آینده پژوهی در صنعت مبلمان؛ راز موفقیت ایکیا، غول دکوراسیون

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 19 شهریور، 1399 تاریخ آپدیت: 25 مهر، 1401 نویسنده: مریم پور انصاری

آینده پژوهی در صنعت مبلمان؛ راز موفقیت ایکیا، غول دکوراسیون

 

با ورود آینده پژوهی در صنعت مبلمان می‌توانیم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تحولات بزرگی در این صنعت باشیم. انتخاب مبلمان یا وسایل چوبی بی آنکه بدانید چه جلوه‌ایی به خانه‌ی شما می‌دهد، کاری سخت و استرس‌زا است. ایکیا (IKEA) غول بزرگ صنعت مبلمان این مشکل را با استفاده از هوش مصنوعی حل کرده است. معماران، مهندسین‌زیستی و ده‌ها کارشناس برتر دکوراسیون، هرروز در آزمایشگاه ایکیا برای آینده خانه‌های ما تصمیم‌گیری می‌‎کنند. برای آشنایی با جدیدترین تکنولوژی‌های صنعت مبلمان و دکوراسیون تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

 

دکوراسیون مجازی آینده صنعت مبلمان را متحول خواهد کرد

 

اپلیکیشن ایکیا

 

آیا هرگز تصور می‌کردید تنها با یک گوشی موبایل، وسایل خود را جابه‌جا کنید؟ آینده پژوهان ایکیا این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند. شما  با نصب اپلیکیشن Place می‌توانید مبل یا هر وسیله‌ی دیگری را در خانه خود قرارداده و بعد آن را بخرید. محصولات مختلف با طرح، رنگ و قیمت‌های متفاوتی که در این برنامه وحود دارند آماده چیدن خانه‌ی شما هستند. کافی است دوربین خود را در محلی که می خواهید مبلمان را قرار دهید متمرکز کنید، سپس با انتخاب وسیله مورد نظر خود از لیست، مبل شما در آن محل ظاهر خواهدشد. درست مانند آنکه مشغول فیلم گرفتن از آن قسمت هستید.

آیا نگران ابعاد خانه یا روشنایی چراغ هایتان هستید؟ باید به شما اطمینان بدهیم که غول صنعت مبلمان به همه‌ی ابعاد فکر کرده است. این برنامه به طور خودکار، اندازه اشیا موجود در اتاق را مقیاس‌بندی می‌کند.  برنامه Place به طور دقیق به شما خواهد گفت که مبل مورد علاقه شما چه حجمی را اشغال می‌کند.

این نرم افزار، با کمک سنسورهای دوربین، نور اتاق را تخمین می‌زند. تصاویر سه‌بعدی موجود در این برنامه با توجه به روشنایی خانه شما با سایه همراه شده‌اند تا شما بتوانید جلوه واقعی صندلی، میز یا دکور مورد علاقه خود را مشاهده کنید. البته که این تمام ماجرا نیست. ممکن است با خود فکر کنید این برنامه شور و هیجان یک جابه‌جایی واقعی را به شما نمی‌دهد. باید گفت آینده پژوهی در صنعت مبلمان به تمام نیازهای شما فکر می‌کند. ایکیا این امکان را فراهم کرده است که هنگام قرارگرفتن وسیله در محل خود، شما صدای جابه جایی یک مبل واقعی روی زمین را بشنوید. درست مثل یک اسباب کشی پرهیجان.

در این تکنولوژی هیچ عامل بیرونی شما را ترغیب به خرید نمی‌کند. در واقع تبلیغات زیاد و جذاب و نظر مشتریان دیگر در خرید دخیل نیستند. بلکه شما نمای واقعی محصول را کاملا لمس خواهید کرد. درست مانند اینکه مبلمان یا وسیله را درون خانه چیده باشید. ایکیا با استفاده از این تکنولوژی و ورود به عرصه آینده پژوهی تصمیم دارد تجربه جدیدی در خرید مبلمان به کاربران بدهد. علاوه بر این، با این کار جایگاه خود را به عنوان ابر قدرت بازار مبلمان دنیا حفظ خواهد کرد. در واقع این برند قصد دارد با استفاده از علم آینده پژوهی اقتصاد آینده مالی خود را نیز متحول کند و روندی رو به رشد را در پیش بگیرد.

 

صنعت مبلمان، به واقعیت مجازی می‌پیوندد

 

اپلیکیشن ایکیا

 

باور کنید یا نه، بسیاری از موارد موجود در فهرست ایکیا واقعی نیستند. عکس هایی که شما از محصولات ایکیا می‌بینید با کمک واقعیت مجازی ساخته شده‌اند. ایکیا در حقیقت از محصولات خود عکس نمی‌گیرد، بلکه عکس آن‌ها را با استفاده از تکنولوژی می‌سازد. کاری که به شفافیت و ارائه جزییات بهتر از محصول کمک می‌کند. نرم افزار place این امکان را فراهم می‌کند که شما یک مبلمان واقعی را به صورت سه‌بعدی و در همه‌ی ابعاد ببینید. در حقیقت می‌توان گفت آینده پژوهی در صنعت مبلمان با در نظر گرفتن رشد تکنولوژی، مسائل زیست محیطی، مینیمال شدن سلایق و... به کم‌تر کردن حجم کار و  بالا‌تر بردن کیفیت و تجربه‌ی خرید کمک کرده است.

 

مبلمان خانه‌ی شما در آینده چه شکلی خواهد داشت؟

 

نمایشگاه صنعت مبلمان

 

ایکیا یکی از اولین کمپانی‌هایی بود که تغییر را با آغوش باز پذیرفت. این کمپانی استفاده از تکنولوژی‌های نوظهوری مانند واقعیت مجازی، شارژ بی‌سیم و پنل‌های خورشیدی را در کارنامه خود دارد. بد نیست در ارتباط با استراتژی آینده پژوهی در کسب و کار و به خصوص صنعت مبلمان و برنامه‌های آتی بزرگ‌‌ترین کمپانی دکوراسیون بیشتر بدانیم: در حال حاضر شما قادر هستید به صورت مجازی هر محصولی را که دوست دارید در فضای دلخواه مجسم کنید. اما نمی‌توانید آن محصول را از طریق برنامه بخرید یا رزرو کنید. البته این نقطه‌ی پایان خلاقیت ایکیا نیست.

در آینده‌ی نه‌چندان دور شما قادر خواهید‌بود با کمک این برنامه مدل پیشنهادی خود را با دوستانتان به اشتراک گذاشته و نظر آن‌ها را بپرسید. علاوه‌براین، شما این امکان را دارید که از نزدیک‌ترین فروشگاه ایکیا محصول مورد‌نظر خود را سفارش بدهید. جالب‌تر از همه آنکه می‌توانید هر وسیله‌ای را که دوست دارید سفارش بدهید حتی اگر در فهرست ایکیا آن را پیدا نکنید. روند کار به این صورت خواهدبود که شما عکس محصول مورد نظرتان را که ممکن است پشت ویترین، در یک جست‌وجوی اینترنتی یا هرجایی دیده باشید در برنامه آپلود می‌کنید. پس از چند ثانیه تصویر محصول مورد نظر شما یا شبیه‌ترین محصول به آن، با قیمت و طرح‌های مختلف روی گوشی موبایل شما ظاهر خواهد‌شد.

از دیگر ویژگی‌های جالب این برنامه امکان قدم زدن در انبار محصولات لوازم خانگی است. شما در حالی که گوشی خودتان را تکان می‌دهید از طریق تکنولوژی واقعیت افزوده در میان لوازم‌خانگی و مدل‌های مختلف قدم خواهید زد. علاوه‌براین یک همراه مجازی خواهید داشت که با توجه به بودجه‌تان، به شما پیشنهاد خرید می‌دهد.

 

منبع

 

جمع بندی:

ایکیا معتقد است که هوش مصنوعی و واقعیت مجازی در آینده‌ی نه چندان دور به یکی از قابلیت‌های اصلی فروش تبدیل خواهد شد. او این روند را شیوه‌ای نوین برای لذت بردن و راحتی بیشتر مشتریان از محصولات می‌داند. تجربه ای یکپارچه که صنعت مبلمان و دکوراسیون باید با آن همراه شود. این شرکت وظیفه‌ی اصلی خود را آینده پژوهی در صنعت مبلمان و ساختن آینده دیجیتال برای ایکیا می‌داند، موضوعی که شاید امروز در تضاد با زیرساخت تجارت جهانی است که ریشه در خرده فروشی‌های سنتی دارد. پیشرفت کمپانی‌هایی که با بهره گرفتن از آینده پژوهی و حرکت در جهت رشد تکنولوژی، کسب و کار سنتی خود را دگرگون کرده اند، می‌تواند گامی مهم برای همراهی سایر کسب‌وکارهای سنتی با دیجیتال مارکتینگ باشد.

برچسب ها:

مریم پور انصاری

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات