کنند.

وقتی محتوای سایت شما بهینه سازی شده باشد رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بهبود پیدا می کند و به صفحات اول می‌آید و بیشتر توسط مخاطبین دیده می‌شود. به همین دلیل است که سئوی سایت توسط بیشتر مشاورین کسب و کارهای آنلاین پیشنهاد می‌شود.

البته برای نتیجه گرفتن از تکنیک های سئو باید صبور بود و به توصیه های مشاور کسب و کار اینترنتی خود اعتماد کرد تا شاهد بیشترین پیشرفت در کمترین زمان ممکن باشید.

 

چگونه بهترین مشاور کسب و کار اینترنتی را انتخاب کنیم؟

وقتی قصد دارید برای توسعه کسب و کار آنلاین خود از یک مشاور در این زمینه استفاده کنید لازم است که تحقیقات گسترده ای در مورد هر کدام از این افراد انجام دهید. برای اینکه بهتر با ویژگی‌های یک مشاور کسب و کار آنلاین خوب آشنا شوید، تعدادی از موارد مهم را برای شما لیست کرده ایم:

1- شناخت خدمات مشاوره کسب و کار اینترنتی

ابتدا باید بررسی کنید خود شما از مشاور چه انتظاری دارید و خدمات مشاوری که مد نظر دارید چه قدر با خواسته‌های شما تطابق دارد. معمولا هر مشاور کسب و کار آنلاین، در تعداد محدودی از زمینه‌ها تسلط دارد. همچنین برخی از آنها تعداد بالاتری از مشتریان را تحت حمایت دارند. به همین دلیل است که شاید بهتر باشد با یک مجموعه یا شرکت مشاوره کسب و کار آنلاین همراهی کنید تا تمام نیازهای شما در این زمینه برطرف شده و افراد مختلفی به توسعه کسب و کار شما کمک کنند.

2- هزینه شرکت مشاوره کسب و کار آنلاین

بعضی از شرکت‌های مشاوره برای جذب مشتری، قیمت‌های بسیار پایینی را پیشنهاد می‌دهند که البته همین موضوع می تواند نشانه پایین بودن سطح کیفیت کاری باشد و بازدهی بسیار کمی در کسب و کار آنلاین خود مشاهده کنید. معمولا بسیاری از شرکت‌های توسعه کسب و کار آنلاین، قیمت‌های خود را نمایش نمی‌دهند و با شما قرار کاری می‌گذارند تا هزینه خدمات به شما را ارزیابی کنند. اگر این شرکت‌ها قیمت‌های خود را آشکار کنند می‌تواند نشان دهنده اعتماد بالای آنها به کاری که انجام می‌دهند باشد. با این کار در وقت شما نیز صرفه جویی شده و می‌توانید تصمیم سریع تری در مورد انتخاب بهترین شرکت مشاوره توسعه کسب و کار آنلاین بگیرید.

3- مشاهده سوابق کاری شرکت های مشاوره کسب و کار اینترنتی

یکی از بهترین راه‌های برآورد بازدهی این شرکت ها، بررسی سوابق کاری آنها است. وقتی آنها توانسته باشند موفقیت های زیادی در بهبود کسب و کار اینترنتی سایر شرکت‌ها و افراد داشته باشند بنابراین شانس بیشتری وجود دارد که بتوانند به توسعه کاری شما هم کمک های موثرتری کنند.

4- شناخت تخصص شرکت های مشاوره کسب و کار آنلاین

هر وب سایت و یا صفحه مجازی کسب و کار اینترنتی، شیوه های متفاوتی را برای افزایش سوددهی دارد. برای مثال اگر کار شما در زمینه خرده فروشی است شاید تکنیک های سئو خیلی به درد آن نخورد. در عوض اگر کار آنها فراهم کردن ورودی مشتریان هدفمند باشد می تواند نشانه این باشد که آنها در کار خود وارد هستند.

5- بررسی بازخورد مشتریان شرکت های مشاوره کسب و کار اینترنتی

علاوه بر اینکه سوابق کاری موفقیت آمیز این شرکت‌ها را بررسی می‌کنید لازم است بازخورد مشتریان آنها را نیز مد نظر داشته باشید. هم نظرات پنج ستاره و هم نظراتی که کار آنها را مورد انتقاد گرفته است را بررسی کنید و ببینید چه قدر میزان رضایت یا نارضایتی مشتریان می تواند بر آینده توسعه کسب و کار اینترنتی شما تاثیرگذار باشد.

6- بررسی میزان جذب مشتری توسط آنها

وقتی میزان جذب مشتری یک شرکت توسعه و یا راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی بالا باشد و این شرکت‌ها نسبت به اعلام این موضوع، صادق باشند و آن را در سایت خود گزارش دهند یعنی تخصص بالاتری در زمینه کسب و کار آنلاین داشته و می‌توانند در قبال مسئولیتی که به آنها خواهید سپرد پاسخ گو باشند. اگر شرکتی این اعداد را پنهان کند شاید در عملکرد کاری خود موفق نبوده و یا سابقه طولانی در این زمینه ندارد و شما با همکاری با آنها متحمل ریسک بزرگی می شوید.

7- صحبت مستقیم با مشاوران راه اندازی کسب و کار آنلاین

وقتی قدم‌های بالا را طی کردید و لیستی از چند شرکت را جمع آوری کردید نوبت به صحبت مستقیم با آنها می‌رسد. در طول یک جلسه می توانید سوال کنید که:

 

چه زمانی بهتر است به شرکت‌های مشاوره کسب و کار آنلاین مراجعه کنید؟

در هر مرحله‌ای از کسب و کار اینترنتی خود می‌توانید از این مشاوران کمک بگیرید. ممکن است احساس کنید به تنهایی می‌توانید از عهده توسعه کسب و کار خود برآیید ولی اگر به موانع زیر برخورد کردید شاید بهتر باشد با یک مشاور کسب و کار آنلاین مشورت کنید:

 

نکات کلیدی

 

منابع:

neilpatel | kevintpayne | socialmediatoday

 

جمع بندی:

سوالات متداول

1- شناخت مشتری‌های بالقوه و تبدیل آنها به مشتریان بالفعل 2- انتخاب استراتژی‌های مناسب برای اجرای کمپین‌های مختلف 3- ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی اینترنتی 4- آنالیز آماری وب‌سایت

این کار موجب برانگیختگی عاطفی مخاطب شده و می تواند سریع‌تر و عمیق‌تر با برند و محتوای کسب و کار مربوطه ارتباط برقرار کند.

توسط تکنیک‌های سئو است که محتوای سایت برای موتورهای جستجو همچون گوگل، بهینه شده و مردم بهتر می‌توانند سایت شما را از میان هزاران سایت رقیب پیدا کنند. وقتی آمار بازدید یک سایت بالاتر برود احتمال اینکه از میان آنها مشتری پیدا شود بیشتر است.

برای این کار لازم است خدمات آنها را بشناسید، هزینه‌ای به شما اعلام می کنند را بررسی کنید، سوابق کاری آنها را دربیاورید، تخصص آنها را بشناسید، تعداد مشتری‌های آنها و همچنین میزان رضایتی که از کار آنها دارند را بدانید.

برچسب ها:

فرنوش لطفی

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

نظرات

نجات
2 سال پیش
مطلب بسیار خوبی بود ، ساختار یافته و هدفمند است 
پیشنهاد شما بیشتر بر روی محوریت مشاوره کسب و کار است یا توسعه شخصی ؟؟
سایر مشاورین جزییات متفاوتی را اعلام کردند که موجب شده موجب تفاقض باشه
پاسخ دهی