بازاریابی دیجیتال و مدرن سازی تبلیغات کسب و کارها

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 24 مرداد، 1399 تاریخ آپدیت: 27 مهر، 1401 نویسنده: حمید کریمی

بازاریابی دیجیتال و مدرن سازی تبلیغات کسب و کارها

 

دنیای آنلاین صنعت تبلیغات را با انقلابی عظیم مواجه کرده و تغییر بزرگی در شیوه تبلیغات محصولات ایجاد کرده است. به همین دلیل ابزارهای بازاریابی دیجیتال دائماً در حال توسعه و گسترش‌اند و از این رو، شرکت‌ها باید همیشه استراتژی‌های خود را برای تبلیغات و بازاریابی دیجیتال به جدیدترین شیوه‌های ممکن به‌روزرسانی کنند. این کار از طریق همسان‌سازی روش‌های تبلیغاتی با ابزارها و نرم‌افزارهای جدید ممکن است.

برای اینکه برند و کسب و کار خود را به مرحله بعدی از رشد و پیشرفت برسانید باید شیوه‌های بازاریابی مختلفی را امتحان کنید که هر کدام روی جنبه‌های مختلفی از کسب و کار شما تمرکز دارند. تبلیغات به روش سنتی معمولاً روی تبلیغات رادیویی و تلویزیونی یا تبلیغات در رسانه‌های چاپی تمرکز دارد همچنین قرار دادن محتوای تبلیغاتی در صندوق‌های پست یکی از نمونه‌های تبلیغات سنتی است.

با وجود اینکه تبلیغات در تلویزیون هنوز تاثیر گذاری خود را دارد ولی روش‌های جدید و استراتژی‌های مدرنی برای بازاریابی دیجیتال پا به عرصه وجود گذاشته که می‌تواند تاثیر مستقیم‌تر و بیشتری روی عموم مردم داشته باشد.

 

مدرن‌سازی استراتژی تبلیغات در بازاریابی دیجیتال

 

بازاریابی دیجیتال

 

استراتژی‌های جدید بازاریابی روش‌های مختلفی را پیش پای شما می‌گذارد تا از طریق آن در رسانه‌های دیجیتال دیده شوید.  قبل از هر چیز برای یک کسب و کار دیجیتال بسیار مهم است که وبسایت داشته باشد. در این وب سایت شما باید به مخاطبان‌تان در مورد شرکت توضیح دهید و محصولات و خدمات خود را ارائه کنید. 

وب سایت شما باید به راحتی از طریق گوشی‌های هوشمند هم در دسترس مخاطبان قرار بگیرد.  چون این روزها بیشتر کاربران اینترنت با گوشی‌های هوشمند وارد دنیای اینترنت می‌شوند. تقریباً ۵۰ درصد از جستجوها از طریق موبایل به خرید منتهی می‌شود ولی قبل از هر چیز باید اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما در نتایج جستجوی گوگل جای خوبی داشته باشد.

به همین دلیل است که باید یک متخصص یا شرکت بازاریابی دیجیتال استخدام کنید تا بتواند جایگاه شما را در نتایج جستجوی گوگل بهبود ببخشد. این کار بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو یا به اختصار «سئو» نامیده می‌شود. برای اینکه برند شما از سایر برندها و کسب و کارها متمایز باشد باید یک لوگوی خلاقانه و به‌یادماندنی طراحی کنید.

علاوه بر این در وب سایت و تمام محصولات تولیدی خود از رنگ‌های جذاب بهره ببرید. فراموش نکنید که تصاویر جذاب و ویدیوهای خیره‌کننده، کمپین‌های تبلیغاتی شما را بهبود می‌بخشد و مشتریان بیشتری جذب می‌کند. این موضوع یکی از مراحل اصلی برندسازی دیجیتال است. روش کمک کننده دیگر برای شروع تبلیغات آنلاین این است که محتوای تبلیغاتی خود را در شبکه‌های اجتماعی محبوب منتشر کنید. 

برای اینکه یک استراتژی موفق در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید تیم بازاریابی دیجیتال کسب و کار شما باید با تک‌تک پلتفرم‌ها آشنایی داشته باشد و تلاش کند تا با تهیه بهترین محتوا مخاطب هدف شما را به تعامل وادار کند.

 

شبکه‌های اجتماعی، بهترین ابزار بازاریابی دیجیتال

 

بازاریابی دیجیتال

 

شبکه‌های اجتماعی زیر پلتفرم‌هایی هستند که در آنها می‌توانید کسب و کار خود را تبلیغ کنید. این شبکه‌ها عبارتند از:

 فیسبوک

فیس‌بوک به عنوان یکی از بزرگترین پلتفرم‌های شبکه اجتماعی با میلیاردها کاربر فعال، فرصتی عالی برای برقراری ارتباط با مردم از سراسر دنیا و داشتن تبلیغاتی است که در سطح جهانی تاثیرگذار باشند.

 توییتر

این شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن آخرین به روز‌رسانی‌ها در مورد کسب و کار،  تصاویر،  ویدیوها  و لینک‌ها بسیار مفید و تاثیرگذار است.  این شبکه اجتماعی بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.

 پینترست و اینستاگرام

این دو شبکه اجتماعی بهترین پلتفرم‌ها برای به اشتراک‌گذاری عکس و محتوای ویدیویی هستند.

 یوتیوب

یوتیوب با بیش از یک میلیارد کاربر یک روش عالی برای رساندن پیام برند شما از طریق ویدیو، محتوای آموزشی و سایر اطلاعات مفید است. علاوه بر اطلاع رسانی و تبلیغات و بازاریابی دیجیتال، می‌توانید در یوتیوب درآمد جانبی هم داشته باشید.

 

حضور موفق در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی که برای بازاریابی دیجیتال مناسب هستند به همین تعداد محدود نمی‌شود اما در ایران این چند شبکه بیشتر از سایر شبکه‌های اجتماعی طرفدار و مخاطب دارند.

تعامل بیشتر با مخاطبان

بعد از این که قدم اول را برداشتید حالا زمان آن رسیده که با مخاطبان خود تعامل بیشتری داشته باشید. استفاده از آخرین فناوری‌های بازاریابی دیجیتال فقط برای این نیست که کسب و کار خود را معرفی و تبلیغ کنید. بلکه بهترین فرصت است تا از طریق آن با مشتریان خود ارتباط نزدیک برقرار کنید. هر شرکت باید در مورد زبانی که از طریق آن پیام برند خود را به مخاطب می‌رساند دقیق و حرفه‌ای باشد.  برای اینکه از طریق شبکه‌های اجتماعی بتوانید ارتباط بهتری با مخاطب برقرار کنید تکنیک‌ها و روش‌های مختلفی وجود دارد. در ادامه چند قدم برای بهتر کردن ارتباط خود با مخاطبان از طریق شبکه‌های اجتماعی را عنوان می‌کنیم:

همه پست‌ها نباید در مورد کسب و کار باشد!

اگر دائما محتوای تبلیغاتی منتشر کنید و در مورد محصولات و خدمات خود به مخاطبان اطلاع بدهید نمی‌توانید در شبکه‌های اجتماعی به درستی پیام‌تان را به مشتری منتقل کنید.  شما باید با مخاطبان‌تان ارتباط نزدیک داشته باشید و محتوایی برای آنها منتشر کنید که برایشان ارزشمند و مفید باشد.  باید بتوانید توجه مخاطب را جلب کنید و او را در بین فالوورهای خود نگه دارید. مطمئنا این کار فقط با ارائه محتوای تبلیغاتی قابل انجام نیست.  برای تهیه محتوای مفید و ارزشمند تلاش کنید و مطمئن باشید که این تلاش شما حتما نتیجه خواهد داد و لیدهای شما به مشتری تبدیل می‌شوند. 

تخصص خود را به اشتراک بگذارید

مردم از کسانی که به آنها چیزی می آموزند خوششان می‌آید.  در مورد موضوعات جذاب نکات مفید و ارزشمندی به آنها یاد بدهید و دانش خود را در زمینه تخصصی خود به آنها منتقل کنید. در مورد کسب و کار خود به خوبی به آنها اطلاع دهید و پیام کسب و کارتان را منتقل کنید. از مخاطب بخواهید که در مورد شما نظر بدهد، بازخوردی ارائه کند و اگر سوالی دارد بپرسد.

نقدهای آنلاین و امتیازدهی را جدی بگیرید

در سایت‌هایی که مخصوص نقد و امتیازدهی به کسب‌وکارها است پروفایل خود را بسازید. بر اساس نقدهایی که در دنیای آنلاین دریافت کرده و امتیازاتی که به دست آورده‌اید می‌توانید دید کاملی در مورد شیوه کسب و کار خود پیدا کنید. استفاده از این نقدها فرصتی عالی برای پی بردن به نظرات مخاطبان و نیازهای مشتریان است. علاوه بر این، وقتی که امتیاز بالایی کسب کنید به این معناست که کسب و کار شما در بین تعداد زیادی از افراد مقبول بوده و همین می‌تواند به سایر مخاطبان شما اثبات کند که کسب و کار خوبی هستید و باعث افزایش شهرت شما در بین مخاطبان می‌شود.

گفتگوی زنده از طریق شبکه‌های اجتماعی را فراموش نکنید

ارتباط زنده از طریق شبکه‌های اجتماعی مثلا لایو اینستاگرام می‌تواند وفاداری مشتری را نسبت به برند شما افزایش دهد. این کار باعث می‌شود که مشتری احساس کند جزوی از جامعه شما و کسب کار شماست.  با این کار مخاطب احساس می‌کند که نظراتش برای برند شما اهمیت دارد و برای به دست آوردن این نظرات تلاش می‌کنید. این روش برای انواع کسب و کارها از فروش محصولات الکترونیکی گرفته تا تبلیغات سالن زیبایی یا مزون لباس مفید خواهد بود.

رویدادهای مرتبط با کسب کسب و کار برگزار کنید

با برگزار کردن رویدادهایی که مرتبط با کسب و کار شما است، هم از طریق پلتفرم‌های آنلاین و هم از طریق رسانه‌های سنتی و اخبار، می‌توانید حضور شرکت خود را در دنیای مجازی و حقیقی افزایش دهید.

 

ابزارهای مفید برای بازاریابی دیجیتال

 

بازاریابی دیجیتال

 

با وجود اینکه ابزارهای جدید و مدرن بازاریابی دیجیتال ممکن است در نگاه اول ترسناک و گیج‌کننده به نظر برسند اما این ابزارها در واقع دارایی‌های ارزشمندی هستند که از طریق آن می‌توانید به بهترین شکل ممکن خودتان را معرفی کنید.  با توجه به مدل کسب و کار که ممکن است (B2B)  یعنی فروش محصولات و خدمات یک کسب وکار به کسب وکار دیگر یا (B2C) یعنی فروش محصولات و خدمات از کسب و کار به مشتری باشد می‌توانید از محصولات نرم افزاری مختلفی برای اجرای فرایند های تبلیغاتی خود استفاده کنیم که در ادامه به چند مورد از آنها را معرفی می کند

اتوماسیون بازاریابی دیجیتال

وظایف تکراری مثلاً بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، ارسال ایمیل و پیام‌های همگانی یا نگهداری و حفظ وب سایت می‌تواند به راحتی از طریق اتوماسیون بازاریابی دیجیتال به شکل ساده‌تر انجام شود.

‏DMP  یا پلتفرم مدیریت دیتا

این ابزار یک نرم‌افزار بسیار مهم و عالی برای دسته‌بندی انواع داده‌ها است که در فرآیند دیجیتال مارکتینگ به بازاریابان دیجیتالی کسب‌وکارتان کمک می‌کند تا بیشتر و راحت‌تر به هدفشان نزدیک شوند.

 CRM  یا مدیریت روابط مشتری

این نرم افزار برای سازمان‌ها و همگام‌سازی بازاریابی فروش و پشتیبانی فنی و پشتیبانی مشتری مورد نیاز است.

 بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO)

بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO) یکی از مهم ترین اقداماتی است که کسب‌و‌کارهای دیجیتال باید انجام دهند. هدف از این کار این است که نام برند شما و وب سایت شما در اولین نتایج جستجوی موتورهای جستجو باشد.

بهینه‌سازی برای موبایل

برای اینکه وب‌سایتی داشته باشید که به راحتی از طریق موبایل قابل دسترسی باشد و مردم بتوانند به راحتی با گوشی‌های هوشمند خود خرید انجام دهند باید بهینه‌سازی موبایل را مورد توجه قرار دهید. به این معنا که موقع بازدید سایت از طریق موبایل رابط کاربری خوبی را ببینند و برای استفاده یا بازدید از بخش‌های مختلف سایتتان دچار مشکل نشوند.

 ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد

ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد زمانی است که یک تبلیغ یکسان در وب‌سایت‌های مختلف برای مخاطبی که آن تبلیغ مورد توجهش قرار گرفته دوباره نشان داده می‌شود، با این روش می‌توان مشتریان بالقوه برند را به مشتری بالفعل تبدیل کرد.

 ایمیل مارکتینگ

بسیاری از کسب‌و‌کارها با ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی و ارائه پیشنهادات جذاب می‌توانند مخاطب را به سمت خود جذب کنند. شاید فکر کنید که ایمیل مارکتینگ تاثیرگذاری خود را از دست داده ولی اینطور نیست و تاثیرگذاری آن کاملا به محتوای ایمیل شما بستگی دارد.

 

برچسب ها:

حمید کریمی

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات