اهمیت خدمات دیجیتال مارکتینگ پزشکی + معرفی 4 حوزه مختلف

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 09 مهر، 1401 تاریخ آپدیت: 24 مهر، 1401 نویسنده: زینب قرائتی

نحوه تعامل مردم با مراقبت کننده های بهداشتی و صنعت پزشکی در چند سال گذشته و به لطف اینترنت دستخوش تغییر زیادی شده است. تغییرات عظیمی را می توان در قالب پلتفرم های سلامت دیجیتال، پزشکی از راه دور، واقعیت مجازی، تحقیق و توسعه و حتی هوش مصنوعی در فضای مراقبت های بهداشتی مشاهده کرد. نمونه آن Google Health AI است که برای در اختیار قرار دادن اطلاعات پزشکی، کمک به تشخیص سرطان، پیشگیری از نابینایی و موارد دیگر طراحی شده است.

بنابراین اگر در بخش مراقبت‌های بهداشتی هستید، اکنون زمان آن رسیده است که مشتریان خود را از طریق اینترنت، به سمت محصولات و خدمات خود بکشانید و ردپای دیجیتال خود را گسترش دهید. بهترین راه برای انجام این کار این است که از یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ پزشکی قوی استفاده کنید. اما دیجیتال مارکتینگ پزشکی چیست؟ و چرا مهم است؟ و چه اقداماتی را می توان برای بهبود آن انجام داد.

 

دیجیتال مارکتینگ پزشکی چیست


دیجیتال مارکتینگ پزشکی چیست؟

آیا می دانید دیجیتال مارکتینگ پزشکی چیست و چگونه می توانید آن را در تجارت خود پیاده سازی کنید؟ آیا شما دانش گسترده ای از بازاریابی دارید؟ اگر برای دیجیتالی شدن حرفه خود تلاش نکنید، رقبای شما ممکن است گوی سبقت را در این مسیر از شما بربایند. این اتفاق باعث می شود، آن دسته از مشتری و بیمارانی که ممکن است شما را انتخاب کنند، از دست بدهید.

برای شروع، مهم است که بدانیم بازاریابی دیجیتال در دنیای پزشکی چیست. در اصل، دیجیتال مارکتینگ پزشکی، نوعی بازاریابی دیجیتال است که در مفهوم پزشکی استفاده می شود. این تکنیکی است که بسیاری از فعالین حوزه  پزشکی هرگز به آن توجه نمی‌کنند.

 

مزایای دیجیتال مارکتینگ پزشکی


چرا دیجیتال مارکتینگ پزشکی بسیار مهم است؟

در اینجا چند واقعیت مهم، در مورد اینکه چرا باید به دیجیتال مارکتینگ پزشکی توجه کنید، آورده شده است:

·         صنعت پزشکی بسیار رقابتی است و بسیاری از بیماران را میتوان به سادگی از طریق فضای آنلاین جذب کرد.

·         درآمد کسب و کار شما می تواند با ایجاد یک کمپین موفق افزایش یابد.

·         باعث می شود که مجددا بیماران یا مشتریان به شما مراجعه کنند.

·         می توانید به وسیله آن در حرفه ای که هستید، شهرت خود را بهبود ببخشید.

 

حوزه های مختلف دیجیتال مارکتینگ پزشکی


حوزه های مختلف دیجیتال مارکتینگ پزشکی

یک کمپین جامع بازاریابی پزشکی آنلاین، باید طیف گسترده ای از ایده ها و عملکردهای مختلف را ترکیب کند تا موفق شود. خدمات دیجیتال مارکتینگ پزشکی نقطه شروعی برای شما است تا بتوانید کسب و کار خودتان را بهتر کنید.

ترفندهای دیجیتال مارکتینگ، اساس هر کمپین بازاریابی موفقی را تشکیل می دهد. شما همچنین به روشی برای ردیابی و بررسی نتایج نیاز دارید تا بتوانید به وسیله آن تصمیمات آگاهانه تری بگیرید. ابزارهای زیادی برای کمک به شما در انجام این کارها وجود دارد.

یکی از این ابزارهای بازاریابی، Social Patient Center (SPC) است که توسط کریستال کلیر (Crystal Clear) ارائه شده است. این نرم‌افزار، مبتنی بر ابر (cloud-based) است و در حال حاضر تنها پلتفرم ابری دیجیتال پزشکی اختصاصی است که به شما امکان می‌دهد تماس‌های تلفنی و فرم‌های ارسالی را ردیابی کنید. شما قادر خواهید بود که فرصت های به دست آمده را بررسی کنید تا بهتر بتوانید مخاطبان خود را هدف قرار دهید.

به یاد داشته باشید که اگر در حال از دست دادن بیماران یا مشتریان هدف خود هستید، به این دلیل نیست که مشکلی در کسب و کار شما وجود دارد، به این دلیل است که  در دسترس آنها نیستید.

دیجیتال مارکتینگ پزشکی  از طریق بازاریابی ویدیویی

دیجیتال مارکتینگ پزشکی همیشه یک کار پیچیده و چند لایه بوده است. این وظیفه شماست که موضوعات پیچیده را به گونه ای  تجزیه و تحلیل کنید که یک فرد معمولی از خانه آن را بفهمد. این کار آسانی برای یک جراح یا یک متخصص سلامت نیست. اما بازاریابی ویدیویی این کار را بسیار آسانتر کرده است.

به این فکر کنید که خودتان روزانه چقدر از محتوای ویدیویی استفاده می‌کنید. به راحتی متوجه میشوید که چرا ویدیو بسیار ضروری است. امروزه برای یک تجارت مدرن، غیرممکن است که از بازاریابی ویدئویی استفاده نکند و موفق باشد.

این یک ابزار قدرتمند است. موفق ترین متخصصان پزشکی اغلب کسانی هستند که از ویدیو استفاده می کنند. دو دلیل برای این موفقیت وجود دارد. اول اینکه توضیح یک موضوع پیچیده را آسان تر می کند، به گونه ای که یک فرد معمولی بتواند آن را درک کند. دلیل دوم این است که باعث ایجاد ارتباط موثرتری با بیمار میشود و از همان دقیقه اول اعتماد ایجاد می کند.

دیجیتال مارکتینگ پزشکی از طریق طراحی وب سایت

همه چیز با وب سایت خودتان شروع می شود. شما باید مردم را به سایتی هدایت کنید که هم برجسته باشد و هم بتواند ترافیک ارگانیک را از طریق گوگل و کانال های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر جذب کند. وب‌سایت شما باید بتواند در میان دیگر افراد متمایز باشد زیرا تنها راه برای ایجاد سرنخ است. این سخت ترین قسمت کار شما است.

یک نظرسنجی از بازاریابان B2B بیان کرد که 61٪ از آنها برای تولید سرنخ دست و پنجه نرم می کنند.

علم ساخت یک وب سایت در دیجیتال مارکتینگ پزشکی که منجر به ایجاد کسب و کار می شود، همیشه در حال تغییر است. به موفق ترین رقبای خود نگاه کنید و وب سایت های آنها را ببینید. به شباهت‌های آنها توجه داشته باشید، زیرا اینها مواردی هستند که باید در وب سایت شما وجود داشته باشند.

مانند وب سایت‌های دیگر، باید بیماران یا مشتریان خود را در اولویت قرار دهید. به رایج ترین سوالات و ابهاماتی که ممکن است در ذهن آنها باشد، کمی فکر کنید و مطمئن شوید که وب سایت شما به آنها پاسخ می دهد. طراحی زیبا و ساده برای پاسخ به نیاز بیماران یا مشتریان ضروری است.

در نهایت، شما باید همیشه وب سایت خود را بررسی کنید و بر اساس بازخورد و تجزیه و تحلیل کاربران، آن را تغییر دهید. ابزارهای ساده ای مانند Google Analytics به شما کمک می کند تا بفهمید که مردم به کدام صفحه از سایت شما علاقه بیشتری دارند و با کدامیک ارتباط بیشتری برقرار میکنند.

دیجیتال مارکتینگ پزشکی از طریق رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی جایی است که بیشتر مخاطبان شما زمان قابل توجهی را در آن سپری می کنند. این یک راه آسان  برای تعامل با بیماران یا مشتریان شما در سطح خصوصی‌تر و شخصی‌تر است.

این راه برای دستیابی به بازار هدف شما است. همچنین برای هدایت ترافیک ارگانیک به وب سایت شما از طریق Google بسیار مهم است. گوگل چند سال پیش اعلام کرد که فعالیت در رسانه های اجتماعی را به عنوان یکی از سیگنال های اصلی خود برای تعیین رتبه در یک کلمات کلیدی خاص، مد نظر قرار می‌دهد.

ترافیک ارگانیک در رسانه های اجتماعی تا حد زیادی دیگر وجود ندارد. شما باید تبلیغ کنید و این می تواند کمی دلهره آور باشد. بنابراین، شما باید از بازاریابی دیجیتالی Crystal Clear (Crystal Clear Digital Marketing) استفاده کنید تا به شما کمک کند کمپین های تبلیغاتی خود را اجرا کنید و مخاطبان مناسب را هدف قرار دهید.

دیجیتال مارکتینگ پزشکی با بازاریابی موبایلی

وب سایت و کمپین های دیجیتال مارکتینگ پزشکی شما باید برای گوشی های هوشمند و تبلت ها بهینه شود یعنی ریسپانسیو (responsive) و واکنشگرا باشد. زیرا معمولا ترافیک، از طریق دستگاه های تلفن همراه و با رسانه های اجتماعی به سایت وارد میشود. دیر یا زود، کاربران بسیار محدودی با استفاده از دسکتاپ ها وارد سایت شما می شود. بنابراین هنگام ساخت وب‌سایت، باید مطمئن شوید که کاربران دستگاه‌های تلفن همراه، تجربه ای مشابه با کاربران دسکتاپ از سایت شما به دست می آورند.

 

منبع

invideo | crystalcleardigitalmarketing

جمع بندی:

به طور معمول، درمان بیماران این روزها از وب سایت‌های مراقبت های بهداشتی و پزشکی آغاز می شود. از این رو، حضور فعال در وب به رشد کسب و کار و مشهور شدن خدمات مراقبت های بهداشتی آنلاین شما کمک می کند. پس از توسعه یک وب سایت، می توانید به راحتی استراتژی های دیجیتال مارکتینگ پزشکی موثری را پیاده سازی کنید و تجربه ای مطلوب را برای بیماران یا مشتریان خود فراهم کنید.ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا، وب‌سایت‌های خیره‌کننده‌ای را با تمام ویژگی‌های ضروری مانند قابلیت رزرو، گزینه‌های پرداخت، پشتیبانی ربات چت و موارد مفید دیگری را برای شما می‌سازیم. اگر ایده ای برای ایجاد وب سایت خدمات مراقبت های بهداشتی خود دارید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای ما پیام بگذارید یا با ما تماس بگیرید. ما از همکاری با شما خوشحال می شویم. آیا در مورد خدمات توسعه وب سایت مراقبت های بهداشتی از ما سوالی دارید؟ سوالات خود را در قسمت کامنت مطرح کنید. ما اینجا هستیم، تا همه ابهامات شما را روشن کنیم.

سوالات متداول

بازاریابی دیجیتال مراقبت های بهداشتی، به فرآیند ارتقای خدمات شما به متقاضیان مراقبت های بهداشتی از طریق پلتفرم های آنلاین اشاره دارد. بازاریابی دیجیتال یک گزینه سرمایه گذاری پرسود برای بهبود خدمات مراقبت های بهداشتی آنلاین شما است.

دیجیتال مارکتینگ پزشکی به متخصصین این اجازه را می دهد تا تخصص خود را به بیماران یا مشتریان بالقوه نشان دهند، حرفه خود را تبلیغ کنند و شهرت مراقبت های بهداشتی خود را افزایش دهند. اهمیت بازاریابی دیجیتال برای ارائه خدمات بهداشتی را نمی توان نادیده گرفت. اگر هنوز این استراتژی را اجرا نکرده اید، هم اکنون نیز زمان مناسبی است.

یک بازاریاب مراقبت های بهداشتی ممکن است برای یک مرکز مراقبت های بهداشتی، مانند یک بیمارستان یا مطب پزشک یا برای یک سازمان دولتی کار کند. وظایف اصلی آن‌ها، ارتقای موفقیت سازمان برای به دست آوردن مخاطبان و حفظ وفاداری آن ها است.

برچسب ها:

زینب قرائتی

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات