بهترین راه های سرمایه گذاری در بلاکچین برای مبتدی ها

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 10 مهر، 1401 تاریخ آپدیت: 24 مهر، 1401 نویسنده: زینب قرائتی

رمز ارز ممکن است مشهورترین برنامه فناوری بلاکچین باشد، اما قابلیت‌های بلاک چین بسیار فراتر از ارزهای دیجیتال است. بسیاری از سازمان‌ها از فناوری بلاکچین به‌ویژه برای سیستم‌های پیچیده و غیرمتمرکز استفاده می کنند تا خدمات خود را بهبود دهند.

در اینجا نحوه سرمایه گذاری در بلاکچین و برخی از عواملی که باید قبل از انجام این کار در نظر بگیرید، آورده شده است. یاد میگیرید که چرا سهام بلاکچین برای سرمایه گذاری مناسب است و چگونه می توانید سرمایه گذاری خود را در آن شروع کنید.

 

بلاک چین چیست

 

بلاک چین چیست؟

قبل از شروع سرمایه گذاری در بلاکچین، نحوه عملکرد آن را یاد بگیرید. بلاک چین یک دفتر کل دیجیتال است که اطلاعات تراکنش ها را ثبت می کند. هر بلوک اطلاعات، به صورت دیجیتالی تأیید می شود و یک هش (یا هویت) منحصر به فرد (unique hash) به آن داده می شود و به دفتر کل اضافه می شود. در مورد ارزهای دیجیتال که از بلاک چین استفاده می کنند، به این صورت است که افزودن این بلاک (Block) جدید، یک واحد (کوین) جدید از ارز ایجاد می کند.

ظرفیت بلاکچین، بسیار فراتر از دنیای ارزهای دیجیتال است. به عنوان مثال، والمارت یا Walmart (NYSE:WMT) با استفاده از بلاکچین، توزیع غذا را از تامین‌کنندگان بی‌شمار خود ردیابی می‌کند. در این روش به راحتی مشخص میشود که شیوع بیماری به وسیله کدام تامین کننده و یا در کدام نقطه از مسیر بوده است. همچنین Starbucks یا استارباکس (NASDAQ:SBUX) یک پروژه بلاکچین را برای تولیدکنندگان قهوه خود در کاستاریکا، کلمبیا و رواندا به منظور بهبود شفافیت قیمت‌گذاری به‌کار گرفت.

 

چرا سرمایه گذاری در بلاکچین

چرا شروع به سرمایه گذاری در بلاکچین کنیم؟

بلاک چین به عنوان یک فناوری جدید با تاثیرات بالقوه آن بر دنیای تجارت، به طور طبیعی توجه جامعه سرمایه گذاری را به خود جلب کرده است. در اینجا چند عامل وجود دارد که آن را جذاب‌تر می کند:

·         بلاکچین می تواند به سازمان ها کمک کند تا کارآمدتر شود و در طول زمان سود بیشتری به دست آورند.

·         بلاکچین مورد توجه شرکت های بزرگ فناوری مانند آمازون (NASDAQ:AMZN) و Salesforce.com (NYSE:CRM) قرار گرفته است.

·         جهان به سرعت در حال تغییر به سمت دیجیتالی شدن است و COVID-19 نیز باعث سریع تر شدن روند آن شده است. بلاک چین با سایر فناوری‌های دیگر مانند محاسبات ابری، تجارت الکترونیک و هوش مصنوعی همراه است.

همچنین خطراتی وجود دارد که باید آن ها را در نظر گرفت. به ویژه برای سرمایه گذاری های بلاک چین که دارای ارزهای دیجیتال هستند:

·         بسیاری از ارزهای دیجیتال جدید در بلاک چین، در دسترس هستند اما خیلی از آنها به نتیجه نمی‌رسند.

·         قیمت ارزهای دیجیتال می تواند بسیار نوسان داشته باشد و خرید آنها ممکن است منجر به از دست دادن دارایی شما شود.

 

راه های سرمایه گذاری در بلاکچین

راه هایی برای شروع سرمایه گذاری در بلاکچین

علاوه بر سرمایه‌گذاری مستقیم در سهام شرکت‌هایی که از بلاک چین استفاده می‌کنند، راه‌های دیگری نیز برای این کار وجود دارد.

·         مستقیماً ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین یا اتریوم را خریداری کنید یا سهام یک تراست ارز دیجیتال (cryptocurrency trust) مانند Grayscale Bitcoin Trust (OTC:GBTC) را خریداری کنید.

·         یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بخرید که به طور خاص در سهام شرکت هایی که در ارتباط با بلاکچین قرار دارند، سرمایه گذاری می کند. دو مثال قابل توجه عبارتند از

  1.  Amplify Transformational Data Sharing ETF (NYSEMKT:BLOK)
  2.  Reality Shares Nasdaq NextGen Economy ETF (NASDAQ:BLCN)

·         در تأمین مالی یک ارز دیجیتال جدید از طریق عرضه اولیه کوین (ICO) شرکت کنید. در ارز دیجیتال جدیدی  که توسط توسعه دهنده یک پروژه بلاکچین ایجاد شده است، سرمایه گذاری کنید.

·         در شرکت های دولتی وابسته به این فناوری، می توانید از سرمایه گذاری در بلاکچین بهره مند شوید. در شرکت هایی مانند Walmart یا Starbucks که در حال توسعه یا استفاده از فناوری بلاک چین هستند، گزینه ای برای خرید سهام وجود دارد. استفاده از یک سیستم دفتر کل دیجیتال می تواند یک شرکت را سودآورتر کند. سود بالاتر نیز منجر به بالا رفتن قیمت سهام در دراز مدت می شود.

اما برخی از شرکت‌ها هستند که روی بلاک چین تمرکز بیشتری دارند. غول پرداخت دیجیتال یعنی PayPal Holdings (NASDAQ:PYPL) به بازرگانان اجازه می دهد تا از طریق زیرمجموعه Braintree، پرداخت های خود را از طریق بیت کوین انجام دهند. همچنین اپلیکیشن‌های کیف پول دیجیتال PayPal و Venmo در حال کار بر روی روش‌های دیگری برای ترکیب ویژگی‌های خرید و فروش بلاک چین و ارزهای دیجیتال هستند.

به طور مشابه، کیف پول دیجیتال Cash App Square (NYSE:SQ) امکان خرید و فروش بیت کوین را فراهم می کند. همچنین شرکت‌های قدیمی‌تر پرداخت دیجیتال یعنی Visa (NYSE:V) و Mastercard (NYSE:MA) با استارت‌آپ‌های ارزهای دیجیتال و بلاک چین همکاری می‌کنند تا شبکه‌های پرداخت خود را در این دنیای دیجیتال حفظ کنند.

CME (NASDAQ:CME) نیز از آنجایی که اولین صرافی برای بیت کوین را تاسیس کرده است، بسیار مورد توجه قرار است.

همچنین در زمینه دارایی دیجیتال، فیس بوک (NASDAQ:FB) از طریق پروژه لیبرا برای فعال کردن پرداخت های دیجیتال و خدمات مالی در حال تلاش و فعالیت است. آرزوهای این غول رسانه های اجتماعی، با شکست‌های متعددی مواجه شده است، اما بیش از 2 میلیارد کاربر فیس بوک می تواند آن را به نیرویی قدرتمند در بلاک چین تبدیل کند. اگر فیس بوک این نیرو را به درستی به کار ببندد.

 همچنین Salesforce نرم‌افزاری را در پلتفرم خود تعبیه کرده است تا به مشتریان خود در استفاده از بلاک چین برای عملیات روزمره یا  پرداخت‌ با ارزهای دیجیتال کمک کند.

 

منبع

fool.com | forbes | wikipedia

جمع بندی:

فناوری بلاکچین یکی از تکنولوژی های جدیدی است که بسیاری از شرکت ها در تلاش هستند تا کسب و کار خود را بر روی این بستر قرار دهند. این کار باعث می شود تا بتوانند از ویژگی های قدرتمند آن نظیر امنیت، توزیع پذیری، شفافیت، غیر قابل دستکاری، ذخیره دائمی اطلاعات و ... استفاده کنند. شما چگونه میتوانید از این فناوری نوظهور بهره مند شوید؟ در راه هایی که ارائه کرده ایم چه پتانسیل ها و همچنین ایراداتی وجود دارد؟ شما چه راه هایی برای سرمایه گذاری در بلاکچین می شناسید؟ نظرات خود را برای ما کامنت بگذارید و ما را از دیگر راه هایی که تجربه کرده اید، آگاه سازید.

سوالات متداول

بلاک چین ابزاری با اهداف متعدد است. شما می‌توانید بر روی فناوری‌ها و شرکت‌هایی که برای توسعه محصولات و خدمات خود از بلاک چین استفاده می‌کنند، سرمایه‌گذاری کنید.

می توانید مستقیماً ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین یا اتریوم را خریداری کنید یا یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بخرید که به طور خاص در سهام شرکت هایی که در ارتباط با بلاک چین قرار دارند، سرمایه گذاری می کند.

1. ماراتون دیجیتال (MARA). یک شرکت استخراج بیت کوین است و دارایی های دیجیتالی را در ایالات متحده تولید می کند. · 2. Coinbase Global Inc. (COIN). کوین بیس یک صرافی ارزهای دیجیتال است. 3. Riot Blockchain Inc (RIOT). Riot Blockchain در حال حاضر به عنوان بزرگترین مرکز استخراج بیت کوین در آمریکای شمالی فعالیت می کند.

Blockchain.com یک شرکت خصوصی است. این شرکت توسط مدیرعامل آن یعنی پیتر اسمیت (Peter Smith)، یکی از سه بنیانگذار آن، رهبری می شود.

بیت کوین تقریباً 40 درصد از ارزش کل ارزهای دیجیتال جهان را تشکیل می دهد، بنابراین منطقی است که بگوییم بلاکچین بیت کوین محبوب ترین است.

برچسب ها:

زینب قرائتی

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات