دیجیتال مارکتینگ برای صادرکنندگان ؛ چهار نکته بازاریابی دیجیتال که باید بدانید

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 23 مهر، 1399 تاریخ آپدیت: 26 مهر، 1401 نویسنده: حمید کریمی

دیجیتال مارکتینگ برای صادرکنندگان ؛ چهار نکته بازاریابی دیجیتال که باید بدانید

 

این روزها با وجود اینترنت، کسب‌وکارها لازم نیست خودشان را محدود به مرزهای یک کشور کنند. دیجیتال مارکتینگ برای صادرکنندگان فرصتی بی‌نظیر است که بتوانند شانس خود را برای فروش محصول و ارائه خدمات به مشتریانی فراتر از مرزها ارائه کنند. اینترنت به بخش جدایی ناپذیری از زندگی روزمره ما تبدیل شده است. 

به وضوح می‌توانید تغییراتی را که اینترنت در دنیا ایجاد کرده مشاهده کنید.  حالا بیشتر از همیشه برندها و اشخاص به ابزارهای مختلف دسترسی دارند تا فراتر از مرزها فعالیت کند.  چیزی که تقریباً در دو دهه پیش امکان پذیر نبود. دیجیتال مارکتینگ برای صادرکنندگان راه را برای موفقیت در خارج از مرزها، فراهم کرده است. برای صادر کنندگانی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ به صورت جدی فعالیت می‌کنند استفاده از موتورهای جستجو برای دستیابی به مشتریان بیشتر، آن هم از گوشه و کنار دنیا یک استراتژی کاملا تاثیرگذار برای گسترش کسب و کار است.  دیجیتال مارکتینگ برای صادرکنندگان بدون شک مزایای متعددی دارد و حتما تاثیرگذار و حتی ضروری خواهد بود.  در ادامه به چند مورد از دلایل اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای صادرکنندگان اشاره می‌کنیم.

 

دیجیتال مارکتینگ برای صادرکنندگان چرا مهم است؟

 

دیجیتال مارکتینگ برای صادرکنندگان

 

اکثر کسانی که یک کسب‌و کار کوچک یا بزرگ دارند می‌دانند که دیجیتال‌مارکتینگ یکی از مهمترین عوامل رشد هر کسب و کار است به خصوص برای صادرکنندگان که فراتر از مرزها فعالیت می‌کنند. تنها مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که تاکتیک‌های متفاوتی برای بهره‌مندی از دیجیتال مارکتینگ برای صادرکنندگان وجود دارد و بررسی این مورد که کدام از آنها نسبت به هزینه‌ها تاثیرگذاری بیشتری دارد و هزینه‌های مارکتینگ شرکت را کمتر می‌کند تقریبا سخت است. البته این روزها آژانس‌ها و شرکت‌های مختلفی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ برای صادرکنندگان تخصص دارند می‌توانند شما را راهنمایی کنند تا بتوانید فراتر از مرزهای یک کشور فعالیت کنید.  در واقع اگر یک کسب و کار بزرگ دارید که باید به جنبه‌های مختلف آن رسیدگی کنید می‌توانید بخشی از فرآیند دیجیتال مارکتینگ کسب و کار خود را به افرادی که در این زمینه تخصص دارند بسپارید.

 

۴ استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای صادرکنندگان و ورود به بازارهای فراتر از مرزها

 

دیجیتال مارکتینگ برای صادرکنندگان

 

با وجود فرصت های زیادی که دیجیتال مارکتینگ در اختیار شما می‌گذارد بزرگترین چالشی که خواهید داشت این است که احتمالاً نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید.  فارغ از اینکه چه مسیری را برای ادامه کسب و کار خود انتخاب کنید نیاز دارید که از منابع و ابزارهای متعدد و بعضاً رایگانی که در اختیار شما قرار دارد اطلاعات کاملی داشته باشید. از آن به بعد شما داده‌ها و ایده‌های متعددی دارید که می‌دانید برای ادامه مسیر باید چه کار کنید و کدام بازارها را برای فعالیت انتخاب کنید.

۱. مشورت با آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ

طبیعتا وقتی در کاری تخصص ندارید بهتر است که آن را به یک متخصص واگذار کنید یا از مشورت با متخصصان بهره ببرید.  دیجیتال مارکتینگ یک کار کاملاً تخصصی و تجربی است در نتیجه اگر هیچ تخصصی در آن ندارید در اولین قدم باید از مشورت دیگران استفاده کنید.  آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ و سایر آژانس‌های مرتبط با مشاوره کسب و کار به شما کمک می‌کند تا همه منابع ارزان و رایگان برای بازاریابی کسب و کار خود را در گوشه و کنار دنیا بشناسید و کار کردن با آنها را یاد بگیرید.

۲. جستجوی کلمات کلیدی در بازارهای بین‌المللی

قدم بعدی این است که بررسی کنید که محصولات و خدمات شما در کشوری که مد نظر دارید چقدر تقاضا دارد.  مهمترین ویژگی موتورهای جستجو این است که از طریق آنها می‌توانید تمایلات و نیازمندی‌های جستجوکنندگان را کشف کنید.  دقیقا می‌توانید متوجه شوید که مشتریان مورد نظر شما در کشوری که در نظر گرفته‌اید دنبال چه هستند و چه زمانی در مورد محصولاتی که شما برای فروش دارید بیشتر به دنبال اطلاعات می‌گردند.  البته فقط فکر نکنید که موتورهای جست‌وجو فقط برای فروشگاه‌های آنلاین کار می‌کند بلکه یک ابزار مناسب و عالی برای هر نوع خدمات و محصولاتی است.  مردم حتی برای استفاده از محصولات فیزیکی که خرید آنها ربطی به اینترنت ندارد از اینترنت برای تحقیق و بررسی آن استفاده می‌کنند. برای شروع، یک اکانت رایگان گوگل ادز بسازید.  البته باید اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کنید ولی برای استفاده از آن نیاز به پول خرج کردن ندارید.  با این کار دسترسی به کیبورد پلنر گوگل پیدا می‌کنید.  در این مرحله می‌توانید عبارت کلیدی یا کلمات کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید یا حتی وب‌سایت خود را وارد کنید تا متوجه شوید که مردم چه قدر در مورد محصولاتی که شما می‌فروشید مشتاق هستند و جست‌وجو می‌کنند.

۳. استفاده از خدمات حرفه‌ای ترجمه

 

دیجیتال مارکتینگ برای صادرکنندگان

 

فرض کنیم قرار است در کشوری فعالیت کنید که زبان آن را نمی‌دانید یا به اندازه کافی تسلط ندارید در این صورت باید از ابزارها یا افراد متخصص برای به دست آوردن ترجمه دقیق کلمه‌های کلیدی و تولید محتوا استفاده کنید.  اگر فکر می‌کنید که بازار مورد نظر شما پتانسیل کافی برای ارائه محصولات و خدمات شما را دارد باید از افراد متخصص برای این کار استفاده کنید.

۴. مشورت با متخصصان در کشور مقصد و شروع یک کمپین

بعد از اینکه به اندازه کافی تحقیق کردید، کلمه‌های کلیدی را پیدا کردید و در مورد میزان محبوبیت محصولات و خدمات خود در کشور مورد نظر اطمینان پیدا کردید، وقت آن رسیده که با متخصصان مربوطه در کشور مقصد هم مشورت کنید. در هر صورت ما هر چقدر که از اینترنت و از راه دور تحقیق کنیم، نمی‌توانیم به نتایج کاملا دقیقی دست پیدا کنیم. ارتباط نزدیک می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. برای امتحان می‌توانید یک کمپین تبلیغاتی در مقصد اجرا کنید و نتایج آن را بررسی کنید. در نهایت یافته‌های خود را می‌توانید در استراتژی‌های سئو و دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید تا بازدیدکننده ارگانیک برای سایت داشته باشید.

 

  منبع: directom  

 

جمع بندی:

یک حقیقت در مورد صادرات وجود دارد و آن حقیقت این است که بیشتر صادرکنندگان، به بیش از یک کشور، محصولات و خدمات خود را صادر نمی‌کنند. بنابراین حتی اگر قبلا هم کاری برای حضور در بازارهای بین‌المللی نکرده‌اید، دیجیتال مارکتینگ فرصتی برایتان فراهم می‌کند که صادرات را تجربه کنید. با کمک دیجیتال مارکتینگ می‌توانید به بازارهای جدید راه پیدا کنید حتی برای اولین بار. تنها چیزی که نیاز دارید، تمایل برای جست‌وجوی فرصت‌های جدید و استفاده از مشاوران باتجربه برای استفاده درست از ابزارهایی که دیجیتال مارکتینگ برای صادرکنندگان دارد.

برچسب ها:

حمید کریمی

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات