بهترین کسب و کار در ایران چیست؟

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 29 فروردین، 1401 تاریخ آپدیت: 26 مهر، 1401 نویسنده: نسرین نجفی پور

بهترین کسب و کار در ایران چیست؟

داشتن درآمد برای گذران زندگی لازم است، اما مهم‌تر از این، میزان درآمد است. گاهی با حقوق ماهیانه 5 میلیون تومان هم می‌توان زندگی کرد، اما کیفیت زندگی زیر سوال می‌رود. اینجا است که باید به دنبال کسب درآمد فوق‌العاده بود. خیلی از افراد مانند فعالان حوزه ارزهای دیجیتال و متخصصین پزشکی، درآمد بالایی دارند. اما مشاغل دیگری هم هستند که پول‌های کلانی به جیب می‌زنند. در این مقاله در مورد بهترین کسب و کار در ایران و روش‌های درآمدزایی بالا صحبت می‌کنیم. با من همراه باشید.

 

برنامه‌نویس و توسعه‌دهنده وب، بهترین کسب و کار در شرایط فعلی ایران

امروز که اکثر کسب و کارهای سنتی دیجیتالی می‌شوند و نباید از رقبای خودشان عقب بمانند، برنامه‌نویسی وب یکی از مشاغل پر درآمد محسوب می‌شود. کدنویسی و طراحی وبسایت اگر به صورت حرفه‌ای و اصولی انجام شود، یکی از مشاغل آینده‌دار برای شما خواهد بود. ‌

 

فعالیت در بازارهای جهانی، بهترین کسب و کار در ایران 

فعالیت در بازارهای جهانی و معامله‌گری در فارکس هم می‌تواند درآمد خیلی خوبی به همراه داشته باشد. اما به شرطی که رمز و راز کار در این حرفه را بدانید. این مسیر اصلا ساده و راحت نیست. اگر تجربه فعالیت در بورس را داشته باشید، می‌دانید که باید تا چه حد ریسک‌پذیر باشید. در ضمن این کار را باید با مازاد پول و سرمایه‌ای که دارید شروع کنید. هیچ وقت کل سرمایه خود را وارد این بازارها نکنید.

 

تریدینگ و فعالیت در حوزه رمزارزها 

 

تریدینگ و فعالیت در حوزه رمزارزها، یکی از بهترین ایده های کسب و کار در ایران

 

مسلما نمی‌توان گفت بهترین شغل چیست، اما می‌توان تعدادی از بهترین مشاغل در دنیای امروز را نام برد. تریدینگ یکی از این مشاغل است. یکی دیگر از مشاغلی که چند سالی است روی بورس آمده و طرفداران زیادی پیدا کرده است، کریپتوکارنسی و ارزهای دیجیتال است. اگر بودجه اضافه‌ای دارید که دوست دارید روی آن سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید این کار را شروع کنید.

البته نمی‌توانید با سرمایه بسیار اندک این کار را انجام دهید و به یک سرمایه حداقلی نیاز دارید. از طرف دیگر هیچ وقت بدون آمادگی وارد این کار نشوید. اما لازم هم نیست بترسید. می‌توانید با آموزش‌های اصولی و حرفه‌ای در این زمینه، آمادگی کامل را برای ورود و فعالیت در این عرصه شروع کنید.

 

کارشناس هوش تجاری، یکی از بهترین ایده های کسب و کار در ایران

آیا تا به حال چنین شغلی به گوشتان خورده است؟ کارشناس هوش تجاری فردی است که اطلاعات مفیدی برای مدیران پیدا می‌کند تا تصمیم‌های بهتری برای پیشبرد اهدافشان بگیرند. علاوه بر این وظیفه دارد اطلاعات کمپانی را تحلیل کند و بر فرآیندها و برنامه‌‎ریزی برای سیستم‌ها و اجرای آن‌ها نظارت می‌کند.

کارشناس هوش تجاری منابع سازمان را به طور مداوم ارزیابی می‌کند. به این صورت متوجه می‌شود که شرکت در مسیر درست برای رسیدن به اهداف سازمان قرار دارد. همچنین پایگاه داده‌ها را به روز رسانی می‌کند، استراتژی درستی برای جمع‌آوری و استفاده از داده‌ها می‌چیند، وضعیت رقبا را بررسی می‌کند و اطلاعات به دست آمده را با مدیران در میان می‌گذارد.

 

جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از بهترین کسب و کار ها در ایران

 

جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از بهترین کسب و کار ها در ایران | بهترین کسب و کار در ایران

 

این شغل هم که دیگر مشخص است چقدر درآمد دارد! ایران یکی از کشورهایی است که طرفداران زیادی در زمینه جراحی‌های زیبایی دارد و متخصصان این حوزه به اصطلاح پول پارو می‌کنند. خیلی از افراد خارجی به دلیل ارزش پایین پول ایران به کشور ما سفر می‌کنند و عمل‌های جراحی خود را پیش دکترهای معروف و کاربلد ایرانی انجام می‌دهند. البته این فقط محدود به جراحی‌های زیبایی نیست و درمان‌های معمول و دندانپزشکی هم خواهان زیادی دارند.

 

وکالت، یکی از مشاغل پر درآمد در ایران

وکالت هم شغل خوب و پر درآمدی محسوب می‌شود؛ اما شغل خیلی راحتی نیست و چالش‌هایی به همراه دارد. شرط اصلی این شغل این است که عاشق آن باشید و از رو به رو شدن با موقعیت‌های چالش‌زا و پر تنش نترسید. در ضمن فقط به فکر پول درآوردن نباشید و بیشتر به دنبال برقراری عدالت باشید.

 

طراحی لباس عروس، بهترین کسب و کار در ایران 

طراحی لباس و به خصوص طراحی لباس عروس، درآمد فوق‌العاده‌ای دارد. چه باور کنید و چه نه، یک طراح لباس گاها درآمدی برابر با یک دندانپزشک متخصص دارد. اگر به خیاطی علاقه دارید و خلاقیت بالایی هم دارید، دوره‌های تخصصی طراحی لباس را بگذرانید و از این طریق کلی پول به جیب بزنید.

 

تور لیدر، یکی از مشاغل جذاب

 

تور لیدر، یکی از مشاغل جذاب | بهترین کسب و کار در ایران

 

سفر کردن به ایران، یکی از بهترین و ارزان‌ترین انتخاب‌های گردشگران است. ایران جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد و کلی فرصت برای افراد علاقه‌مند که تور لیدر شوند. کافی است به زبان انگلیسی تسلط پیدا کنید و در مورد تاریخچه آثار تاریخی به اندازه کافی بدانید. در این صورت می‌توانید از طریق آژانس‌های گردشگری جذب شوید.

 

فعالیت در بازار بورس، بهترین کسب و کار در ایران 

فعالیت در بورس تا یک سال و خرده‌ای پیش واقعا درآمدزا بود. اما الان چند وقتی است که بیشتر از سودآور بودن، ضرر و زیان به همراه دارد. با این حال اگر سابقه فعالیت در این زمینه را دارید و می‌دانید چگونه عمل کنید، این فرصت را از دست ندهید. چون با خرید و فروش سهام‌های مناسب در زمان درست می‌توانید درآمد خوبی داشته باشید.

 

راه‌اندازی فروشگاه آنلاین

اگر محصول، خدمات یا برند خاصی دارید، می‌توانید از طریق راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین در شبکه‌های اجتماعی یا وبسایت، به درآمد برسید. در سال‌های اخیر این موضوع به یک ترند تبدیل شده است و همه کسب و کارهای سنتی به سمت تغییر مدل کسب و کار خودشان هستند. اگر خواستید چنین تجربه‌ای داشته باشید، حتما با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب و کاربلد مشورت کنید.

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا با فعالیت در حوزه بازاریابی اینترنتی، خدمات دیجیتال مارکتینگ زیر را ارائه می‌دهد:

شما می‌توانید برای رشد بیزینس خود از مشاوره توسعه آنلاین کسب و کار ما که رایگان است استفاده کنید.

 

تدریس آنلاین هم درآمد خوبی دارد!

 

تدریس آنلاین، بهترین کسب و کار در شرایط فعلی ایران | بهترین کسب و کار در ایران

 

اگر در زمینه خاصی تخصص دارید و می‌توانید خیلی خوب آن را به بقیه منتقل کنید، چرا تدریس خصوصی یا آنلاین را امتحان نمی‌کنید؟ کسب و کارهای اینترنتی که فقط فروش لباس و لوازم آرایشی نیست. شما می‌توانید با تولید دوره‌های آموزشی مفید به صورت ویدئویی یا حتی صوتی و فروش آن، تنها با یک بار تولید محتوا و آموزش، تا چند سال درآمد داشته باشید.

برگزاری لایو در اینستاگرام یا کلاس در تلگرام کلاس هم می‌تواند ایده خوبی برای تبادل نظر و ارائه اطلاعات باشد. حتی می‌توانید از سایت‌های مرتبط برای برگزاری وبینار استفاده کنید.

 

تولید محتوا، بهترین کسب و کار اینترنتی در ایران

هر کسب و کار و بیزنسی که وارد فضای آنلاین می‌شود، نیاز به تولید محتوا دارد. این تولید محتوا می‌تواند به صورت متنی، صوتی، اینفوگرافیک، ویدئویی و ... باشد. مشتری قبل از محصول به دنبال اعتبار و اطمینان است. در واقع باید به شما اعتماد کند. این اعتماد با ارائه محتوای ارزشمند جلب می‌شود.

اگر در نوشتن توانایی دارید، می‌توانید اینفوگرافیک‌های جذاب تولید کنید و حتی با صدای خوبی که دارید، شانس خود را در تولید انواع محتوا امتحان کنید. حتی اگر به شرکت‌ها و کسب و کارهایی که به تولید محتوا احتیاج دارند، دسترسی ندارید، می‌توانید دورکاری را امتحان کنید. به هر حال تولید انواع محتوا، یکی از بهترین شغل‌ های آینده است.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ، یکی از بهترین کسب و کارهای اینترنتی در ایران

اینفلوئنسر مارکتینگ، یکی از بهترین کسب و کارها در ایران محسوب می‌شود. تولید محتوای درست و اصولی، آموزش و بیان نظر در مورد یک موضوع تخصصی، شما را به یک فرد موثر و مهم تبدیل می‌کند. به این صورت کم کم افراد زیادی شما را دنبال می‌کنند و نظر شما برای آن‌ها اهمیت پیدا می‌کند.

بنابراین می‌توانید از این موقعیت استفاده کنید، محصول یا کالای خودتان را بفروشید یا با سایر کسب و کارها همکاری کنید و تبلیغ بگیرید. بلاگری هم تقریبا چنین ساز و کاری دارد.

 

طراحی گرافیک، یکی از مشاغل خوب و پر درآمد

 

طراحی گرافیک، یکی از بهترین کسب و کار ها در ایران | بهترین کسب و کار در ایران

 

افرادی که در این زمینه توانایی دارند، هنرمند هستند و می‌توانند با ابزارهای مختلف و نرم افزارهای گرافیکی کار کنند، می‌توانند به درآمد خوبی برسند. اگر در این زمینه متبحر هستید، می‌توانید برند شخصی بسازید و در زمینه طراحی پوستر، بنر تبلیغاتی، کارت ویزیت، طراحی لوگو، طرح‌های دیجیتالی، موشن گرافیک و ... پروژه بگیرید.

 

توسعه‌دهنده وب و اپلیکیشن

توسعه‌دهندگان یا Developers افرادی هستند که نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های مختلف را کدنویسی و طراحی می‌کنند. این شغل درآمد خیلی خوبی دارد و در آینده همچنان جزو مشاغل دست اول خواهد بود.

 

مهندس نرم افزار و معمار نرم‌افزار

 

مهندس نرم افزار و معمار نرم‌افزار، بهترین کسب و کار در ایران

 

مهندسی نرم افزار، یکی از مشاغلی است که هیچ وقت اشباع نمی‌شود. هر چند پیدا کردن شغل یا کارآفرینی در آن سخت است، اما اگر فردی خلاق با توانایی‌های منحصر به فرد باشید، می‌توانید در این زمینه موفق شوید. معماران نرم‌افزار هم در زمینه فناوری فعالیت می‌کنند و با تحقیق، طراحی و بررسی تکنولوژی‌های روز به کسب و کارهای حوزه تکنولوژی کمک می‌کنند.

 

مدیریت استراتژیک

فردی که به عنوان مدیر استراتژیک یک کمپانی شناخته می‌شود، وظیفه دارد از انواع و اقسام آمار، اطلاعات، داده‌ها و درآمد شرکت، روش‌های رسیدن به اهداف سازمانی را پیدا کند. روش‌هایی که برای رشد و پیشرفت شرکت لازم هستند. این شغل هم در آینده بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد.

جمع بندی:

در این مقاله با بهترین شغل های ۱۰ سال آینده ایران که بسیار پولساز هستند، آشنا شدیم. همه این شغل‌ها به دانش و تخصص احتیاج دارند، اما آنقدر که فکر می‌کنید، سخت نیستند. در واقع هر کاری را که دوست داشته باشید، می‌توانید یاد بگیرید و هر چه را یاد بگیرید، راحت خواهد بود. از طرف دیگر به این که فعلا کلی رقیب در هر یک از این مشاغل دارید، فکر نکنید. اگر سعی کنید بهترین خودتان باشید، از خیلی از رقبا هم جلو می‌افتید. فقط کافی است شروع کنید. حالا که تا اینجا رسیدیم، به شغل آینده خودتان فکر کرده‌اید؟ انتخاب‌ها و سلیقه‌تان را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

1. کارآفرینی 2. رهبری تورهای گردشگری لاکچری 3. مشاور خانه‌های لوکس 4. مشاور فشن 5. نوشتن اپلیکیشن‌هایی که سبک زندگی لاکچری را آموزش می‌دهند یا بررسی می‌کنند 6. شرکت‌های خدماتی لوکس 7. هوشمندسازی خانه‌ها و اقامت‌گاه‌ها 8. پزشکی و جراحی 9. دندانپزشکی 10. داروسازی 11. برنامه‌نویسی 12. بازیگری 13. مدلینگ 14. وکالت 15. تربیت حیوانات خانگی 16. برگزارکننده مراسم 17. کیترینگ و شیرینی فروشی آنلاین 18. پخت و ارسال غذاهای کره‌ای (آنلاین شاپ) 19. طراح بازی‌های ویدئویی 20. طراح مراسم‌های لوکس 21. مربی اتومبیل‌رانی 22. آرایشگر حیوانات خانگی 23. راه اندازی یک شرکت دیجیتال مارکتینگ

1. توسعه دهنده هوش مصنوعی 2. توسعه دهنده ماشین لرنینگ 3. صرافی ارز دیجیتال 4. متخصص اینترنت اشیا 5. متخصص بلاکچین 6. کارآگاه داده 7. تور لیدر متاورس 8. ویرایشگر ژن انسان 9. تحلیلگر کوانتومی 10. تحلیلگر سایبری

1. تولید محتوا 2. طراحی وبسایت 3. توسعه نرم‌افزار تحت وب 4. آموزش آنلاین 5. بلاگری و اینفلوئنسری 6. تریدینگ و فعالیت در بازارهای مالی مختلف 7. راه‌اندازی فروشگاه آنلاین 8. ادمینی اینستاگرام

برچسب ها:

نسرین نجفی پور

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات

کپل آرت
2 سال پیش
برنامه حویسی خیلی درامد و اینده شغلیش خوبه... ولی متاسفانه بسیاری از مردم برای اینکار ارزش کمی قائل میشن.... و دائم چک و چونه میزنن
پاسخ دهی